Οι λόγοι που έχεις πόνο στη γάμπα

Μάθε τι μπορεί να τον προκαλέσει.

Τι μπορεί να προκαλέσει πόνο στη γάμπα; Τα παρακάτω είναι μερικές από τις κύριες αιτίες του οξέος πόνου στη γάμπα.

#1. Διαλείπουσα χωλότητα

Η διαλείπουσα χωλότητα είναι ένα σημάδι ότι τα πόδια σου δεν έχουν αρκετή ροή αίματος. Η στένωση των αρτηριών στερεί από τους μυς της γάμπας σου οξυγόνο, το οποίο μπορεί να προκαλέσει πόνο κατά την άσκηση ή το περπάτημα.

Αυτό συμβαίνει συνήθως σε άτομα που καπνίζουν ή έχουν διαβήτη. Τα συμπτώματα εξαφανίζονται μετά από λίγα λεπτά ανάπαυσης.

#2. Νευρογενής διαλείπουσα χωλότητα ή Στένωση σπονδυλικού σωλήνα

Η νευρογενής διαλείπουσα χωλότητα προκαλείται κυρίως από στένωση της σπονδυλικής στήλης της οσφυϊκής μοίρας, μια στένωση που ασκεί πίεση στα νεύρα.

Όταν στέκεσαι ή περπατάς, ο πόνος μπορεί να αυξηθεί, αλλά θα πρέπει να υποχωρεί εάν κάθεσαι ή γέρνεις προς τα εμπρός.

Διάβασε ακόμη – 3+1 tips για να χάνεις κιλά χωρίς δίαιτα

#3. Λοίμωξη των οστών

Αν και οι λοιμώξεις των οστών είναι σπάνιες, τα βακτήρια μπορούν να εισέλθουν στα οστά και να δημιουργήσουν μια λοίμωξη που ονομάζεται οστεομυελίτιδα. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν αισθητή ερυθρότητα, πρήξιμο και αίσθηση καύσου στη γάμπα. Μπορεί επίσης να έχεις πυρετό και κόπωση.

#4. Κράμπες

Μια μυϊκή κράμπα εμφανίζεται όταν παραμένεις σε μία στάση για αρκετή ώρα ή είσαι αφυδατωμένη.

Αφού κάνεις μασάζ στην περιοχή, κάνε ελαφριές διατάσεις και εφάρμοσε λίγη θερμότητα. Η κράμπα πρέπει να υποχωρήσει. Εάν νομίζεις ότι είσαι αφυδατωμένη, πιες ένα ρόφημα με λίγο αλάτι ή ηλεκτρολύτες.

#5. Εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση

Η εν τω βάθει φλεβοθρόμωση περιλαμβάνει το σχηματισμό ενός θρόμβου στο εν τω βάθει φλεβικό σύστημα που είναι υπεύθυνο για την επιστροφή του φλεβικού αίματος στην καρδιά. Αφορά κυρίως τα κάτω άκρα, αλλά μπορεί να εμφανιστεί και στα άνω.

Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο για εν τω βάθει φλεβοθρόμωση μαζί με την εγκυμοσύνη, το κάπνισμα και την καθιστική εργασία για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

#6. Θλάση γαστροκνημίου (γάμπας) 

Η θλάση γαστροκνημίου αποτελεί ένα σχετικά συχνό τραυματισμό που συνήθως συμβαίνει κατά τη διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων, όταν συσπάται απότομα ο μυς ενώ βρισκόταν σε κατάσταση διάστασης.

Μπορεί να πονάς όταν σηκώνεσαι στις μύτες των ποδιών. Ξεκουράσου και εφάρμοσε πάγο στην περιοχή. Μπορεί να χρειαστεί αρκετές εβδομάδες για να επουλωθεί.

#7. Τενοντίτιδα- Ρήξη αχίλλειου τένοντα

Ο αχίλλειος τένοντας σου όταν υπερχρησιμοποιείται, προκαλεί πόνο στο πίσω μέρος του αστραγάλου σου μέχρι τη γάμπα. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί με ανάπαυση, πάγο, συμπίεση και ανύψωση.

Διάβασε ακόμη – Πώς να εξαφανίσεις τα πλαϊνά παχάκια

#8. Κύστη Baker

Η κύστη Baker ή αλλιώς ιγνυακή κύστη αποτελεί μία κύστη που εμφανίζεται στην ιγνυακή κοιλότητα, στο πίσω μέρος του γόνατου, όταν συσσωρεύεται υγρό που προκαλείται από αρθρίτιδα ή τραυματισμό. Το πρήξιμο μπορεί να υποχωρήσει από μόνο του ή ίσως χρειαστεί να συμβουλευτείς γιατρό για να το αντιμετωπίσεις.

#9. Ισχιαλγία

Η ισχιαλγία είναι ο πόνος που προκαλείται από ερεθισμό του ισχιακού νεύρου και είναι συνήθως κατά μήκος του ενός ποδιού. Οτιδήποτε ερεθίζει αυτό το νεύρο μπορεί να προκαλέσει πόνο, που κυμαίνεται από ήπιο έως σοβαρό. Η ισχιαλγία προκαλείται συνήθως από ένα συμπιεσμένο νεύρο στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης. Η ισχιαλγία δεν έχει σχέση με το ισχίο όπως πολλοί νομίζουν και δεν είναι πάθηση αλλά σύμπτωμα κάποιων ιατρικών παθήσεων όπως οσφυϊκή στένωση της σπονδυλικής στήλης (στένωση του νωτιαίου μυελού στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης), σπονδυλολίσθηση, όγκοι εντός της σπονδυλικής στήλης κλ.π.

Ο πάγος και το μασάζ, μαζί με τη γιόγκα και τις απαλές κινήσεις ενδυνάμωσης του πυρήνα, μπορούν να βοηθήσουν.

#10. Σύνδρομο διαμερίσματος

Το σύνδρομο διαμερίσματος είναι μια ιδιαίτερα επώδυνη κατάσταση που οφείλεται στην μεγάλη αύξηση της πίεσης μέσα στους μύες. Η αυξημένη πίεση των μυών μειώνει την αιματική ροή προς τους μυς και δεν επιτρέπει την παροχή οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών προς τα μυϊκά και νευρικά κύτταρα της περιοχής.

Ένα διάλειμμα από την άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση αυτής της κατάστασης.

#11. Κιρσοί

Εάν στέκεσαι όρθια ή περπατάς για πάρα πολλές ώρες της ημέρας, η πίεση στα πόδια με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προκαλέσει τη δημιουργία κιρσών στις γάμπες σου. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πόνο, κάψιμο, πρήξιμο ή φαγούρα.

Οι κάλτσες συμπίεσης μπορεί να βοηθήσουν όπως και η άσκηση. Το να σηκώνεις τις φτέρνες σου ενώ κάθεσαι μπορεί να βοηθήσει στην προσωρινή ανακούφιση των συμπτωμάτων.

#12. Διαβητική περιφερική νευροπάθεια

Περίπου οι μισοί από όλους όσοι έχουν διαβήτη παθαίνουν νευρική βλάβη, που συνδέεται με συχνά υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, που προκαλεί μούδιασμα, πόνο, αδυναμία και αίσθημα καύσου στα πόδια, τα χέρια ή τα χέρια σας.

Πηγή: shape.gr

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη