Ποιες τροφές και ροφήματα καταπολεμούν την κούραση;

Ίσως ήρθε η ώρα να κάνεις κάποιες αλλαγές στη διατροφή σου.

Ξυπνάς κουρασμένη, νιώθεις άρρωστη και δεν μπορείς να σύρεις τα πόδια σου; Εάν δεν καταναλώνεις αρκετούς σύνθετους υδατάνθρακες, φρούτα και λαχανικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά, καλά λιπαρά και πλήρεις πρωτεΐνες, η υγεία σου υποφέρει. Και η κούραση παρά τον καλό βραδινό ύπνο είναι ένα από τα πρώτα σημάδια που προειδοποιούν ότι κάτι δεν πάει καλά.

Διάβασε ακόμη – Τι πρέπει να αποφεύγεις κατά τη διάρκεια ενός καβγά

Ανακάλυψε τις τροφές που στηρίζουν το ανοσοποιητικό και σου δίνουν ενέργεια.

#1. Το νερό μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ενισχύει το ανοσοποιητικό

Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα κόπωσης. Η αύξηση της πρόσληψης νερού – και η ενυδάτωση μέσω των φρούτων και λαχανικών, μπορεί σου χαρίσει ενέργεια αλλά τονώνει και το σώμα σου όταν νιώθεις άρρωστη ή έχεις πυρετό. Πίνε άφθονο νερό, είναι απαραίτητο συστατικό για έναν λειτουργικό μεταβολισμό και για τη μετατροπή της ενέργειας από τα τρόφιμα που το σώμα θα χρησιμοποιήσει ως καύσιμο.

Αν είσαι λάτρης του καφέ προσπάθησε να πίνεις ένα ποτήρι νερό για κάθε φλιτζανάκι εσπρέσο που καταναλώνεις και περιόρισε την κατανάλωση καφέ μόνο το πρωί.

#2. Τα καλά λιπαρά περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες

Οι φυτικές πηγές λίπους είναι γεμάτες με βασικά θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα. Τα αβοκάντο και τα αμύγδαλα είναι δύο από τις καλύτερες φυτικές πηγές λίπους για τη μείωση της κούρασης.

Τα αβοκάντο δεν είναι μόνο νόστιμα, αλλά περιέχουν πάνω από 20 διαφορετικές βιταμίνες και μέταλλα απαραίτητα για την υγεία και τον μεταβολισμό και είναι γεμάτα λίπος και φυτικές ίνες που σε χορτάσουν και διατηρούν το σάκχαρο στο αίμα σου σταθερό. Δοκίμασε να προσθέσεις μισό αβοκάντο σε ένα πρωινό smoothie ή φτιάξε ένα αβοκάντο τοστ για πρωινό. Επίσης, το αβοκάντο περιέχει βιταμίνη Ε, που έχει αντιοξειδωτική δράση και διατηρεί τα κύτταρα υγιή και προστατεύει από το οξειδωτικό στρες που καταστρέφει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Διάβασε ακόμη – Απλές συμβουλές για να ενισχύσεις τη γονιμότητά σου

Τα αμύγδαλα είναι μια άλλη διατροφική δύναμη που καταπολεμά την κούραση. Είναι πλούσια σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες, μόνο ακόρεστα λιπαρά και φυτικές ίνες, για να σε κρατούν πάλι χορτασμένη και γεμάτη ενέργεια. Τα αμύγδαλα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την ικανότητα του σώματός σου να μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια, και σε μαγνήσιο που παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της μυϊκής κόπωσης.

Τέλος, τα αμύγδαλα περιέχουν, επίσης, στη φλούδα τους δραστικές φυτοθρεπτικές ουσίες, που βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα να προλάβει αλλά και να καταπολεμήσει πιο γρήγορα τις ιώσεις, εμποδίζοντας τον πολλαπλασιασμό και την εξάπλωση των παθογόνων ιών. Απόλαυσέ τους ωμούς ή σε ως αμυγδαλοβούτυρο.

#3. Ο σίδηρος στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά ενισχύει τον μεταβολισμό

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το kale και το σπανάκι περιέχουν υψηλές ποσότητες σιδήρου. Ο σίδηρος είναι βασικός για την ενέργεια και τη διατήρηση ενός υγιούς ενεργειακού μεταβολισμού και είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά οξυγόνου σε όλο το σώμα. Τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου είναι αιτία της κόπωσης που νιώθεις.

Μάλιστα, η έλλειψη σιδήρου υποβαθμίζει τη φυσική ανοσία, η οποία είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του οργανισμού κατά των παθογόνων μικρο-οργανισμών. Η πρόσληψη σιδήρου βοηθάει το ανοσοποιητικό σου σύστημα να λειτουργεί φυσιολογικά.

#4. Τα αυγά περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη D

Τα αυγά είναι μια από τις καλύτερες πηγές πρωτεΐνης για σένα, εάν ξυπνάς νιώθοντας αδύναμη και κουρασμένη. Περιέχουν πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας, η οποία, όταν συνδυάζεται με τα καλά λιπαρά του κρόκου, μπορεί να σου δώσει την ενέργεια που χρειάζεσαι.

Η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Β12 και το σελήνιο του αυγού αποτελούν σημαντικά στοιχεία για τη διατήρηση της υγείας του ανοσοποιητικού.

Τα αυγά είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή σιδήρου και βιταμινών του συμπλέγματος Β, καθώς και βιταμίνης D (ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό που λείπει πολύ από τους περισσότερους από εμάς) και βιοτίνης, η οποία είναι μια εξαιρετική προσθήκη στη διατροφή σου, εάν έχεις αδύναμα μαλλιά ή νύχια.

#5. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες διατηρούν την ενέργειά σου

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες μπορούν να προσφέρουν μια διαρκή ώθηση ενέργειας, καθώς και οι ποικιλίες ολικής αλέσεως, που είναι γεμάτες από φυτικές ίνες. Η βρόμη είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσεις τη μέρα σου, καθώς είναι χορταστική, έχει θρεπτικά συστατικά και μπορεί να σε προστατέψει από τις αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα. Το σελήνιο και η βιταμίνη Ε που υπάρχουν στη βρόμη ενισχύουν  το ανοσοποιητικό σύστημα για να αντιμετωπίσει πιθανές λοιμώξεις. Επιπλέον ο ψευδάργυρος που περιέχει βοηθά στην ανάπτυξη νέων κυττάρων. Ένα υπέροχο μικρό hack είναι να ανακατεύεις ένα αυγό στο πρωινό σου κουάκερ. Προσθέτει μια υπέροχη κρεμώδη υφή ενώ ταυτόχρονα περιέχει πρωτεΐνη και θρεπτικά συστατικά.

Οι μπανάνες είναι μια άλλη εξαιρετική τροφή πλούσια σε υδατάνθρακες που μπορείς να απολαύσεις και να καταπολεμήσεις την κούραση. Είναι γεμάτες κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ενθαρρύνουν την αργή και σταθερή απελευθέρωση φυσικών σακχάρων που ενισχύουν την ενέργεια στην κυκλοφορία του αίματος. Οι φυτικές ίνες επίσης αποτρέπουν τις αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα που προκαλούν υπνηλία το μεσημέρι ή σε κάνουν να αναζητάς καφέ για να τονωθείς.

Πηγή: shape.gr

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη