Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

H AW’23 συλλογή της Max Mara είναι η επιτομή της απόλυτης κομψότητας

Ο Ian Griffiths σχεδιάζει για τις δυναμικές γυναίκες του σήμερα.

Με τις συλλογές της Max Mara ξέρεις ότι δύσκολα θα απογοητευτείς. Το RTW του ιταλικού οίκου αποτελεί εγγύηση σοφιστικέ κομψότητας, άριστης δεξιοτεχνίας και μοναδικής ποιότητας. Ξέρεις ότι οι συλλογές του δεν απομακρύνονται πολύ από τα διαχρονικά staples και τα iconic κομμάτια που έκαναν δημοφιλή και κρατάνε ψηλά στη συνείδηση των πιο κομψών γυναικών τη Max Mara. Ξέρεις, εν ολίγοις, ότι θα σου αρέσουν πολλές από τις προτάσεις κάθε νέας κολεξιόν, πολύ πιθανά και όλες. Το ίδιο συνέβη και με τη συλλογή της Max Mara για τη σεζόν Φθινόπωρο – Χειμώνας 2023 που παρουσιάστηκε στη δεύτερη μέρα της εβδομάδας του Μιλάνου στην επιβλητική εκκλησία της Rotonda della Besana στο Μιλάνο.

Διάβασε ακόμη – Tα fashion girls που βρέθηκαν στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Η έμπνευση πίσω από τη συλλογή

Για το πόσο άριστες και δεξιοτεχνικές είναι οι συλλογές Max Mara το σχολιάσαμε ήδη, αλλά αυτό που τις κάνεις ακόμα πιο γοητευτικές είναι το πρόσωπο- πάντα γυναίκα ή γυναίκες ασφαλώς- και η ιστορία που επιλέγει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Ian Griffiths, για την έμπνευσή του. Το ίδιο που θα δώσει και την ιδιαίτερη χροιά και θα καθορίσει τις λεπτομέρειες στην κάθε συλλογή.

Ο Griffiths, μάλιστα, δεν απογοητεύει ποτέ στις αναφορές του, όπως και στο πόσο υπέροχα οραματίζεται και μετουσιώσει στο σήμερα την ατμόσφαιρα, την εποχή, το προσωπικό στιλ της γυναίκας από την εμπνέεται. Για την AW’23 συλλογή του, μάλιστα, πάει αρκετά πίσω στον χρόνο και συγκεκριμένα στον 18ο αιώνα και μία σπουδαία γυναίκα επιστήμονα του Διαφωτισμού, την Εμιλί ντυ Σατλέ (Émilie du Châtelet). Η Σατλέ υπήρξε φυσικός και μαθηματικός σε μία εποχή που οι γυναίκες δεν είχαν πρόσβαση σε σπουδές – αναφορικά, μάλιστα, με το πώς απέκτησε η ίδια τις γνώσεις της στην επιστήμη δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία, ωστόσο ήταν μάλλον με την προτροπή και υποστήριξη του πατέρα της, ο οποίος είχε διακρίνει από νωρίς τη φιλομάθεια και την εξυπνάδα της κόρης του. Είναι εκείνη, επίσης, που μετέφρασε (και σχολίασε) το βιβλίο του Ισαάκ Νεύτωνα για τα μαθηματικά και τη φυσική Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica- και αυτό είναι σήμερα ένα από τα επιτεύγματα για τα οποία πρωτίστως την αναγνωρίζουν όλοι, και όχι απλά γιατί υπήρξε η ερωμένη του Βολταίρου.

Με τον Βολταίρο έζησαν μαζί δέκα χρόνια αφοσιωμένοι στη φιλοσοφία και την επιστήμη, σ’ ένα διαρκές πνευματικό ντιμπέιτ. Είναι ο ίδιος την είχε περιγράψει ως “έναν σπουδαίο άντρα, του οποίου το μόνο λάθος ήταν ότι γεννήθηκε γυναίκα”, και είχε αποκαλύψει ότι η Εμιλί απέρριπτε τα περίπλοκα και περιοριστικά ρούχα της εποχής.

Η Εμιλί ντυ Σατλέ, παρ’ ό,τι ακολούθησε τη μοίρα των γυναικών της εποχής, παντρεύτηκε και έκανε παιδιά, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη αγάπη της για την επιστήμη και ιδίως τα μαθηματικά, και στα 26 της απευθύνθηκε στην Ακαδημία των Επιστημών της Γαλλίας για να διδαχτεί από τους καλύτερους. Μάλιστα, η ιστορία λέει ότι για να μπορέσει να έχει πρόσβαση σε χώρους όπως το Café Gradot, όπου συγκεντρώνονταν ακαδημαϊκοί, δάσκαλοι, διανοούμενοι για να ανταλλάξουν απόψεις, ντυνόταν με ανδρικά ρούχα διαφορετικά ως γυναίκα δεν της επέτρεπαν την είσοδο.

Τη Σατλέ προβλημάτισαν ιδιαίτερα τα γυναικεία δικαιώματα και κάποτε έγραψε σε σημειώσεις της: “Αν ήμουν βασιλιάς θα άλλαζα μια αδικία σε βάρος της μισής ανθρωπότητας. Θα επέτρεπα στις γυναίκες να συμμετέχουν σε όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα και κυρίως σε εκείνα του πνεύματος.”

To bourgeoisie πνεύμα, που απορρέει από τα αριστοκρατικά σαλόνια της αυλής του Λουδοβίκου ΙΔ΄της Γαλλίας στα οποία μεγάλωσε η Émilie du Châtelet, έρχεται να πάρει τη θέση του ως υπαινιγμός στο σύγχρονο κομψό στιλ της AW’23 συλλογής Max Mara. Το look που άνοιξε την πασαρέλα ήταν αφιερωμένο στο iconic Teddy Coat μόνο που η γραμμή που υιοθετεί είναι αυτή του μανδύα. Οι φαρδιές ζώνες στη μέση – που θα μπορούσαν να αποτελούν μία μοντέρνα εκδοχή του κορσέ, τα μπροκάρ υφάσματα, οι pannier skirts σε μίνι και μάξι μήκος, δηλαδή οι φούστες με εσωτερικό σκελετό που ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς στη λουδοβίκεια αυλή, τα καπιτονέ bustiers, αλλά και οι μακριές ουρές αναλαμβάνουν να μετουσιώνουν το όραμα του Ian Griffiths για τις Εμιλί του σήμερα.

Η συλλογή, βεβαίως, δεν εγκαταλείπει τα πιο πρακτικά, και λιγότερο μπουρζουά, κομμάτια της γυναικείας γκαρνταρόμπας όπως τα παρκά, τα bomber jackets, τα rib – knit πλεκτά, τα sweater dresses, που τα μεταμορφώνει στις πιο chic version τους, ενώ τα πάντα υπέροχα κομψά παλτό της Max Mara έρχονται σε μάξι μήκος ή ως απόλυτα θηλυκά coat dresses με την προσθήκη μία λεπτής ζώνης στη μέση. Στα highlights της συλλογής ανήκουν τα sheer πλεκτά ζιβάγκο που παρουσιάζονται φορεμένα είτε σε layering είτε σε βραδινά σύνολα συνδυασμένα με φούστες, η σέξι εκδοχή των rib – knit και cable knit φορεμάτων και πουλόβερ που εμφανίζονται στράπλες ή off-shoulder και ο υπερ-σικ χρωματικός συνδυασμός του σοκολατί – μαύρου.

Πηγή: harpersbazaar.gr

Διάβασε ακόμη