Πώς επηρεάζει η κατανάλωση αλκοόλ την υγεία σου

Η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Μαρία Πολυβίου εξηγεί όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις.

Το αλκοόλ μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία, όπως για παράδειγμα, το κόκκινο κρασί μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις. Ωστόσο, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση βάρους. 

#1. Το αλκοόλ περιέχει “κενές” θερμίδες

Με τον όρο “κενές” θερμίδες εννοούμε ότι παρέχουν στον οργανισμό πολλές θερμίδες αλλά περιέχουν πολύ λίγα θρεπτικά συστατικά. Υπάρχουν σχεδόν 155 θερμίδες σε 350 ml μπύρας και 125 θερμίδες σε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.

Τα αλκοολούχα ποτά όπου μπορεί αναμειγνύονται με διάφορα άλλα είδη ποτών, όπως ο χυμός φρούτων ή η σόδα, περιέχουν ακόμη περισσότερες θερμίδες.

Διάβασε ακόμη – Οι 5 σοβαρές επιπτώσεις στο σώμα σου που τις προκαλεί το αλκοόλ

#2. Το αλκοόλ χρησιμοποιείται ως κύρια πηγή καυσίμου

Όταν το σώμα χρησιμοποιεί το αλκοόλ ως κύρια πηγή ενέργειας, η περίσσεια γλυκόζης και λιπιδίων καταλήγουν, ως λιπώδης ιστός ή λίπος.

#3. Το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία των οργάνων

Ο ρόλος του ήπατος είναι να λειτουργεί ως “φίλτρο” για τυχόν ξένες ουσίες που εισέρχονται στο σώμα. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στον μεταβολισμό των λιπών, των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε λιπώδες ήπαρ.

#4. Το αλκοόλ μπορεί να συμβάλει στην αύξηση σπλαχνικού λίπους

Η κατανάλωση τροφίμων και ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε απότομη αύξηση βάρους.

#5. Αλκοόλ και ορμόνες

Η πρόσληψη αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα των ορμονών στο σώμα, ειδικά της τεστοστερόνης. Τα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης μπορεί αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου στους άνδρες.

#6. Το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του ύπνου

Μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένες περιόδους εγρήγορσης κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Η στέρηση ύπνου, είτε λόγω έλλειψης είτε λόγω διαταραχής του, μπορεί να οδηγήσει σε ανισορροπία στις ορμόνες που σχετίζονται με την πείνα, τον κορεσμό και την αποθήκευση ενέργειας.

Διάβασε ακόμη – Τα “ναι” και τα “όχι” στη διατροφή όταν έχει καύσωνα

#7. Το αλκοόλ επηρεάζει την πέψη και την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών

Η πρόσληψη αλκοολούχων ποτών μπορεί να αναστείλει τη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος προκαλώντας στρες στο στομάχι και στα έντερα. Αυτό οδηγεί σε μειωμένες πεπτικές εκκρίσεις.

Επιπλέον, η αυξημένη πρόσληψη αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε εξασθενημένη πέψη και απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη