Σπανάκι: Ποιους δύο συνδυασμούς να αποφύγεις

Υπάρχουν δύο διατροφικοί συνδυασμοί με σπανάκι που δεν βοηθάνε στην απορρόφηση των συστατικών του.

Κάποια συστατικά, όταν βρίσκονται μαζί, απορροφώνται καλύτερα από τον οργανισμό σου. Επίσης, μπορεί να συμβεί και ακριβώς το αντίθετο: ένας συνδυασμός να είναι φαινομενικά υγιεινός, αλλά και πολύ δημοφιλής, και τελικά να ακυρώνει τις ιδιότητες των τροφών, δίνοντάς σου τελικά ελάχιστα θρεπτικά συστατικά σε σχέση με εκείνα που θα είχες λάβει αν είχες συνδυάσει σωστά αυτή την τροφή.

Πώς να φάω το σπανάκι, ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μας έχει χαρίσει η φύση; Σίγουρα, οι παρακάτω δύο συνδυασμοί τους είναι πολύ διαδεδομένοι, ωστόσο καθόλου αποτελεσματικοί. Δες ποιοι είναι και απόφυγέ τους.

Διάβασε ακόμη – Τάρτα αγκινάρας με αναρή, πουρέ σπανάκι και ντρέσινγκ μαύρης τρούφας

2 συνδυασμοί που πρέπει να αποφύγεις:

1. Σπανάκι με τυρί: Δε θεωρείται από τους καλύτερους συνδυασμούς για να το καταναλώσεις. Ο λόγος; Το ασβέστιο (που περιέχεται στο τυρί και τα γαλακτοκομικά) δεσμεύεται σε μεγάλο ποσοστό από το οξαλικό οξύ που βρίσκεται στο σπανάκι, με αποτέλεσμα να μην απορροφάται μεγάλη ποσότητα ασβεστίου.

2. Σπανάκι με αβγό: Και πάλι το φυτικό και το οξαλικό οξύ από το σπανάκι εμποδίζει την απορρόφηση του ασβεστίου, του σιδήρου και του ιωδίου που περιέχει το αβγό.

2 συνδυασμοί με σπανάκι για να προτιμήσεις: 

1. Σπανάκι με λεμόνι: Η βιταμίνη C στα εσπεριδοειδή βοηθά στο να γίνει πιο βιοδιαθέσιμος (άρα καλύτερα απορροφήσιμος) ο σίδηρος στο σπανάκι. Φτιάξε μια βινεγκρέτ με ελαιόλαδο και λεμόνι (ή και λάιμ ή πορτοκάλι ή γκρέιπφρουτ) και συνόδευσε τη σαλάτα σου με σπανάκι.

2. Σπανάκι με κολοκύθα: Τόσο το σπανάκι όσο και η κολολύθα είναι πλούσια σε καροτενοειδή, πρόδρομες ουσίες της βιταμίνης Α με υψηλή αντιοξειδωτική δράση και πολλά οφέλη. Αυτές οι ουσίες απορροφώνται καλύτερα εάν το τρόφιμο έχει μαγειρευτεί. Ο συνδυασμός με την κολοκύθα επιτρέπει να πάρεις αυτά τα πολύτιμα στοιχεία σε μεγάλες ποσότητες.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφίες: istock

Διάβασε ακόμη