Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Αυτή είναι η νέα τάση της μόδας που ορίζει το στιλ των σύγχρονων working girls

Η νέα viral τάση της μάς περνά ένα πολύ σημαντικό μήνυμα.

Υπάρχει ένα σκηνικό που είναι αρκετά γνώριμο στις περισσότερες σύγχρονες γυναίκες. Το ξυπνητήρι χτυπά νωρίς, συνεπώς σημαίνει πως πρέπει να ετοιμαστείς για να ξεκινήσεις την ημέρα σου. Ντύνεσαι, φεύγεις από το σπίτι, ρίχνεις μία ματιά στον καθρέφτη και τι παρατηρείς; Εσένα να φοράς τα κατάλληλα ρούχα για την εργασία σου, κρατώντας την τσάντα σου, τη τσάντα του φαγητού, το laptop, την τσάντα για την προπόνηση που θα πας αργότερα ή μία τσάντα με διαφορετικά παπούτσια/outfit για την εκδήλωση ή την έξοδο με την παρέα σου.

Ο λόγος που γράφω τα παραπάνω είναι με αφορμή μία νέα τάση της μόδας, που φαίνεται πως έχει αναδειχθεί μέσα από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης/πλατφόρμα streaming που έχει κατακλείσει την καθημερινότητά μας, αλλά και την επικαιρότητα, δηλαδή το TikTok. Ο λόγος για την τάση που ονομάζεται “Commuter-core”. Η πρώτη φορά που άκουσα για το εν λόγω trend είναι ένα απόγευμα Πέμπτης στο γραφείο, από μία συνάδερφο και ομολογώ πως δεν την είχα ακούσει. Δεν το είχα ακούσει ποτέ, δεν είχε πέσει ποτέ στην αντίληψή μου. Αμέσως όμως, κάτι μου κίνησε το ενδιαφέρον.

Commuter-core: Η νέα viral τάση της μόδας

Μία καλή αρχή για να καταλάβουμε καλύτερα ποιον τύπο ντυσίματος περιγράφει ακριβώς η συγκεκριμένη τάση μπορούμε να θυμηθούμε για λίγο τη συλλογή του οίκου Miu Miu για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024. Μεταξύ άλλων, ξεχωρίσαμε τις τσάντες της συλλογής. Επρόκειτο για μεγάλες τσάντες, οι οποίες ξεχείλιζαν από αντικείμενα, μεταφέροντας μας ένα συναίσθημα που γνωρίζει καλά κάθε σύγχρονη γυναίκα. Είναι η τέλεια περιγραφή της τσάντας που κρατάς όταν φεύγεις από το σπίτι το πρωί, έχοντας μαζί σου τον καφέ και το κολατσιό σου για αργότερα. Ωστόσο, θέλεις να έχεις μαζί σου, εκτός από τα προσωπικά σου αντικείμενα, ενδεχομένως το laptop σου, σίγουρα την ατζέντα σου. Μπορεί αργότερα να θέλεις να πας προπόνηση, συνεχώς χρειάζεται να έχεις μαζί σου τα απαραίτητα ή έχεις κανονίσει έξοδο με τις φίλες/σύντροφό σου, συνεπώς χρειάζεται να έχεις μαζί σου ένα άλλο ζευγάρι παπούτσια ή κάποια έξτρα αξεσουάρ. Κάπως έτσι, καταλήγεις με μία τσάντα γεμάτη από πράγματα, ενώ μετακινείσαι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. 

Για κάποιους ενδέχεται η εικόνα αυτή να μην είναι πολύ γνώριμη. Εκτός από εκείνους που μετακινούνται με αυτοκίνητο ή ακόμα και με τα πόδια, υπάρχουν και εκείνοι που εργάζονται κατά βάση από το σπίτι, κάτι στο οποίο μας βοήθησε η πανδημία. Εάν υπάρχει όμως ένα ακόμα μάθημα που φαίνεται πως έλαβε ο κόσμος της μόδας μετά την πανδημία είναι να δίνει μεγαλύτερη βάση στις στιλιστικές ανάγκες που έχουν οι σύγχρονες γυναίκες. Με έναν πιο αντικειμενικό και προσγειωμένο τρόπο.

Διάβασε ακόμη – Η ανδρική κομψότητα έχει την υπογραφή Zegna

Οι σχεδιαστές λοιπόν φαίνεται πως έχουν σηκώσει τα μανίκια τους με σκοπό να προσφέρουν στις γυναίκες ρούχα που συνδυάζουν κομψότητα, πρακτικότητα και άνεση. Ρούχα που σε κάνουν να νιώθεις κομψή όσο τρελό πρόγραμμα κι αν έχεις, ρούχα που σε κάνουν να αισθάνεσαι ο εαυτός σου ανά πάσα στιγμή. Η ιδέα δημιουργίας μίας γκαρνταρόμπας που θα είναι κατάλληλη για τις εργαζόμενες γυναίκες ξεκίνησε αρκετές δεκαετίες πριν, πιο συγκεκριμένα το 1940, από την Anne Klein και συνέχισε με την capsule γκαρνταρόμπα της Donna Karan, αλλά και τα ρούχα με τονισμένους ώμους ή τα άνετα υφάσματα όπως το ζέρσεϊ και το βαμβάκι που δημιούργησε η Norma Kamali. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ο όρος “power dressing” είχε καταφέρει να πρωταγωνιστεί στο γυναικείο στιλ.

