Πέμπτη, 30 Μαΐου, 2024

Ξυπνάς μέσα στη νύχτα; Πώς να ξανακοιμηθείς

Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία, διάβασε τη συμβουλή που ακολουθεί.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που κοιμήθηκες όλη τη νύχτα χωρίς να διαταραχθεί ο ύπνος σου; Ο μέσος άνθρωπος ξυπνά μεταξύ 10-15 φορές τη νύχτα, σύμφωνα με τη θεραπεύτρια ύπνου Nerina Ramlakhan. Και ενώ οι δείκτες των ρολογιών έχουν πάει μια ώρα μπροστά προχθές, χαρίζοντας μας περισσότερη ώρα ηλιοφάνειας αλλά μία ώρα λιγότερο πολύτιμου ύπνου, αυτό σημαίνει και λιγότερο ποιοτικό ύπνο για αρκετούς, αφού το φως απορυθμίζει τους κιρκάδιους ρυθμούς όπως επισημάνει η Ramlakhan.

Η Ramlakhan εξήγησε ότι, ενώ είναι φυσιολογικό να ξυπνάμε μέσα τη νύχτα, από την εποχή των σπηλαίων που είχαμε άγχος για πιθανόν κινδύνους, αυτό που είναι λιγότερο φυσιολογικό και είναι ένα σύμπτωμα του σύγχρονου τρόπου ζωής είναι οι υπερβολικές σκέψεις, οι ανησυχίες και ο έντονος λευκός θόρυβος που αντικρίζουμε μόλις ξυπνάμε.

Το νευρικό μας σύστημα μπορεί στην πραγματικότητα να είναι αγχωμένο, όπως εξήγησε η ειδικός του ύπνου. Η Νerina λέει πώς το πρώτο πράγμα που κάνουμε όταν ξυπνάμε μέσα στη νύχτα, είναι να υπολογίσουμε πόσος χρόνος μας έχει απομείνει στο κρεβάτι και πόσο κουρασμένοι θα πάμε την επόμενη μέρα στην δουλειά. Αυτό από μόνο του, προκαλεί νευρικότητα και άγχος καθώς προσπαθούμε απεγνωσμένα να ξανακοιμηθούμε.

Μια από τις πιο σημαντικές συμβουλές που μοιράζεται η Nerina, τονίζοντας τη σημασία της προτεραιότητας του ύπνου στη ζωή μας, είναι το πώς να ξανακοιμηθούμε εάν τύχει να ξυπνήσουμε στον ύπνο μας.

Δοκίμασε την ακόλουθη άσκηση την επόμενη φορά που θα ξυπνήσεις μέσα στη νύχτα και δείξε εμπιστοσύνη στην ικανότητα της να σας κάνει να αποκοιμηθείς σε μερικά λεπτά. Η ακόλουθη πρακτική, είναι πολύ παρόμοια με την άσκηση savasana στην yoga όπου χαλαρώνεις τμηματικά κάθε μέρος του σώματος σου και αυτό οδηγεί στην απόλυτη χαλάρωση.

Διάβασε ακόμη – Υπερκόπωση: 3 τρόποι για να την αντιμετωπίσεις

Άσκηση:

Κλείσε τα μάτια. Και κάνε της ακόλουθες σκέψεις στο κεφάλι σου – αν χάσεις τη σειρά, ή ξέχασες κάτι, ξεκίνα από την αρχή.

Χαλαρώνω το δεξί μου πόδι, Χαλαρώνω το δεξί δάχτυλο του ποδιού, Χαλαρώνω όλα τα δάχτυλα του δεξιού ποδιού, Χαλαρώνω το πάνω μέρος του δεξιού ποδιού, Χαλαρώνω το κάτω μέρος του δεξιού ποδιού, Χαλαρώνω τον αστράγαλο του δεξιού ποδιού. Χαλαρώνω το αριστερό μου πόδι …

Αυτή η άσκηση, προετοιμάζει τη στάση του σώματος και του μυαλού για έναν καλύτερο ύπνο, αλλά επίσης διασφαλίζει ότι θα κοιμηθείτε μέσα από μια self-love πρακτική που βασίζεται στην αγάπη και φροντίδα για τον εαυτό μας.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη