Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου, 2024

Γλυκά του κουταλιού: Ιδανικά για τη νηστεία και τη δίαιτα

Έχουν λιγότερες θερμίδες από τα συνηθισμένα γλυκά του ζαχαροπλαστείου και μπορείς να τα απολαμβάνεις ακόμα και σε περιόδους δίαιτας, με πολύ λιγότερες τύψεις.

Από τα πιο κλασικά μέχρι τα πιο περίεργα, τα γλυκά του κουταλιού τα συναντάμε σε κάθε γωνιά του νησιού. Δημιουργήθηκαν πριν πολλά χρόνια, από την ανάγκη των νοικοκυριών να συντηρήσουν τα περίσσεια φρούτα και λαχανικά της παραγωγής τους και αποκαλούνται γλυκά “κουταλιού”, επειδή παλαιότερα τα κερνούσαν μέσα σε ένα μεγάλο μπολ με πολλά κουταλάκια.

Τα γλυκά κουταλιού είναι μια ικανοποιητική επιλογή για να καταπολεμήσουμε την όρεξή μας για γλυκό και αυτό γιατί δεν περιέχουν καθόλου βούτυρο και ζωικά λιπαρά, παρά μόνο ζάχαρη.

Σχεδόν όλα τα φρούτα γίνονται γλυκό: το νεράντζι (φλούδα ή ολόκληρο), το σταφύλι, το περγαμόντο, το βερίκοκο, το πορτοκάλι, το βύσσινο, το κυδώνι, το μήλο, το σύκο, το κεράσι κλπ. Εκτός όμως από τα φρούτα στην Κύπρο είναι πολύ συνηθισμένο να γίνονται γλυκά του κουταλιού και λαχανικά όπως τα καρότα, το ντοματάκι, το μελιτζανάκι.

Διάβασε ακόμη – Υγιεινές μπάρες “Bounty”

Πλούσια τα διατροφικά οφέλη

  1. Τα γλυκά του κουταλιού έχουν μηδενική περιεκτικότητα σε λιπαρά και χοληστερόλη μιας και κατά την παρασκευή τους χρησιμοποιείται μόνο ζάχαρη και όχι βούτυρο, αυγά ή λάδι.
  2. Αυτό εξηγεί και τη χαμηλότερη θερμιδική τους αξία συγκριτικά με τα υπόλοιπα γλυκά. Συγκεκριμένα, μία μερίδα γλυκό του κουταλιού έχει 100-200 θερμίδες έναντι των 600 περίπου θερμίδων που έχουν τα γλυκά ταψιού, οι πάστες κτλ.
  3. Επιπλέον, τα γλυκά του κουταλιού λόγω του ότι η πρώτη ύλη τους είναι τα φρούτα χαρακτηρίζονται από υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά (βιταμίνη C, β-καροτένιο) τα οποία προστατεύουν την καρδιά, προλαμβάνουν τον καρκίνο και τονώνουν την άμυνα του οργανισμού.
  4. Επίσης τα γλυκά κουταλιού διατηρούν τις φυτικές ίνες των φρούτων οι οποίες βοηθάνε στη καλή λειτουργία του εντέρου.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφίες: istock

Διάβασε ακόμη