Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Πώς να μειώσεις την ευαισθησία στα δόντια

Αν κάθε φορά που πίνεις κάτι κρύο ή τρως κάτι ζεστό πονάς, μην το αγνοήσεις.

Μόλις ήπιες κάτι ζεστό ή έφαγες παγωτό και ένιωσες αμέσως τον πόνο στα δόντια σου; Οι υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες προκαλούν πόνο στα δόντια σου και υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που συμβάλλουν στην ευαισθησία τους. Κάποιοι από τους πιο συνήθεις παράγοντες για ευαίσθητα δόντια είναι οι εξής, σύμφωνα με τον Δημήτρη Τσανακτσίδη, χειρουργό οδοντίατρο:

1. Η εκτεθειμένη οδοντίνη εμφανίζεται όταν το σμάλτο έχει φθαρεί, αφήνοντας το εσωτερικό, πολύ πιο λεπτό στρώμα του δοντιού εκτεθειμένο. Αυτό μπορεί να προκληθεί από το πολύ συχνό ή πολύ δυνατό βούρτσισμα, τη συχνή κατανάλωση όξινων τροφών και ροφημάτων και το τρίξιμο των δοντιών.

Διάβασε ακόμη – 5 τρόποι που οι αλγόριθμοι βλάπτουν τις σχέσεις μας

2. Η ουλίτιδα, η οποία προκύπτει κυρίως από την κακή στοματική υγιεινή. Προκαλείται από τη συσσώρευση πλάκας ή πέτρας, που όχι μόνο διαβρώνουν την οστέινη βάση του δοντιού, αλλά δημιουργούν θύλακες σκληρής πλάκας γύρω από τα δόντια και τα ούλα, δυσχεραίνοντας την αφαίρεσή της. Αν μείνει για πολύ καιρό, αναπτύσσονται βακτήρια, τα οποία διασπούν σταδιακά το οστό και το συνδετικό ιστό που κρατά τα δόντια στη θέση τους, προκαλώντας επιδείνωση της ευαισθησίας.

3. Ένα ραγισμένο δόντι ή σφράγισμα μπορεί να δημιουργήσει απευθείας πέρασμα από τη μασητική επιφάνεια του δοντιού μέχρι τη ρίζα του, προκαλώντας άμεση αντίδραση πόνου όταν καταναλώνονται κρύες ή ζεστές τροφές και ροφήματα.

4. Οι οδοντιατρικές επεμβάσεις, όπως λεύκανση ή προσθήκη στεφάνων, μπορεί να οδηγήσουν σε ευαισθησία. Ωστόσο, αυτό το είδος ευαισθησίας δεν διαρκεί πάνω από 6 εβδομάδες.

Διάβασε ακόμη – H επιστήμη σου απαντά γιατί πεινάς μετά από μεγάλα γεύματα

Πώς να μειώσεις την ευαισθησία των δοντιών

Βούρτσιζε τα δόντια σου τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα με μαλακιά οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα για ευαίσθητα δόντια. Αντί να χρησιμοποιείς οδοντόκρεμα κατά της τερηδόνας, προτίμησε μία φθοριούχο. Δοκίμασε διαφορετικές μάρκες μέχρι να βρεις την ιδανική για σένα.

Χρησιμοποίησε καθημερινά οδοντικό νήμα και στοματικό διάλυμα.

Μείωσε την κατανάλωση ιδιαίτερα όξινων και γλυκών τροφών, που διαβρώνουν το σμάλτο των δοντιών.

Ζήτα από τον οδοντίατρό σου να σου φτιάξει στα μέτρα σου ένα προστατευτικό μασελάκι για να μην τα τρίζεις στον ύπνο σου.

Πήγαινε στον οδοντίατρο τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο Αν υποφέρεις από ξαφνική ευαισθησία ή πόνο, πήγαινε αμέσως στον οδοντίατρό σου. Φρόντισε να του μιλήσεις για τις επεμβάσεις που προκαλούν ευαισθησία, όπως η λεύκανση.

Πάρε ασβέστιο, το οποίο ενδυναμώνει τα ώριμα δόντια σου από μέσα και προστατεύει το σμάλτο από την τερηδόνα. Πηγές: Γάλα, τυρί, γιαούρτι, σόγια και σπανάκι.

Δοκίμασε μαγνήσιο: Αυτό το μέταλλο είναι απαραίτητο για δυνατά οστά και δόντια και συμπληρώνει το ασβέστιο, διατηρώντας τα επίπεδά του στον οργανισμό. Πηγές: Ξηροί καρποί, βρόμη, πατάτες, μπανάνες και σοκολάτα (προτίμησε τη μαύρη ή χαμηλή σε σάκχαρα για να διατηρείς χαμηλή την πρόσληψη θερμίδων)

Μην ξεχνάς τη βιταμίνη D: Είναι η καλύτερη άμυνά σου ενάντια στην ουλίτιδα, καθώς διατηρεί τα δόντια στηριγμένα στα φατνία τους. Μειώνει επίσης τον κίνδυνο εμφάνισης ουλίτιδας, χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της. Πηγές: Ψάρια, αβγό και μανιτάρια.

Πηγή: shape.gr

Διάβασε ακόμη