Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, 2022

Βρώμη: 5+1 οφέλη για την υγεία

Η κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος Στέλλα Πετρίδου, εξηγεί τα οφέλη και τη διατροφική της αξία.

Η υψηλή θρεπτική αξία της βρόμης έγκειται στην υψηλή περιεκτικότητά της σε διάφορα θρεπτικά συστατικά. Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2 και Β3) καθώς και στη βιταμίνη Ε η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Επίσης, είναι πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως το μαγγάνιο, το σελήνιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος. Η υψηλή περιεκτικότητά της σε καροτενοειδή και πολυφαινόλες της αποδίδουν και μία αντιοξειδωτική δράση για τον οργανισμό.

- Advertisement -

6 οφέλη από την κατανάλωση της βρώμης

1. Προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει η βρώμη, προστατεύουν τα αγγεία από τη δράση των ελευθέρων ριζών καθυστερώντας έτσι τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας και συμβάλλοντας περαιτέρω στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος.

- Advertisement -

Ακόμα, οι φυτικές ίνες που περιέχει έχουν τη ιδιότητα να παγιδεύουν την χοληστερόλη και να διευκολύνουν έτσι την αποβολή της από τον οργανισμό. Με αυτό τον τρόπο βοηθάνε στο να διατηρούνται τα επίπεδα της ολικής και της κακής LDL χοληστερόλης στο αίμα στα επιθυμητά επίπεδα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

2. Καλύτερη λειτουργία του εντέρου

Ανεξάρτητα από την μορφή που καταναλώνεται, η βρώμη είναι καθαρές φυτικές ίνες, οι οποίες κατά την πέψη λειτουργούν σαν σφουγγάρι και απορροφούν μεγάλη ποσότητα υγρών. Αυτό διευκολύνει τις κινήσεις του εντέρου και προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα.

3. Καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα

Έχει την ιδιότητα να σχηματίζει “χυλό” μέσα στο στομάχι, καθυστερώντας έτσι τη διαδικασία της πέψης της. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να μην ανεβαίνει απότομα το σάκχαρο του αίματος μετά την κατανάλωσή της. Η αποφυγή αυτών των αυξομειώσεων του σακχάρου μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ινσουλινοαντίστασης και σακχαρώδους διαβήτη.

Διάβασε ακόμη – Καρκίνος του μαστού: Γύρισε σελίδα στη διατροφή σου

4. Βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος

Η υψηλή περιεκτικότητα της σε φυτικές ίνες βοηθάει στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας του πεπτικού συστήματος καθώς επίσης και στην πρόληψη και αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της δυσκοιλιότητας.

5. Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Το σελήνιο και η βιταμίνη Ε που περιέχονται στη βρώμη, παράλληλα με την αντιοξειδωτική τους δράση, συμβάλλουν και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος από πιθανές βακτηριακές λοιμώξεις.

6. Καλύτερος έλεγχος του σωματικού βάρους

Η υψηλή περιεκτικότητα της βρώμης σε φυτικές ίνες αλλά και πρωτεΐνες την καθιστούν μία άριστη επιλογή για ένα ελαφρύ αλλά πλούσιο θρεπτικά γεύμα το οποίο ενισχύει το αίσθημα του κορεσμού και μειώνει το αίσθημα της πείνας με σχετικά χαμηλή θερμιδική αξία. Με αυτόν τον τρόπο, η βρόμη μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη αλλά και διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Διάβασε περισσότερα στο ilovestyle

Πηγή: istock

Διάβασε ακόμη