Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, 2022

Το δώρο της “στιγμής”: 6 συμβουλές από τον ψυχολόγο

Ο συμβουλευτικός ψυχολόγος, βιοσυντονιστής και ομιλητής έμπνευσης, Γιάννης Μιχαήλ, σου προτείνει τις παρακάτω ανατολίτικες τεχνικές συναισθηματικής απελευθέρωσης μέσα από το δώρο της “στιγμής”.  

“Όταν η ενσυνείδηση αγγίζει κάτι όμορφο, αποκαλύπτει την ομορφιά του. Όταν η ενσυνείδηση αγγίζει κάτι επώδυνο, το θεραπεύει” Τικ Νιατ Χαν

Το παρελθόν έχει περάσει, το μέλλον δεν είναι ακόμη εδώ, το μόνο που μπορούμε να ζήσουμε με απόλυτη βεβαιότητα είναι η παρούσα στιγμή. Αυτή η αλήθεια αποτελεί τον πυρήνα της ενσυνείδησης.

Διάβασε ακόμη – Κρίση Πανικού: Πώς θα μπορέσεις να τη διαχειριστείς και να τη σταματήσεις

Υπάρχει μια ιδιαίτερα ποιητική παροιμία που λέει ichi-go ichi-e και σημάνει κάτι σαν “μια στιγμή που έρχεται μόνο μια φορά στην ζωή”. Αυτή η παροιμία μας διδάσκει να τιμάμε κάθε στιγμή ως μοναδική. Κάθε συνάντηση με την οικογένεια μας, τους φίλους μας είναι πάντα μοναδική και δεν πρόκειται να επαναληφθεί ποτέ ξανά.

Ενσυνείδηση είναι η προθυμία να αποδεχτούμε όλα όσα συμβαίνουν. Η ενσυνείδηση δεν είναι μια άσκηση που την εφαρμόζουμε και βλέπουμε άμεσα αποτελέσματα, αλλά με τακτική άσκηση μπορεί να δούμε σαφείς αλλαγές μέσα σε λίγες βδομάδες. Ο Αμερικάνος γιατρός Τζον Κάμπατ-Ζιν μελέτησε την ευεργετική επίδραση της ενσυνείδησης ιδίως για το στρες και την έκανε προσιτή σε όλους την δεκαετία του ’70 με το “Mindfulness Based Stress Reduction”.

Ασκηθείτε στην ενσυνείδηση:

1. Καθίστε κάπου αναπαυτικά, σε μια καρέκλα η μια μαξιλάρα αρκεί η στάση σας να είναι ευθυτενής και συγχρόνως χαλαρή. Κλείστε τα μάτια σας τώρα.

2. Στρέψτε αρχικά την προσοχή στο σώμα σας.

3. Αισθανθείτε συνειδητά το σώμα σας, ξεκινώντας από τις πατούσες και συνεχίζοντας με τα πόδια, τον κορμό, τα χέρια, το κεφάλι και τέλος ολόκληρο το σώμα. Αν δεν νιώθετε τίποτα, απλώς αναγνωρίστε την έλλειψη οποιασδήποτε αίσθησης.

4. Στρέψτε τώρα την προσοχή σας στην αναπνοή σας, παρατηρώντας απλώς την ροή της αναπνοής προς και από το σώμα σας. Αν θέλετε, μπορείτε να ακουμπήσετε τα χέρια στην κοιλιά σας και να νιώσετε πως φουσκώνει και ξεφουσκώνει.

5. Αν αντιληφθείτε ότι σκέψεις σας ξεφεύγουν, αναγνωρίστε απλά το γεγονός και επαναφέρετε την προσοχή σας στην αναπνοή σας. Μην επικρίνετε τον εαυτό σας αν το μυαλό σας περιπλανιέται. Μόνο που το αντιλαμβάνεστε και επαναφέρετε την προσοχή σας στην αναπνοή σας, ασκείστε στην ενσυνείδηση.

6. Τέλος, ανοίξτε τα μάτια και επαναφέρετε την προσοχή σας στο χώρο γύρω σας.

Ευχαριστίες στον συμβουλευτικό ψυχολόγο, βιοσυντονιστή και ομιλητή έμπνευσης, Yianni Michael, τηλ.: 99611400, www.yiannismichael.com, Facebook: YiannisMichael, Instagram: Yiannis Michael, Email: [email protected]

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη