Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

Πώς θα καταπολεμήσεις τη συναισθηματική υπερφαγία

Ο συμβουλευτικός ψυχολόγος, βιοσυντονιστής και ομιλητής έμπνευσης, Yiannis Michael εξηγεί τι είναι και πώς μπορείς να καταπολεμήσεις τη συναισθηματική υπερφαγία.

Απροσδόκητες αλλαγές στη ζωή μας όπως ένα διαζύγιο, απώλεια εργασίας, προβλήματα υγείας, οικονομικές δυσκολίες μπορούν να αποτελέσουν αιτία έναρξης συναισθηματικής υπερφαγίας. Η συναισθηματική υπερφαγία χαρακτηρίζεται από μια έντονη επιθυμία για φαγητό που προκύπτει όταν υπάρχει συνειδητό και υποσυνείδητο στρες, καταπιεσμένος θυμός, φόβος, πανικός, μοναξιά, και λύπη.

Η συμπεριφορά της υπερφαγίας, που μπορεί να γίνεται συνειδητά ή υποσυνείδητα, υπολογίζεται ότι είναι η συχνότερη διατροφική διαταραχή.

Το πρόβλημα πολλαπλασιάζεται από το γεγονός ότι αυτή η διαταραχή αναζητά επιλεκτικά κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε θερμίδες όπως τα γλυκά και τα λιπαρά.

Η κατανάλωση φαγητού γίνεται στη συναισθηματική υπερφαγία, ένας τρόπος αντιμετώπισης των καταπιεσμένων αρνητικών συναισθημάτων. Η διαδικασία της κατανάλωσης φαγητού γίνεται πλέον ένας τρόπος διαφυγής ή περισπασμού από το πρόβλημα που απασχολεί το άτομο.

Διάβασε ακόμη – Πώς να αντιμετωπίσεις τις τοξικές σχέσεις

Το πρόβλημα που δημιουργείται είναι όμως διπλό.

Το πρώτο μέρος είναι ότι η ανακούφιση είναι μόνο προσωρινή. Με το σταμάτημα του φαγητού, η προσοχή επανέρχεται στις σκοτούρες. Το δεύτερο μέρος είναι ότι προστίθενται στο σώμα περιττά κιλά.

Πώς θα την καταπολεμήσεις

ΒΗΜΑ 1 – Αναγνώριση: Είναι σημαντικό οι άνθρωποι να μάθουν να αναγνωρίζουν την πραγματική πείνα από τη συναισθηματική ανάγκη για να φάνε κάτι.

Βήμα 2 – Καταγραφή: Η αναγνώριση των συνθηκών κάτω από τις οποίες αρχίζουν να τρώνε συναισθηματικά, μπορεί να τους επιτρέψει να αναπτύξουν αντιστάσεις εναντίον της συναισθηματικής υπερφαγίας. Μπορεί για παράδειγμα για μερικές μέρες να καταγράφουν στο ημερολόγιο τις πραγματικές αιτίες που τρώνε.

Βήμα – Καταπολέμηση: Η αναγνώριση της έλξης για φαγητό μπορεί να βοηθά τα άτομα με συναισθηματική υπερφαγία, να βρίσκουν άλλους τρόπους καταπολέμησης των άσχημων ψυχολογικών καταστάσεων που βιώνουν. Για παράδειγμα αντί να τρέξουν στο ψυγείο ή στα ερμάρια για σοκολάτες, ξηρούς καρπούς ή τσιπς, μπορούν να επιλέξουν να ζητήσουν επαγγελματική βοήθεια. Η μέθοδος του βιοσυντονισμού είναι μια ανώδυνη και πολύ αποτελεσματική για την καταπολέμηση της συναισθηματικής υπερφαγίας λόγω του γεγονός ότι ξεμπλοκάρει τα καταπιεσμένα συναισθήματα.

Ευχαριστίες στον συμβουλευτικός ψυχολόγος, βιοσυντονιστής και ομιλητής έμπνευσης, Yiannis Michael, τηλ.: 99611400, www.yiannismichael.com, Facebook: YiannisMichael, Instagram: Yiannis Michael, Email: [email protected]

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη