Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Το short film που βλέπουμε στο repeat είναι η νέα καμπάνια της Chanel

Η τέχνης της μόδας και του κινηματογράφου σε τέλεια αρμονία.

“Συγγνώμη, μήπως έχετε κάποια διαθέσιμα δωμάτια;“. Η εν λόγω φράση προέρχεται από την ταινία, “Ένας άντρας και μια γυναίκα”, η οποία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1966 και εξερευνά ένα από τα σημαντικότερα συναισθήματα της ζωής: τον έρωτα. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chanel, Virginie Viard είναι γνωστή για το πάθος που τρέφει προς την έβδομη τέχνη, και κυρίως για το κίνημα “New Wave”, αλλά και το έργο του σκηνοθέτη/σεναριογράφου Claude Lelouch. Με την εν λόγω καμπάνια θέλησε να τιμήσει τον καλλιτέχνη που έγραψε τη δική του ιστορία στον κινηματογράφο, αλλά και τη συγκεκριμένη ταινία που έχει ως τοποθεσία τη Deauville.


Πιο συγκεκριμένα, η ταινία “Ένας άντρας και μια γυναίκα” κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 1966, το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1967 και το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου, σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά σινεφίλ και δημιουργών ταινιών.


Η Deauville λοιπόν, που χαρακτηρίζεται και ως γαλλικό “βασίλειο της κομψότητας” ήταν η τοποθεσία που είχε επιλέξει η Gabrielle Chanel για να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα με καπέλα, το 1912 και εκεί που παρουσίασε τις πρώτες δημιουργίες Υψηλής Ραπτικής της, έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή το 1913. Σύμπτωση ή όχι, η πρωταγωνίστρια της ταινίας “Ένας άντρας και μια γυναίκα” κρατούσε σε κάποιες σκηνές την εμβληματική καπιτονέ τσάντα του οίκου Chanel.

Διάβασε ακόμη – Κριστίν Παναγή: Πως συνδύασε Chanel σακάκι και Louis Vuitton παντελόνι σε ένα look

Η νέα καμπάνια του γαλλικού οίκου φωτογραφήθηκε και σκηνοθετήθηκε από τους Inez & Vinoodh. Το καλλιτεχνικό δίδυμο μάλιστα επέλεξε να αναπαραστήσει σχεδόν λέξη προς λέξη, πλάνο προς πλάνο, ορισμένες από τις σκηνές της ταινίας. Πρωταγωνιστές της καμπάνια είναι η Penélope Cruz, ambassador της Chanel από το 2018 και ο Brad Pitt, που ενσαρκώνει τον κάπως συγκρατημένο ήρωα της ταινίας.

Οι δύο πρωταγωνιστές της καμπάνιας βιώνουν στο έπακρο το συναίσθημα που συχνά ορίζει τις ζωές μας, δηλαδή τον έρωτα και αυτό φαίνεται σε κάθε κίνησή τους. Στον τρόπο που το χέρι της Penélope Cruz σφίγγει την Chanel τσάντα της, στον τρόπο που χαϊδεύει το καπιτονέ δέρμα αυτής, στον τρόπο που κινείται ώστε να δούμε την αλυσίδα της τσάντας. Εκτός από τους δύο stars του Hollywood, η εμβληματική τσάντα του οίκου Chanel, που αποπνέει άψογη γοητεία και σαγήνη έχει επίσης τον ρόλο του leader στο βίντεο της καμπάνιας.

Διάβασε ακόμη – Η συλλογή του οίκου Chanel συστήνει την υψηλή ραπτική στην Gen Z

Η τσάντα που βλέπουμε στην ταινία του Claude Lelouch ήταν στην πραγματικότητα το αγαπημένο αξεσουάρ της πρωταγωνίστριας της ταινίας, Anouk Aimée, η οποία την κρατούσε συχνά και στην προσωπική της ζωή.

Τοποθετημένη στο τραπέζι ενός ξενοδοχείου, ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα, η θρυλική τσάντα συμβολίζει όλα όσα, κάποια στιγμή στη ζωή μας, μας δίνουν το κουράγιο να διεκδικήσουμε τις βαθύτερες επιθυμίες μας. Η τσάντα μεταφέρει την τόλμη μας να γίνουμε επιτέλους ηρωίδες της ζωής μας. Στην οθόνη, αυτή η θρυλική τσάντα συμβολίζει μία τριλογία συναισθημάτων: τη φαντασία, την τόλμη, την ελευθερία. Είναι σαν να μην υπάρχουν πια όρια ανάμεσα στη ζωή και τη μυθοπλασία.

“Συγγνώμη, μήπως έχετε κάποια διαθέσιμα δωμάτια;”.Ποιος δεν έχει ονειρευτεί να κάνει αυτή την ερώτηση; Για μια ώρα, μια νύχτα – ή ακόμα και για μια ζωή. Είναι μια φράση που κάνει την καρδιά να χτυπάει πιο γρήγορα και πιο δυνατά. Είναι μια ιστορία για την επιθυμία. Για την ελευθερία. Αυτό το συναίσθημα του να είσαι τόσο απίστευτα ζωντανός. Στην ταινία του 1966, ήταν ο Jean-Louis Trintignant που έκανε για πρώτη φορά αυτή την ερώτηση. Στην καμπάνια του οίκου Chanel ωστόσο, είναι η Penélope Cruz που την απευθύνει στη σερβιτόρα, την οποία υποδύεται η Rianne Van Rompaey.

Η τσάντα του οίκου Chanel είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αξεσουάρ. Μπορείς να την κρατήσεις από το πρωί έως το βράδυ, διαρκεί μία ζωή, είναι μία κληρονομιά από γενιά σε γενιά. Σε κάθε συλλογή του γαλλικού οίκου, υπάρχει σε διαφορετικές εκδοχές με ποικίλα χρώματα, σχήματα και υλικά. Αποπνέει ένα αίσθημα ελευθερίας και μυστηρίου, είναι ένα σύμβολο που μεταφέρει την ιστορία και την εξέλιξη του οίκου Chanel.

Η νέα καμπάνια λοιπόν είναι μία ακόμα απόδειξη πως υπάρχει ένας άρρηκτος δεσμός ανάμεσα στoν οίκο Chanel και την τέχνη του κινηματογράφου. Η Virginie Viard, που βρίσκεται στην καλλιτεχνική διεύθυνση, αγαπά πολύ την έβδομη τέχνη, και εμπνέεται από κάθε εκδοχή της. Είτε από τη Nouvelle Vague είτε από τα λαμπερά στούντιο του Hollywood. Παράλληλα, σέβεται, ακολουθεί και εμπνέεται από την τακτική που ακολουθούσε η Gabrielle Chanel, δηλαδή συνεργάζεται συχνά και βρίσκεται κοντά σε σκηνοθέτες και άλλους συντελεστές που ασχολούνται με τον κινηματογράφο.

Δες εδώ το βίντεο:

Πηγή: madamefigaro.gr

Διάβασε ακόμη