Ωστόσο, ακόμα και τότε, οι γυναίκες ακολουθούσαν κάποιους πολύ συγκεκριμένους κανόνες. Ναι, φορούσαν κοστούμια, ταγιέρ και φορέματα, αλλά πάντα με ψηλοτάκουνα παπούτσια, σχεδόν ποτέ με flat. Περίπου το 1988, λόγω της ταινίας “Working Girl”, στην οποία η Melanie Griffith φορούσε κοστούμι με sneakers, ο εν λόγω συνδυασμός ξεκίνησε να γίνεται πιο δημοφιλής. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, οι περισσότερες από εκείνες τις γυναίκες είχαν μαζί τους ένα ζευγάρι γόβες για να αλλάξουν τα sneakers. Κάνοντας, ένα γρήγορο ταξίδι στον χρόνο, ο συνδυασμός κοστούμι-αθλητικά παπούτσια θεωρείται σήμερα σούπερ cool και συνηθισμένος. Τότε, υπήρχαν κάποιες κλισέ απόψεις για το τι πρέπει να φορά και τι να μην φορά μία γυναίκα στο εργασιακό της περιβάλλον.

Για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024, οι αμερικανικοί καταγωγής σχεδιαστές, όπως οι Raul Lopez of Luar, Jane Wade, Rachel Comey, Phillip Lim, and Daniella Kallmeyer παρουσίασαν στη διάρκεια της εβδομάδας μόδας στη Νέα Υόρκη μία αναθεωρημένη προσέγγιση της γκαρνταρόμπας που χρειάζεται να έχει μία εργαζόμενη γυναίκα με γεμάτο πρόγραμμα και υποχρεώσεις, με προσωπική ζωή και αγαπημένες δραστηριότητες, που μετακινείται με τα Μ.Μ.Μ και αγαπά να εκφράζεται μέσα από το ντύσιμό της. Η Jane Wafe ονόμασε τη συλλογή της “The Commute”, δηλαδή “Η Μετακίνηση” και εξηγεί στο Ηarper’s Bazaar πως “η έμπνευση για τη συλλογή ήρθε από την δική μου εμπειρία στον χώρο της μόδας των μεγάλων εταιρειών. Ένιωθα τόσο συχνά εκτός τόπου με το στιλ μου, προσπαθώντας να ταιριάξω μέσα στην εταιρική κουλτούρα”. Από την άλλη, η Daniella Kallmeyer δηλώνει πως “Η προσέγγιση που ακολουθώ όταν σχεδιάζω είναι εμπνευσμένη σε μεγάλο βαθμό από τους πολλαπλούς τρόπους που πρέπει να προσαρμόζονται, να μεταμορφώνονται και να πρέπει να κάνουν τα πάντα οι γυναίκες. Όταν σκέφτομαι τη μετακίνηση, φαντάζομαι πώς ένα παντελόνι μπορεί να είναι ταυτόχρονα κομψό και άνετο χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει παπούτσια, ή πώς μια τσάντα που χωράει τον φορητό υπολογιστή, τα ρούχα εργασίας και τα ρούχα γυμναστηρίου μπορεί να δείχνει στιλάτη και κομψή ακόμα και όταν πας για βραδινό”.

Διάβασε ακόμη – Tα ανοιξιάτικα παπούτσια που έχουν αυξηθεί κατά 127% σε δημοφιλία 

Την ίδια τακτική φαίνεται πως ακολούθησε και ο Matthieu Blazy στον Bottega Veneta, δημιουργώντας τεράστιες τσάντες που είναι έτοιμες να κρατήσουν μέσα τους όλα τα αντικείμενα που πρόκειται να είναι χρήσιμα σε μία γυναίκα στη διάρκεια της ημέρας της, αλλά και παλτό και κοστούμια που είναι πρακτικά και άνετα. Το συμπέρασμα είναι πως ολοένα και περισσότεροι σχεδιαστές δημιουργούν ρούχα με περισσότερη και μεγαλύτερη κατανόηση προς τις στιλιστικές ανάγκες των γυναικών. Ρούχα που συνδυάζουν την άνεση με την ευκολία, την κομψότητα και το ζωντανό στιλ. 

Που καταλήγουμε;

Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω, το συμπέρασμα είναι το εξής. Αρχικά, οι στιλιστικές επιλογές που κάνεις στην καθημερινότητά σου έχουν μεγάλη αξία και σπουδαιότητα. Όπως αναφέρει η Shakaila Forbes Bell, ψυχολόγος μόδας και συγγραφέας στο The Cut “Μελέτες έχουν δείξει ότι η γνωστική λειτουργία επηρεάζεται αρνητικά από τα άβολα ρούχα. Καθώς η ζωή μας γίνεται όλο και πιο απαιτητική, δεν μπορούμε να ξοδεύουμε εγκεφαλική δύναμη σκεπτόμενοι πόσο άβολα είναι τα ρούχα μας, οπότε είναι λογικό η λειτουργική μόδα, που συχνά εστιάζει στην άνεση, να παραμείνει ψηλά στις προτιμήσεις των σύγχρονων γυναικών”.

Πηγή: madamefigaro.gr

Διάβασε ακόμη