Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

The Attico: Γιατί είναι το πιο πολυσυζητημένο fashion brand της εποχής μας;

Tο success story της Georgia Tordini και της Gilda Ambrosio.

Της Νίκης Βρυωνίδου

Πολλά είναι τα fashion brands που “γεννιούνται”, σχεδόν καθημερινά ανά τον κόσμο, ωστόσο λίγα είναι εκείνα που θα καταφέρουν να καθιερωθούν και ακόμη πιο λίγα εκείνα που θα κάνουν τον “θόρυβο” που έκανε το The Attico, από την πρώτη ακόμη σεζόν που λανσαρίστηκε. Μόνο μέσα σε ένα χρόνο από το ντεμπούτο του brand, αυτό κέρδισε το Launch of the Year στα Footwear News Achievement Awards, κέρδισε επαίνους από το fashion crowd, δημοσιεύσεις σε όλο τον κόσμο και έκανε αποκλειστικές capsule συλλογές για το Net-a-Porter και το MatchesFashion.com.

Οι fashion insiders κατάλαβαν από νωρίς ότι το The Atticoτις δημιουργίες του οποίου μπορείς να βρεις από αυτή τη σεζον στη boutique Kult στο City Of Dreams στη Λεμεσό– έφερε επανάσταση στο χώρο της βιομηχανίας της μόδας, αφού φορέθηκε από την αρχή στο κόκκινο χαλί, από υψηλού προφίλ celebrities αλλά και από εκπροσώπους του street style και trendsetters, που εμμονικά επιλέγουν τα ρούχα με την ετικέτα του, κάτι που συμβαίνει συνήθως με οίκους με μεγάλη ιστορία.

Τον Φεβρουάριο του 2016, σε ένα διαμέρισμα στο Μιλάνο, η Georgia Tordini και η Gilda Ambrosio, μετά από χρόνια στο χώρο της μόδας, όπου έκαναν μεταξύ άλλων consulting σε διάφορα brands και περιοδικά ενώ θεωρούνταν και οι δύο influencers, παρουσίασαν την πρώτη τους συλλογή, σε ένα private event με λίγους φίλους και προσωπικότητες από το χώρο της μόδας. Αυτή ήταν λοιπόν και η αρχή του The Attico που στα ιταλικά σημαίνει ρετιρέ, άρα και από το όνομά του καταλαβαίνει κανείς ότι ήταν καταδικασμένο να φτάσει στην κορυφή. Attico μπορεί να σημαίνει ρετιρέ στα ιταλικά αλλά για εμάς είναι περισσότερο η συμπεριφορά και όχι το που μια γυναίκα μένει” δηλώνουν οι δημιουργοί του.

Παρόλο που η κάθε μία από τις δύο σχεδιάστριες του brand έχει το δικό της χαρακτηριστικό στυλ, που πολλές φορές είναι αντίθετο από της άλλης, καταφέρνουν με την δημιουργικότητα τους να παντρεύουν στοιχεία και να συνθέτουν υλικά. Οι γραμμές που ακολουθεί η Tordini είναι πιο minimal και κλασικές σε αντίθεση με την Ambrosio που επιλέγει πιο έντονα χρώματα και funky στοιχεία.

Η Gilda Ambrosio γεννήθηκε στη Νάπολη το 1992 και από μικρή είχε κλίση προς την μόδα αφού περνούσε τον χρόνο της στην boutique των γονιών της. Στη συνέχεια μετακόμισε στο Mιλάνο, για σπουδές στο fashion design του Instituto Marangoni. Η Giorgia Tordini, η οποία σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 36 της χρόνια, είχε μέσα της και αυτή από μικρή το ”μικρόβιο” της μόδας, αφού βοηθούσε τον πατέρα της Piero Tordini, ο οποίος είναι γνωστός σχεδιαστής παπουτσιών, στο σχεδιασμό και την επιλογή χρωμάτων και υλικών για αυτό και τα υπέροχα παπούτσια, που περιλαμβάνονται στις συλλογές τους σχεδιάζονται κυρίως από την Tordini.

Στόχος τους από την πρώτη στιγμή ήταν να συστήσουν ένα vintage-inspired luxury label, που θα συνδυάζει τους κλασικούς κώδικες με ένα μοντέρνο twist. Τα κομμάτια τους αντλούν κυρίως έμπνευση από το παρελθόν και τις πιο λαμπερές περιόδους της μόδας όπου κυριαρχούσε ο μαξιμαλισμός και τα υπέροχα vibes της disco. Tα σχέδιά τους βασίζονται σε μία glam αισθητική και παροτρύνει τις γυναίκες να φορέσουν ένα αστραφτερό night look με sneakers και μία αθλητική φόρμα με ένα top με sequins ή φτερά. “Με τα ρούχα μας νιώθεις ότι δεν χρειάζεται να τα φορέσεις σε μια ιδιαίτερη περίπτωση.” Η χρωματική παλέτα έντονη, φωτεινή, με τη λάμψη να κυριαρχεί σε όλο το φάσμα της. Τα φτερά, τα rhinestones, οι ιδιαίτερες υφές και τα εκκεντρικά μοτίβα αποτελούν το σήμα κατατεθέν τους.

Επανάσταση έφερε όμως το ιταλικό σχεδιαστικό duo και στον τρόπο που παρουσίαζαν μέχρι αυτή τη χρονιά τις συλλογές τους, αφού μέχρι το Σεπτέμβριο του 2023 δεν είχαν πραγματοποιήσει ούτε και ένα show και προτιμούσαν να τις λανσάρουν κυρίως στον λογαριασμό τους στο Instagram. Φέτος ωστόσο έκαναν το ντεμπούτο τους στην εβδομάδα μόδας στο Μιλάνο και παρουσίασαν τη συλλογή τους για την Άνοιξη / Καλοκαίρι 2024 κατά μήκος ενός δρόμου της ιταλικής πόλης.

Οι καλεσμένοι καθισμένοι αναπαυτικά σε δερμάτινους καναπέδες της δεκαετίας του ’70 ένιωθαν ότι βρίσκονταν στην άνεση του διαμερίσματός τους, σε μία απόλυτα cozy ατμόσφαιρα, ακριβώς όπως έγινε και το 2016 όταν και παρουσίασαν για πρώτη φορά τη συλλογή τους. Τα μοντέλα περπατούσαν στον δρόμο με ρούχα που φοριούνται πιο πολύ το βράδυ καταφέρνοντας να κερδίσουν τόσο το χειροκρότημα των καλεσμένων, όσο και τον ανθρώπων της γειτονιάς, του κομψού αυτού μιλανέζικου δρόμου που απόλαυσαν το show τους.

Η συλλογή τους για το Φθινόπωρο / Χειμώνα 2023-2024 συνδυάζει τη vintage αίγλη με μια σύγχρονη πινελιά, προτείνοντας ρούχα που αποπνέουν αυτοπεποίθηση και τολμηρή κομψότητα. Οι δημιουργίες τους περνούν αβίαστα μεταξύ της femme fatale και της αισθητικής του αγοροκόριτσου, που αποτελεί και μέρος της φιλοσοφίας του brand. Οι προτάσεις τους επικεντρώνονται και πάλι στα βραδινά φορέματα, που κάνουν τα σώματα να λαμπυρίζουν ενώ διαθέτουν ασύμμετρα σχέδια με πολυτελείς λεπτομέρειες όπως είναι τα φτερά, τα κρόσσια και τα sequins που τους προσθέτουν μία δόση αποπλάνησης υμνώντας ταυτόχρονα τη γυναικεία θηλυκότητα.

Τα oversized cargo παντελόνια, τα bomber jackets και τα υπερμεγέθη φούτερ συνδυασμένα με μακριές sheer φούστες δεν απουσιάζουν ούτε από αυτή τη συλλογή και αντιπροσωπεύουν το κρυμμένο αγοροκόριτσο που αγκαλιάζει την ουσία της θηλυκότητας μέσα από τις αντιθέσεις και το κοντράστ.

Διάβασε ακόμη