Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου, 2024

10 συμβουλές για τη διατροφή του παιδιού εκτός σπιτιού

H κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο, Αλεξία Ποταμίτου δίνει συμβουλές για υγιεινές επιλογές στη διατροφή του παιδιού σου εκτός σπιτιού.

Ως γονέας, έχεις ευθύνη για το τι τρώει το παιδί σου, εντός και εκτός σπιτιού. Αφού, λοιπόν, έχουμε αναπτύξει εκτενώς τη διατροφή εντός της οικίας, είναι καιρός να πούμε λίγα πράγματα για το πώς μπορείς να διδάξεις το παιδί σου να επιλέγει υγιεινά όταν βρίσκεστε σε κάποιο ταχυφαγείο ή εστιατόριο. Ως γονέας, θα πρέπει να θυμάσαι ότι έχεις ισχυρή επιρροή στο παιδί σου, όχι μόνο σε τρόπους, συμπεριφορά και συνήθειες αλλά και στο τι καταναλώνει.

Διάβασε ακόμη – Ανοιξιάτικες φακές από την Αλεξία Ποταμίτου

Ακολουθώντας, λοιπόν, τις παρακάτω συμβουλές θα θέσεις τις βάσεις ώστε το παιδί σου μεγαλώνοντας να μπορεί να κάνει υγιεινές επιλογές στη διατροφή του εκτός σπιτιού.

  1. Παράγγειλε τα τρόφιμα που δεν είναι παναρισμένα ή τηγανητά (απόφυγε κοτομπουκιές, τηγανητό κοτόπουλο, ψαροκροκέτες, ροδέλες κρεμμυδιού, τηγανητές πατάτες) που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και φυσικά θερμίδες.
  2. Απόφυγε τις διαφημιστικές προσφορές που έχουν τις λέξεις: σούπερ, οικονομικό, γίγας ή deluxe.
  3. Παράγγειλε σουβλάκια μερίδα με σαλάτα ή λαχανικά ή μοιραστείτε την πίτα και φυσικά όχι με τηγανιτές πατάτες.
  4. Εάν θέλεις κάποια dressing sauce, σέρβιρε στο πλάι του πιάτου σου μία μικρή ποσότητα (1 κουταλάκι γλυκού) κέτσαπ ή ταχίνι, ώστε ν’ αποφύγεις να βουτάς συνεχώς στο μπολάκι. Χρησιμοποίησε μουστάρδα αντί για μαγιονέζα.
  5. Ρώτησε αν μπορείς να αντικαταστήσεις στο μενού τις τηγανητές πατάτες που συνοδεύουν το κυρίως πιάτο με κάποια σαλάτα εποχής.
  6. Παράγγειλε πίτσα Μαργαρίτα (ντομάτα, τυρί) ή πίτσα με λαχανικά (τυρί, ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια), αντί για special (μπέικον, λουκάνικο, χαμ, τυρί, ντομάτα). Πάρε ένα κομμάτι και συνόδευσε το με σαλάτα. Επίλεξε σαλάτα εποχής και όχι σαλάτα με λιπαρές dressing sauces (όπως σαλάτα του σεφ, σαλάτα του Καίσαρα κ.λπ.).
  7. Επίλεξε χάμπουργκερ με κέτσαπ, μουστάρδα, κρεμμύδι, ντομάτα και ζήτησε να σου αφαιρέσουν τη μαγιονέζα και το τυρί, εκτός και αν έχεις καιρό να το απολαύσεις! Σημασία έχει τι κάνουμε κάθε μέρα, όχι τι μπορεί να θέλουμε να γευτούμε πότε πότε.
  8. Αν σου αρέσουν οι κρέπες, φρόντισε να είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας στη διατροφή του παιδιού σου. Δοκίμασε να φτιάξεις κρέπες στο σπίτι, είναι σίγουρα πιο υγιεινές και πιο νόστιμες.
  9. Αν το μέγεθος των μερίδων είναι τεράστιο, μοιράσου το πιάτο με το παιδί σου. Συζήτησε με το παιδί σου (πριν παραγγείλεις ή ακόμα καλύτερα μια άλλη άσχετη ώρα) για το ότι τα αναψυκτικά είναι πλούσια σε θερμίδες και δεν του προσφέρουν θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξή του. Δώσε στο παιδί σου γνώση και όχι επίκριση και φυσικά εναλλακτικές επιλογές, όπως νεράκι, φρέσκο φυσικό χυμό ή γάλα.
  10. Μάθε στο παιδί σου να χωρίζει το πιάτο σε 4/4 και να το γεμίζει με 2/4 λαχανικά, ¼ υδατανθρακούχες τροφές και ¼ πρωτεϊνούχες τροφές. Επίλεξε μακαρονάδες με κόκκινη σάλτσα λαχανικών και όχι κρέμα γάλακτος. Δώσε το καλό παράδειγμα, παραγγέλνοντας ένα υγιεινό γεύμα για τον εαυτό σου.

Ευχαριστίες στην Αλεξία Ποταμίτου, κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο BS, MS (ΗΠΑ), τηλ.: 22454663, FacebookAlexia Potamitou, Instagramapotamitouwww.alexiapotamitou.com.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη