Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου, 2022

Πως να μην πάρεις βάρος μένοντας σπίτι

Η Στέλλα Πετρίδου, κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος μας εξηγεί πως μπορούμε να ελέγξουμε την όρεξή μας, μένοντας σπίτι αυτήν τη γιορτινή περίοδο.

Όλοι μας έχουμε συνδέσει τις γιορτές με όμορφες μυρωδιές και γεύσεις, από τότε που ήμασταν παιδιά. Aποτελούν μία από τις πιο ιδιαίτερες γαστρονομικά περιόδους, μιας και συνδέονται με πλήθος παραδοσιακών συνταγών που δίνουν την ευκαιρία τουλάχιστον για μία εβδομάδα να συγκεντρώνουν την οικογένεια γύρω από ένα γεμάτο τραπέζι από λαχταριστά φαγητά και γλυκά.

Φέτος ο συνδυασμός γιορτών με περιορισμού στο σπίτι λόγω πανδημίας, μας ανοίγει ακόμα περισσότερο την όρεξη και η απορία όλων είναι πως μπορούμε να ελέγξουμε την όρεξή μας, προκειμένου να μην δούμε τη ζυγαριά μας να ανεβαίνει ανεξέλεγκτα.

Η λύση βρίσκεται στην εφαρμογή των βασικών κανόνων διατροφής με κάποιες μικρές εξαιρέσεις την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, έχοντας στο μυαλό μας ότι “κανένα τρόφιμο δεν απαγορεύεται”, αρκεί να καταναλώνεται στη σωστή συχνότητα και ποσότητα.

Διάβασε ακόμη: Πως να δημιουργείς νόστιμα πιάτα στην στιγμή

  • Επίλεξε αυτό που πραγματικά σου αρέσει: Είναι σημαντικό να θυμάσαι τις αγαπημένες σου γεύσεις και να εστιάζεις κυρίως σε αυτές, προσέχοντας πάντα την ποσότητα.
  • Περίμενε 10 λεπτά πριν ξαναγεμίσεις το πιάτο: Χρειάζονται περίπου 10 λεπτά για να φτάσει στον εγκέφαλο το σήμα “χόρτασα”. Έτσι, μόλις τελειώσεις το φαγητό, κάνε ένα διάλειμμα, πίνοντας νερό. Στη συνέχεια, ελέγξε ξανά την όρεξή σου. Μπορεί να συνειδητοποιήσεις ότι είσαι τελικά χορτάτη.
  • Ο κανόνας των μικρών και συχνών γευμάτων ανά 3 ώρες: Είναι επίκαιρος και πάντα διαχρονικός, μιας και βοηθάει να ελέγξεις την όρεξη σου και την ποσότητα φαγητού που καταναλώνεις.
  • Τρώγε άφθονα φρούτα: Η αυξημένη περιεκτικότητά τους σε φυσικά σάκχαρα, μειώνει την επιθυμία του οργανισμού για γλυκό, καθώς επίσης χορταίνεις με λιγότερες θερμίδες και μηδενικά λιπαρά.
  • Συνδυάζε κάθε φαγητό με σαλάτα: Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα λαχανικά, δημιουργούν ένα αίσθημα πληρότητας και έτσι περιορίζεται η ποσότητα φαγητού που θα καταναλώνεις.
  • Πρόσεξε το αλκοόλ και τους ξηρούς καρπούς: Το κρασί ανά ποτήρι έχει δίνει 70-90 θερμίδες και είναι αλήθεια ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή, ενώ τα πιο “σκληρά” ποτά όπως το ουίσκι μπορεί να δώσουν τις ίδιες θερμίδες στο μέγεθος που έχει ένα σφηνάκι.

Όσον αφορά τους ξηρούς καρπούς είναι μύθος ότι επειδή αποτελούν μια υγιεινή επιλογή μπορεί να καταναλώνονται άφοβα χωρίς μέτρο. Μια καλή χούφτα δείνει παραπάνω από 500 θερμίδες, καθώς κατά μέσο όρο τα 100 γρ τους αποδίδουν περίπου 700 θερμίδες.

Πηγή: ilovestyle

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη