Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2024

Γυμνάσου όπως η Taylor Swift

Τα οφέλη της διαλειμματικής προπόνησης.

Η σούπερ σταρ της ποπ κέρδισε το άλμπουμ της χρονιάς, συμπληρώνοντας τέσσερις νίκες σε αυτή την κατηγορία κατά τη διάρκεια της καριέρας της, τις περισσότερες από κάθε καλλιτέχνη. Μάλιστα θρύλοι της μουσικής όπως ο Φρανκ Σινάτρα, ο Πολ Σάιμον και ο Στίβι Γουόντερ κέρδισαν το σημαντικό βραβείο από τρεις φορές ο καθένας

Η Taylor Swift εξέπληξε το κοινό κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, ανακοινώνοντας ότι θα κυκλοφορήσει το επόμενο άλμπουμ της, “The Tortured Poets Department”, στις 19 Απριλίου.

Επίσης, ως Πρόσωπο της Χρονιάς που ανακηρύχθηκε από το περιοδικό Time, η Taylor Swift είχε περιγράψει την προπόνηση που κάνει στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την περιοδεία της Eras.

Διάβασε ακόμη – Golden Globes 2024: Το κακόγουστο αστείο του παρουσιαστή που ενόχλησε την Taylor Swift

Γιατί χρειαζόταν να προπονηθεί; Η Σουίφτ περνάει 3,5 ώρες στη σκηνή σε κάθε παράσταση, τραγουδώντας συνολικά 44 τραγούδια. Για να προετοιμαστεί για αυτήν την εξαντλητική εμφάνιση, έτρεχε σε διάδρομο ενώ τραγουδούσε τη λίστα με τα τραγούδια της. Πιθανώς τέλεια σε ρυθμό, έτρεχε γρήγορα στα ρυθμκά τραγούδια και επιβράδυνε στις μπαλάντες. Πώς ονομάζεται όλο αυτό; Προπόνηση Fartlek, ένα συγκεκριμένο είδος διαλειμματικής προπόνησης.

Ποια είναι τα οφέλη της διαλειμματικής προπόνησης;

Η διαλειμματική προπόνηση αναφέρεται σε οποιαδήποτε προπόνηση κατά την οποία εναλλάσσονται εκρήξεις δραστηριότητας υψηλής και χαμηλής έντασης. Κάτι τέτοιο, είτε ξεκουράζεσαι πλήρως μεταξύ των εκρήξεων υψηλής έντασης είτε συνεχίζειςμε πιο αργό ρυθμό.

Η διαλειμματική προπόνηση μπορεί να βελτιώσει την καρδιαγγειακή φυσική κατάσταση και την αντοχή, κάτι που μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο να ασκηθεί σε υψηλότερη ένταση και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Μπορεί επίσης να βελτιώσει διάφορες τιμές στην καρδιαγγειακή υγεία, συμπεριλαμβανομένου του σακχάρου στο αίμα, της χοληστερόλης και της απώλειας βάρους και σωματικού λίπους.

Πώς ξεκινά κάποιος που δεν το έχει κάνει πριν;

Ξεκίνα με το περπάτημα! Γυμνάσου σε μέτρια ένταση, ίσα που να προκαλεί την αναπνοή σου. Αυτή η ένταση θα σου επιτρέπει να μιλάς, αλλά όχι να τραγουδάς.

Μετά από 5 έως 10 λεπτά, ανέβασε ένταση. Στόχευσε σε υψηλή ένταση — γρήγορο περπάτημα ή τρέξιμο— για μόλις 30 έως 60 δευτερόλεπτα. Αυτή η σύντομη διάρκεια θα πρέπει να είναι δύσκολη.

Διάβασε ακόμη – Οι σταρ που ήταν πλούσιοι πριν καν γίνουν διάσημοι

Επανάλαβε τα σετ όσο μπορείς, ίσως 2 έως 3 σετ, αν είσαι αρχάρια.

Πόσο διαρκεί ένα σετ;

Αυτό εξαρτάται από την ένταση της γυμναστικής. Το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητιατρικής περιγράφει ένα διάστημα “σπριντ” ως 30 δευτερόλεπτα, αλλά μπορεί να εκτελεστεί για περισσότερο. Το τρέξιμο δεν είναι επίσης η μόνη επιλογή. Αν το τρέξιμο είναι προσωπικός σου στόχος, τότε είναι πιθανότατα η καλύτερη μέθοδος προπόνησης, αλλά αυτές οι εναλλαγές υψηλής έντασης μπορεί να στοχεύουν επίσης στην αύξηση της ταχύτητας, της κλίσης ή της αντίστασης.

Τι είναι η προπόνηση fartlek;

Η μέθοδος προπόνησης της Swift είναι μια προπόνηση fartlek, που στα σουηδικά σημαίνει “παιχνίδι ταχύτητας”. Η προπόνηση Fartlek είναι ένας λιγότερο δομημένος τύπος διαλειμματικής προπόνησης και η ταχύτητα είναι στη διακριτική ευχέρεια του δρομέα, ας πούμε στον ρυθμό ενός τραγουδιού.

Σε αντίθεση με την τυπική διαλειμματική προπόνηση, αυτός ο τύπος τρεξίματος δεν περιλαμβάνει χρόνο αποθεραπείας. Απλώς συνεχίζεις  να τρέχεις, αν και επιβραδύνεις σε έναν ρυθμό που επιτρέπει στον καρδιακό σου ρυθμό να πέσει μεταξύ των σύντομων και έντονων ασκήσεων. Είναι λογικό να το κάνεις όταν π.χ. προετοιμάζεσαι για έναν μεγάλο αερόβιο στόχο, όπως το τρέξιμο σε έναν τρίωρο μαραθώνιο. Ή να τραγουδήσεις στη σκηνή σε 80.000 κόσμο. Η προτιμώμενη μέθοδος; Αυτή που απολαμβάνεις περισσότερο. Για να προπονηθείς όπως η Tayror, απλώς άκουσε έναν από τους στίχους της: “Run, like you’d run from the law”.

Πηγή: shape.gr

Διάβασε ακόμη