Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024

6 tips και τρόποι για να σταματήσεις να τρως ανεξέλεγκτα

Ακολούθα αυτές τις έξυπνες εισηγήσεις και θα σταματήσεις να τρως… χωρίς λόγο.

Ζούμε σε μία εποχή που το άγχος και η απομόνωση κάνουν δύσκολη την διαβίωση στη γη. Τα χρόνια της πανδημίας προκάλεσαν έντονες επιδράσεις τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική υγεία πολλών ανθρώπων, ενώ οι μισθοί, οι κοινωνικές συγκρούσεις, αλλά και τα social media συνεχίσουν να επηρεάζουν βαθιά την καθημερινότητά μας.

Για παράδειγμα, έχεις πιάσει τον εαυτό σου να τρώει συχνά μέσα στην ημέρα, χωρίς όμως να πεινάς; Όλα τα παραπάνω – και πολλοί ακόμη παράγοντες- μπορεί να σε έχουν οδηγήσει στην υπερφαγία και το συναισθηματικό φαγητό, χωρίς να το καταλαβαίνεις.

Δεν είναι η στιγμή να “τιμωρήσεις” τον εαυτό σου, αλλά να μάθεις έξυπνους τρόπους που θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς καλύτερα τον συναισθηματικό σου κόσμο και την κατανάλωση τροφής σε “αδύναμες” στιγμές.

Διάβασε ακόμη – 20 συμβουλές της personal trainer για να γίνει πιο fit.

Πώς να σταματήσεις την υπερφαγία και το “συναισθηματικό” φαγητό

#1. Αναγνώρισε τα ερεθίσματα

Η συνειδητοποίηση είναι το κλειδί! Βγες από τον αυτόματο πιλότο και δώσε προσοχή σε ποιες στιγμές τρως και ποιος είναι ο λόγος. Κάθε φορά που αισθάνεσαι μία λιγούρα ή κατευθύνεσαι προς το ψυγείο, ρώτησε τον εαυτό σου “πεινάω;”, “τι αισθάνομαι αυτή τη στιγμή;”.

Μία δυσάρεστη είδηση, ένα email που μόλις έστειλες στον συνάδελφο που δυσκολεύεσαι να επικοινωνήσεις ή κάνοντας σκρολ στο Instagram, είναι μερικά trigger σημεία που μπορεί να σε οδηγήσουν στην υπερφαγία.

#2. Κάνε ένα πλάνο διαχείρισης

Όταν καταλάβεις τις καταστάσεις που σε “πυροδοτούν”, δημιούργησε ένα πλάνο διαχείρισης. Δηλαδή:

“Τρώω πατατάκια κάθε φορά που μαλώνω με τον φίλο μου”

“Κάθε φορά που θα μαλώνω με τον φίλο μου θα κάνω 10 κοιλιακούς”

#3. Οραματίσου δύο μονοπάτια

Υπάρχει πλέον ο παλιός και ο καινούργιος σου εαυτός. Συνεπώς, σε κάθε διατροφική επιλογή σου από εδώ και πέρα, αναγνώρισε τι θα έτρωγε ο παλιός σου εαυτός και τι θα επέλεγε ο καινούργιος.

#4. Φάε αρκετή πρωτεΐνη και καλά λιπαρά

Εάν ψάχνεις διαρκώς για ένα σνακ, τότε επίλεξε σνακ υψηλής ενέργειας, ελάχιστα επεξεργασμένα, με χαμηλούς υδατάνθρακες που θα σε χορτάσουν. Οι ξηροί καρποί, τα ωμά λαχανικά και το γκουακαμόλε, ένα βραστό αυγό ή μία μαύρη σοκολάτα με περισσότερο από 70 τοις εκατό κακάο είναι ιδανικές προτάσεις για να αντιμετωπίσεις τις λιγούρες.

Διάβασε ακόμη – Σωματότυπος “μήλο”: Τα μυστικά για να απαλλαγείς από το λίπος που επιμένει στην κοιλιά.

#5. Πιες το νερό σου

Είναι γνωστό ότι το νερό είναι σύμμαχος της υγείας και της ευεξίας, οπότε εφοδιάσου με μπουκάλια νερού δίπλα από το κρεβάτι, τον καναπέ και το γραφείο, αφού πολλές φορές μπερδεύουμε την δίψα με την πείνα.

#6. Ανάλαβε την ευθύνη των επιλογών σου

Είναι τόσο σημαντικό να καταλάβεις ότι κάθε τι στη ζωή σου είναι επιλογή σου, και πώς πρέπει να αναλάβεις την ευθύνη της υγείας του εαυτού σου. Είναι τόσο εύκολο να βρούμε μια δικαιολογία για την έλλειψη αυτοφροντίδας μας, όπως ” δεν έχω χρόνο για γυμναστήριο”, ” η μαμά μου μου έχει μάθε αυτή την συνήθεια” που κρυβόμαστε πίσω από την αδυναμία μας να αποδεχτούμε τα αληθινά συναισθήματά μας. Αντ’ αυτού, όμως, τα τρώμε!

Πηγή: shape.gr

Διάβασε ακόμη