Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024

Oι τροφές που καταπολεμούν το άγχος

Η διατροφή είναι σύμμαχός του.

Νέα έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση ενός γεύματος με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά πριν από ένα ψυχικά στρεσογόνο γεγονός μπορεί να μειώσει την αγγειακή λειτουργία και την παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο.

Οι επιπτώσεις του συναισθηματικού στρες

Το συναισθηματικό στρες μπορεί να καταστρέψει την υγεία σου, ενώ το να βρίσκεσαι υπό υπερβολικό και συνεχές στρες δημιουργεί πρόβλημα στο ανοσοποιητικό και στο γαστρεντερικό σύστημα και μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην καρδιά σου. Επιπλέον, το στρες μπορεί να βλάψει τη λειτουργία του ενδοθηλίου – ένα στρώμα κυττάρων που διαχωρίζει το αγγειακό τοίχωμα από το κυκλοφορικό.

Διάβασε ακόμη – 9 προβλήματα που προκαλεί το χρόνιο άγχος στο σώμα σου

Τι βρήκαν οι ερευνητές για την αντιμετώπιση του συναισθηματικού στρες

Τώρα, σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Frontiers in Nutrition, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, βρήκαν στοιχεία ότι η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορεί να επηρεάσει το πόσο καλά το αγγειακό σύστημα ανακάμπτει από στρεσογόνα γεγονότα βλάπτοντας την ενδοθηλιακή λειτουργία.

Μια ερευνητική ομάδα με 21 άνδρες και γυναίκες συμμετέχοντες τους χώρισε σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα κατανάλωνε ένα γεύμα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά που περιείχε 56,5 γραμμάρια λίπους και η άλλη ένα γεύμα με χαμηλά λιπαρά με 11,4 γραμμάρια λίπους. Κατανάλωναν τα γεύματα 90 λεπτά πριν ολοκληρώσουν μια εργασία άγχους 8 λεπτών.

Η ομάδα μέτρησε, επίσης, συγκεκριμένους καρδιαγγειακούς δείκτες πριν και μετά το στρες, συμπεριλαμβανομένης της αρτηριακής πίεσης και της διαστολής με τη μεσολάβηση της βραχιόνιας ροής (FMD), η οποία αξιολογεί τη λειτουργία του ενδοθηλίου.

Διαπίστωσαν ότι και οι δύο τύποι γευμάτων αύξησαν τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, την αρτηριακή πίεση και την καρδιαγγειακή δραστηριότητα και μείωσαν τον αφθώδη πυρετό για 30 λεπτά μετά το στρες. Ωστόσο, ο αφθώδης πυρετός στους συμμετέχοντες που κατανάλωναν το γεύμα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά παρέμεινε σημαντικά εξασθενημένος 90 λεπτά μετά το τέλος του αγχωτικού συμβάντος.

Διάβασε ακόμη – Οι λόγοι που έχεις πόνο στη γάμπα

Η ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρά είχαν χαμηλότερη οξυγόνωση του προμετωπιαίου φλοιού του εγκεφάλου. Επιπλέον, όσοι δεν άνηκαν στην ομάδα γευμάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ανέφεραν περισσότερες αρνητικές διαθέσεις κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση άγχους.

Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν το γεύμα με χαμηλά λιπαρά εξακολουθούσαν να παρουσιάζουν αγγειακή δυσλειτουργία που σχετίζεται με το στρες, αλλά αυτό επέστρεψε στο φυσιολογικό 90 λεπτά μετά το αγχωτικό επεισόδιο.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη, καθώς όλοι αντιμετωπίζουμε το άγχος της σύγχρονης ζωής, και ειδικά. εάν κάνεις μία δουλειά με  υψηλό στρες έχεις αυξημένο κίνδυνο για κάποια καρδιαγγειακή νόσο. Αυτή η έρευνα μπορεί να σε βοηθήσει να ακολουθήσεις έναν τρόπο ζωής που μειώνει τους κινδύνους αντί να τους επιδεινώνει. Και η σωστή διατροφή μπορεί να είναι το “κλειδί”!

Βέβαια, οι συγγραφείς της μελέτης λένε ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα χρησιμοποιώντας έναν πιο σημαντικό αριθμό συμμετεχόντων για να κατανοήσουν πώς η διατροφή, τα επίπεδα φυσικής κατάστασης και άλλοι παράγοντες επηρεάζουν σε αυτά τα ευρήματα και πόσο καιρό διαρκούν αυτές οι βλάβες της ενδοθηλιακής λειτουργίας που προκαλούνται από το λίπος και το άγχος.

Πηγή: shape.gr

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη