Δευτέρα, 27 Μαΐου, 2024

5 συνήθειες που παρατείνουν την ποιότητα ζωής κατά 10 χρόνια

Τι πρέπει να κάνουν όσοι θέλουν να ζήσουν περισσότερα χρόνια χωρίς προβλήματα υγείας.

Καθώς οι άνθρωποι προσπαθούν να ζουν περισσότερο και πιο υγιεινά, οι ειδικοί της μακροζωίας καλούνται να βρουν τρόπους που όχι μόνο παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους, αλλά και αυξάνουν τον αριθμό των ετών που θα ζήσουν χωρίς εξουθενωτικές ασθένειες.

Οι επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Harvard συγκέντρωσαν μια διεθνή ερευνητική ομάδα για να ανακαλύψουν πώς οι υγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής που θα υιοθετήσουν οι άνθρωποι τώρα μπορούν να παρατείνουν τη διάρκεια της υγείας τους έως και κατά δέκα χρόνια.

Διάβασε ακόμη – Ψυχολόγος: Πώς επηρεάζουν τα αρνητικά συναισθήματα το σώμα μας;

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο The British Medical Journal, εξέτασε συγκεκριμένα τα χρόνια που ζούσαν χωρίς διαβήτη, καρδιαγγειακά νοσήματα ή καρκίνο. Οι ερευνητές μελέτησαν αυτοαναφερόμενα στοιχεία που συλλέγονταν κάθε δεύτερο χρόνο από το 1980 από σχεδόν 175.000 επαγγελματίες υγείας ηλικίας 30 έως 75 ετών. Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι άνω των 50 ετών που δεν είχαν καπνίσει ποτέ, διατηρούσαν υγιές βάρος, έτρωγαν υγιεινά, γυμνάζονταν τακτικά και έπιναν μόνο μέτρια ποσότητα αλκοόλ, ζούσαν περίπου 84 υγιή χρόνια – μια ολόκληρη δεκαετία περισσότερο από εκείνους που δεν κάπνιζαν.

Ενώ η μελέτη υποδεικνύει ότι η εξάσκηση και των πέντε αυτών συνηθειών παρέχει τα μέγιστα οφέλη, ο Ross Arena, PhD, φυσικοθεραπευτής που ερευνά την αποκατάσταση και την πρόληψη, λέει ότι η υιοθέτηση ακόμη και μόνο μιας μπορεί να είναι χρήσιμη. “Τι είστε πρόθυμοι να κάνετε; Μπορείτε να πηγαίνετε για έναν περίπατο μερικές φορές την εβδομάδα; Και αυτό το λίγο είναι καλύτερο από το τίποτα όταν μιλάμε για υγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής” λέει. Σύμφωνα με τη μελέτη, η υιοθέτηση μίας μόνο από αυτές τις συνήθειες ανεβάζει το αναμενόμενο προσδόκιμο ζωής σε 77 χρόνια, ενώ κάθε επόμενη συνήθεια που ασκείται προσθέτει επιπλέον τρία χρόνια.

Ας δούμε τι πρέπει να κάνουν όσοι θέλουν να ζήσουν περισσότερα χρόνια χωρίς προβλήματα υγείας:

1. Να περιορίσουν την κατανάλωση αλκοόλ

2. Να διατηρούν ένα υγιές βάρος

3. Να ασκούνται τακτικά

4. Να μην καπνίζουν ποτέ

5. Να καταναλώνουν υγιεινά τρόφιμα

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφίες: istock

Διάβασε ακόμη