Σάββατο, 27 Νοεμβρίου, 2021

Προβιοτικά: Τα οφέλη τους και σε ποια τρόφιμα θα τα βρεις

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος, Μαρία Παναγιώτου μιλά για τα προβιοτικά και τη συμβολή τους στην υγεία, αλλά και μερικές πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζεις.

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια τα οποία υπάρχουν στο σώμα μας και συμβάλλουν στην καλή λειτουργεία του εντέρου, συνεπώς και του οργανισμού. Τα φιλικά αυτά βακτηρία είναι πολύ σημαντικά για την διατήρηση της καλής υγείας. Η διατροφή μας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ισορροπία της βακτηριακής χλωρίδας του εντέρου και γι’ αυτό είναι καλό να επιλέγουμε τρόφιμα τα οποία ενισχύουν τα προβιοτικά.

Ποια η συμβολή τους στην υγεία μας;

Μπορούν να βοηθήσουν στο σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, σε φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου, σε φλεγμονές και έλκη τα οποία προήλθαν από λοίμωξη, από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού και να συμβάλουν στην βελτίωση της δυσκοιλιότητας και της διάρροιας.

Πώς μπορεί να μειωθεί η ποσότητα τον προβιοτικών στον οργανισμό μας;

Το κάπνισμα, η κακή διατροφή με αυξημένα απλά σάκχαρα και επεξεργασμένα τρόφιμα, το έντονο στρες, το κάπνισμα, το αλκοόλ τα αντιβιοτικά, μπορούν να προκαλέσουν διαταραχή στο εντερικό μικροβίωμα.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε προβιοτικά

– Πρόβειο και Κατσικίσιο γιαούρτι  

Αυτά τα γιαούρτια είναι πλούσια σε ζωντανές καλλιέργειες, δηλαδή τα προβιοτικα και είναι από τις πιο γνωστές πηγές πρόσληψης τους.

Διάβασε ακόμη – Σπλαχνικό λίπος: Tί είναι και ποιους κίνδυνους μπορεί να κρύβει

-Η Μαύρη σοκολάτα

Η σοκολάτα αποτελεί προϊόν ζύμωσης . Σοκολάτες με 80 % κακάο και χαμηλά σάκχαρα αποτελούν πολύ καλές πήγες  προβιοτικών και πρέβιοτικών .

-Το κεφίρ

Είναι το ρόφημα που αποδίδει τα περισσότερα προβιοτικά από τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά προϊόντα.

-Οι ελιές σε άλμη 

Οι ελιές είναι από μόνες τους καλές πηγές προβιοτικών, αλλά όταν βρίσκονται σε άλμη ευνοείται ακόμα περισσότερό η δημιουργία των προβιοτικών ιδιοτήτων τους.

-Ψωμί με μαγιά

-Μαλακά και ωριμασμένα τυριά 

Τα τυριά που έχουν υποστεί ωρίμανση και τα μαλακά τυριά, όπως  η παρμεζάνα, είναι τυριά  που διατηρούν τα ευεργετικά τής  βακτήρια. Όσο περισσότερο ωριμάζει το τυρί, τόσο πιο ωφέλιμα είναι τα βακτήρια.

Ευχαριστίες στην Μαρία Παναγιώτου διαιτολόγο – διατροφολόγο από το Nutrihouse, τηλ.: 99150653, Facebook: Nutrihouse, Instagram: nutrihouse.cy.

Φωτογραφίες: istock

Διάβασε ακόμη