Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022

Πώς να βγάλεις τη ζάχαρη από τη διατροφή σου

Ακολουθούν 5 τρόποι, για να βρεις αυτόν που σου ταιριάζει ανάλογα με την προσωπικότητα σου.

Έχεις προσπαθήσει πολλές φορές να ξεκινήσεις δίαιτα, με πρώτη ενέργεια να κόβεις τα γλυκά από τη διατροφή σου. Και όμως βλέπεις πως οι προσπάθειές σου πέφτουν στο κενό, με τη Δευτέρα να είναι η έναρξη της νέας διατροφής και την Τετάρτη να υποκύπτεις στην πρώτη ατασθαλία και στην τροφή που είναι πλούσια σε ζάχαρη. Μήπως όμως μέχρι τώρα η πρακτική που σου χρησιμοποιούσες δεν ταίριαζε καθόλου στην προσωπικότητά σου; 

Διάβασε ακόμη – Allulose: Το νέο φυσικό γλυκαντικό για να αντικαταστήσεις τη ζάχαρη

Εάν είσαι παρορμητική

Αν φημίζεσαι για τον παρορμητισμό σου, θα έχεις προσέξει πως αν και υπάρχουν στιγμές που δεν πεινάς, έχεις μία δυνατή επιθυμία για γλυκό και τότε είναι που θα υποκύψεις στον πειρασμό. Έρευνες έχουν δείξει πως συχνά το να θέλεις απεγνωσμένα να φας ένα γλυκό, σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα στρες. Έτσι, όταν έχεις αυτή τη λιγούρα, πρέπει να σταματήσεις και να σκεφτείς γιατί το θέλω αυτό; Είναι επειδή βαριέμαι, είμαι στενοχωρημένη; Ποιος είναι ο λόγος που ενώ δεν πεινάω,θέλω να φάω αυτό το μπισκότο. Προσπάθησε λοιπόν να αναζητήσεις ποιος είναι ο λόγος που σε ωθεί προς την κατανάλωση γλυκών και προετοίμασε ένα σχέδιο αντιμετώπισης και αποφυγής αυτών με το να καλέσεις κάποιον στο τηλέφωνο για υποστήριξη ή να γράψεις σε ένα κομμάτι χαρτί τα συναισθήματά σου. 

Εάν είσαι οργανωτική

Χρησιμοποίησε το χαρακτηριστικό, για το οποίο οι φίλοι σου συχνά σε κοροϊδεύουν, για δικό σου όφελος. Βάλε την οργανωτικότητα σου σε εφαρμογή κάνοντας δύο λίστες με τροφές που είναι πλούσιες σε ζάχαρη και εκείνες που μπορείς να φας άφοβα. Στη συνέχεια κάνε ένα πλάνο με το τι μπορείς να πάρεις μαζί σου στη δουλειά για τις στιγμές που πεινάς, ώστε να μην καταλήξεις να φας κάποιο μπισκότο ή ένα muffin. Έχε μαζί σου μπάρες, φρούτα, ή βρασμένα αυγά για την ώρα του κολατσιού σου. 

Εάν τα παρατάς εύκολα

Είναι σχεδόν σίγουρο πως αν περιορίσεις τον εαυτό σου και αισθανθείς πως βρίσκεσαι σε δύσκολη περίπτωση, θα τα παρατήσεις και θα παραδοθείς στον εθισμό σου στη ζάχαρη. Αυτό είναι κάτι που θέλουμε να αποφύγουμε, έτσι το να κόψεις μαχαίρι το οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη, δεν είναι κάτι που θα σου συνιστούσαμε. Αντίθετα, μπορείς μία φορά την εβδομάδα να επιτρέπεις στον εαυτό του να απολαμβάνει ένα μικρό μπισκότο, ένα σοκολατάκι ή μία μπάλα παγωτό. Με αυτό τον τρόπο, απενοχοποιείς την πράξη σου, που σε άλλη περίπτωση θα ήταν ο λόγος να παρατήσεις γενικά την προσπάθεια και μέσα στην εβδομάδα δεν θα νιώθεις τόσο έντονα την ανάγκη να φας κάτι γλυκό. 

Εάν είσαι των άκρων

Αν ξεκινώντας να φας ένα μπισκότο, καταλήγεις μέσα σε λίγα λεπτά να καταναλώσεις όλο το κουτί, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να αντισταθείς, τότε στη δική σου περίπτωση χρειάζονται δραστικές αποφάσεις. Προσπάθησε να κρατήσεις τους πειρασμούς εκτός της κουζίνας σου, σε πρώτο στάδιο ακόμα και τα φρούτα, των οποίων η ζάχαρη έχει την ικανότητα να ενεργοποιήσει την επιθυμία σου για γλυκό. Έτσι, μέχρι να μπορέσεις να ελέγξεις τον εθισμό σου και τις λιγούρες σου, πρέπει να προσέχεις ιδιαίτερα το τι τρως, βάζοντας στη διατροφή και τους υπόλοιπους της οικογένειας.

Εάν προτιμάς τις αλμυρές γεύσεις

Ακόμα κι αν πιστεύεις πως επειδή δεν τρως γλυκά, είσαι ασφαλής από τον εθισμό στη ζάχαρη, μάθε πως κι εσύ μπορεί να ανήκεις σε αυτή την κατηγορία. Η ζάχαρη μπορεί να βρίσκεται κρυμμένη στο dressing μιας σαλάτας, σε κατεψυγμένα γεύματα και σε τροφές με υψηλά επίπεδα υδατάνθρακα όπως τα bagels και η πίτσα. Συνεπώς, αν ονειρεύεσαι τηγανητές πατάτες και pancakes, πρέπει να γνωρίζεις ότι οι λιγούρες σου αυτές συνδέονται με τη ζάχαρη. Παρατήρησε σε ποιες τροφές έχεις αδυναμία και προσπάθησε να τις περιορίσεις, επιλέγοντας άλλες που περιέχουν θρεπτικότερα συστατικά. 

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφίες: istock

Διάβασε ακόμη