Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, 2022

Το μυστικό για να γίνεις πρωινός τύπος

Ακόμα κι αν δεν είσαι ο εαυτός σου πριν το μεσημέρι.

Ανήκεις σε εκείνη τη συμπαθή κατηγορία όσων πρώτα πίνουν τον τρίτο καφέ της ημέρας και μετά μπορούν να λειτουργήσουν ως επαγγελματίες και ως άνθρωποι; Φεύγεις κάθε πρωί σαν την τρελή από το σπίτι, χωρίς να έχεις χρόνο ούτε για πρωινό, γιατί όταν ξεκινάς την ημέρα σου είναι ήδη αργά για να τα προλάβεις όλα; Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει λόγος να νιώθεις άσχημα. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων δεν νιώθει να έχει ξυπνήσει εντελώς πριν τις 9:40 το πρωί -φαίνεται λογικό, αρκεί να μη συνυπολογίσεις ότι ο μέσος υπάλληλος πρέπει να βρίσκεται στη δουλειά του ορεξάτος και παραγωγικός ήδη από τις 9! Εάν λοιπόν πιστεύεις ότι ταιριάζει περισσότερο στον τρόπο ζωής σου να είσαι λίγο πιο… πρωινός τύπος, αξίζει τον κόπο να προσπαθήσεις να γίνεις.

Τι ακριβώς είναι ο “πρωινός τύπος”

Μιλάμε για εκείνους που τους αρέσει να ξυπνάνε νωρίς, ακόμα κι αν δεν έχουν να προλάβουν κάποια πρωινή πτήση και που νιώθουν ότι είναι σε απόλυτη επαφή με την πραγματικότητα από τη στιγμή που θα ανοίξουν τα μάτια τους. Συνήθως, προτιμούν να κάνουν κάποιες απαιτητικές δραστηριότητες τις πρωινές ώρες -όπως για παράδειγμα να κάνουν γυμναστική- ενώ το πρωινό είναι το αγαπημένο γεύμα της ημέρας.

Γιατί να γίνεις πρωινός τύπος;

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας, οι πρωινοί τύποι είναι πιο αποτελεσματικοί στην επίλυση των προβλημάτων και πιο οργανωμένοι. Επιπλέον, στην παιδική ηλικία έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο, με αποτέλεσμα να ακολουθούν υψηλού επιπέδου σπουδές και στη συνέχεια να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης. Αν και οι πιο “νυχτόβιοι” έχουν συνήθως πιο υψηλό δείκτη ευφυΐας, δεν είναι εξίσου αποτελεσματικοί επειδή είναι ανοργάνωτοι και λιγότερο παραγωγικοί την ημέρα.

Τα tips για να τα καταφέρεις

Χρησιμοποίησε χρωματιστά σεντόνια

Έρευνες έχουν δείξει πως εάν όταν ξυπνάμε περιτριγυριζόμαστε από φωτεινά χρώματα, νιώθουμε πιο χαρούμενοι και η πνευματική μας οξύτητα αυξάνεται. Επιπλέον, το ροζ και το κόκκινο έχει αποδειχτεί ότι προκαλεί την έκκριση ντοπαμίνης στον εγκέφαλο, η οποία συμβάλλει στην καλύτερη διάθεση.

Χαμογέλα στον καθρέφτη

Την πρώτη φορά που θα δεις το πρόσωπό σου στον καθρέφτη (συνήθως όταν πλένεις τα δόντια σου ή βάζεις κρέμα ημέρας), απλά χαμογέλα! Αυτή η απλή πράξη στέλνει μήνυμα στον εγκέφαλο να απελευθερώσει ενδορφίνες και σεροτονίνη, οι οποίες δρουν σαν φυσικά αντικαταθλιπτικά, κάνοντάς μας μια τονωτική “ένεση” δημιουργικότητας.

Κάνε κάτι απαιτητικό

Εάν είσαι σαν τους περισσότερους ανθρώπους, αυτό που κυρίως κάνεις μέσα στη μέρα σου σε ό,τι αφορά τις δύσκολες και… επικίνδυνες αποστολές που έχεις αναλάβει είναι να τις αποφεύγεις και να τις αναβάλλεις για αργότερα! Κι όμως! Εάν ξεμπερδέψεις με κάτι που σε αγχώνει από το πρωί, θα αποκτήσεις αίσθηση αυτοπεποίθησης και ευφορίας που θα κρατήσει όλη μέρα.

Φάε (και πιες) σωστά

Όχι, ο καφές δεν είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου που μόλις ξύπνησε! Είναι προτιμότερο να πιεις ένα μεγάλο ποτήρι νερό, αφού αυτό που σε κάνει να νιώθεις ότι δεν μπορείς να συγκεντρωθείς και να λειτουργήσεις είναι η αφυδάτωση και όχι η έλλειψη καφεΐνης. Και μην ξεχνάς ότι, φυσικά, το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας: ο εγκέφαλος και ο οργανισμός σου δεν θα μπορέσουν να αποδώσουν όπως πρέπει εάν δεν έχουν τα κατάλληλα “καύσιμα”.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη