Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Παιδική διατροφή: Διατροφολόγος σου λέει όσα πρέπει να γνωρίζεις

H κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος, Αλεξία Ποταμίτου, μοιράζεται μαζί σου σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη διατροφή του παιδιού σου.

Η παιδική ηλικία είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό στάδιο της ζωής μας, καθώς τότε χτίζεται το σώμα και διαμορφώνεται η προσωπικότητά μας. Σε αυτή τη φάση της ζωής του, το παιδί υιοθετεί αρχές και συνήθειες από το σπίτι και από το σχολείο, που συνήθως το καθορίζουν για την υπόλοιπη ζωή του.

Αυτή είναι και η περίοδος που εμφανίζεται στις μέρες μας σε μεγάλο ποσοστό και η παιδική παχυσαρκία, μια κατάσταση που έχει τις ρίζες της στον τρόπο ζωής που ακολουθούμε στην καθημερινότητά μας. Και γιατί είναι τόσο ανησυχητική η υπέρμετρη αύξηση του βάρους σε νεαρή ηλικία; Παράλληλα, με την παιδική παχυσαρκία, από πολύ μικρή ηλικία, πλέον, εμφανίζονται χρόνια νοσήματα ή παράγοντες που οδηγούν σε εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων στη νεαρή ενήλικη ζωή.

Διάβασε ακόμη – Τι πρέπει να γνωρίζεις για την αύξηση του βάρους των βρεφών

Το καλοκαίρι και κυρίως ο μήνας Αύγουστος, είναι μία εποχή η οποία ευχαριστεί πολύ τα παιδιά, αλλά πολλές φορές μπορεί να αποτελέσει και παράγοντα κινδύνου όσον αφορά την αύξηση βάρους τους . Μετά λοιπόν από την πανδημία και την καθήλωση μας στο σπίτι, ήρθε  και το καλοκαιράκι, η εποχή της ξεγνοιασιάς, της χαλάρωσης και της ελευθερίας πολλαπλών επιλογών, και αφού μας έχουν λείψει πολλά, μπορεί να αποβεί μηριαίο όσον αφορά τις ισορροπίες της διατροφής, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία μας. Οι λόγοι που ευνοούν αυτήν την κατάσταση είναι κυρίως δύο. Πρώτον, μειώνεται η σωματική δραστηριότητα και αυξάνονται τα τσιμπολογήματα και οι έξοδοι.

Παράλληλα, το πρόγραμμα του παιδιού αλλάζει, κυρίως τον Αύγουστο, καθώς ξυπνάει πιο αργά από την καθιερωμένη ώρα του σχολείου, ενώ βρίσκεται περισσότερο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση και στον υπολογιστή. Το καλοκαίρι, όμως, είναι και η εποχή που τα παιδιά περνούν συνήθως δίπλα σε συγγενείς και τους δίνεται η ευκαιρία για μεγαλύτερες διατροφικές ατασθαλίες, αφού έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στις επιλογές τους.

Παρόλα αυτά, με σωστό προγραμματισμό, το καλοκαίρι μπορεί να αποτελέσει και την ιδανική ευκαιρία για την καθιέρωση ενός ισορροπημένου τρόπου διατροφής, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα και διακοπή όλων των λαχταριστών τροφίμων που τα περιτριγυρίζουν. Πώς; Εκμεταλλευόμενοι το χρόνο που έχεις με το παιδί σου μπορείς να αυξήσεις τη φυσική δραστηριότητα ολόκληρης της οικογένειας, αλλά και να προσεγγίσεις με παιχνιδιάρικο τρόπο ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ισορροπημένη διατροφή όπως:

  • η καθιέρωση του πρωινού
  • η καθιέρωση σταθερών γευμάτων την ημέρα, όπου το γεύμα είναι φτιαγμένο με αγνά και φρέσκα υλικά
  • η κατανάλωση γεύματος στο τραπέζι με όλη την οικογένεια, χωρίς την παρουσία της τηλεόρασης ή των τάμπλετ
  • η παρασκευή έξυπνων γευμάτων με υλικά που δεν συνηθίζουν να καταναλώνουν τα παιδιά, όπως λαχανικά, όσπρια, φρούτα και ξηρούς καρπούς

Δοκίμασε να αφήσεις το παιδί σου να φτιάξει το διαιτολόγιο της εβδομάδας και φρόντισε να το τηρήσετε όλοι, έτσι ώστε να παρατηρήσεις τι αρέσει στο παιδί σου και τι θα μπορούσατε να αλλάξετε προς το καλύτερο. Με τη συνεχή απαγόρευση και επίκριση δεν πετυχαίνεις πολλά. Τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση αλλά και ελευθερία έκφρασης σε όλους τους τομείς και ειδικά σε αυτόν της διατροφής.

Ευχαριστίες στην Αλεξία Ποταμίτου, κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο BS, MS (ΗΠΑ), τηλ.: 22454663, Facebook: Alexia Potamitou, Instagram: apotamitouwww.alexiapotamitou.com.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη