Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου, 2022

Πώς να μην πάρεις κιλά τις γιορτές

Η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Αλεξία Ποταμίτου αποκαλύπτει 10 μυστικά για να μείνουμε fit χωρίς να στερηθούμε τις γεύσεις που αγαπάμε.

Η φετινή χρονιά ήταν σίγουρα αλλιώτικη. Το ίδιο και η χριστουγεννιάτικη περίοδος. Όλοι έχουμε την ανάγκη να χαλαρώσουμε και γιατί όχι να φάμε και ό,τι μας κατεβεί στο κεφάλι. Χρστουγεννιάτικο, παραδοσιακό, και μη. Δεν χρειάζεται ωστόσο να καταλήξουμε με περιττά κιλά.

Εάν θέλεις να διατηρήσεις σταθερά τα κιλά σου αυτές τις μέρες ή να μην τα αυξήσεις τόσο όσο συνηθίζες τα προηγούμενα χρόνια ακολούθησε τις πιο κάτω συμβουλές…

1. Κάνε το μελομακάρονο και τον κουραμπιέ… γεύμα

Τι εννοούμε; Φάε 1 μελομακάρονο ή 1 κουραμπιέ αντί για δεκατιανό ή απογευματινό. Αποφύγε να τρώς τα γλυκά σε συνδυασμό με το μεσημεριανό ή το βραδινό σου και προτιμήσε να τα φάς σαν ένα χωριστό γεύμα. Καλό είναι να εντάξεις το γλυκό σε ένα από τα πέντε ημερήσια γεύματα λοιπόν.

2. Κινήθου ή γυμνάσου

Συνέχισε το πρόγραμμα γυμναστικής σου ακόμα και τις ημέρες εκείνες. Η άσκηση όπως έχουμε ξαναπεί έχει πάρα πολλά οφέλη στον οργανισμό και για αυτό είναι απαραίτητο να εκμεταλλευόμαστε κάθε μορφή φυσικής δραστηριότητας καθημερινά. Ακόμα και αν δεν κάνεις γυμναστική ανήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς σίγουρα μπορείς να περπατήσεις ή να κάνεις κάποια άλλη μορφή γυμναστικής τις υπόλοιπες μέρες.

3. Κράτησε την υγιεινή σου βάση

Επιλέξε να φτιάξεις και να καταναλώσεις φαγητα με λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη και περισσότερα λαχανικά και σύνθετους υδατάνθρακες όπως όσπρια, λαχανικα, φρουτα κτλ.

4. Μην το παρακάνεις με τα μικρά γεύματα.

Τα μικρά γεύματα καλό είναι να μην ξεπερνάνε τα δύο την ημέρα, εκτός βέβαια αν ανήκεις σε κάποια ειδική κατηγορία όπως είναι οι αθλητές. Αν έχεις φάει κάτι υγιεινό για δεκατιανό ή απογευματινό αυτό δε σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις και +1 ακόμα γεύμα.

5. Γέμισε το ”κανονικό” πιάτο μια μόνο φορά

Όλοι πρέπει να έχουμε ένα τέτοιο πιάτο στο σπίτι – ούτε πολύ μεγάλο ούτε πολύ μικρό. Ξέρω ότι και αυτό είναι δύσκολο με τόσους πειρασμούς αλλά αν το κάνεις αυτό θα καταφέρεις σίγουρα να αποφύγεις τα πολλά επιπλέον κιλά φέτος.

6. Πρόσθεσε στο πιάτο σου σαλάτα και λαχανικά

Κάτι πολύ σημαντικό που σίγουρα πολλοί δεν το κάνουμε στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Γεμίζουμε το πιάτο με πολύ παραπάνω κρέας, ρύζι και ψωμί και δεν αφήνουμε τόσο χώρο για τις τροφές που έχουν λιγότερες θερμίδες και πολλά θρεπτικά συστατικά.

7. Κάνε πράγματα με την οικογένεια σου

Εάν δεν ασκείσαι συστηματικά αξιοποίησε τις ημέρες των γιορτών και κάντε πράγματα με τους δικούς σου που δεν έχουν σχέση μόνο με το φαγητό. Για παράδειγμα πηγαίνετε μία εκδρομή ή βγειτε για μία βόλτα στην εξοχη και περπατήστε όσο περισσότερο μπορείτε.

8. Μην αφήσεις τον οργανισμό σου χωρίς φαγητό μέχρι να πας στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Αυτό είναι κάτι που το κάνει πολύς κόσμος. Με το να παραλείψεις γεύματα το μόνο που θα καταφέρεις είναι να πεινάσεις πολύ και να φάς πολύ παραπάνω από ότι θα έτρωγες αν είχες φάει κανονικά όλη την υπόλοιπη μέρα.

9. Κράτησε ημερολόγιο

Σημείωσε τα φαγητά που τρώς κάθε μέρα τα οποία έχουν παραπάνω θερμίδες και προσπάθησε να μην τρώς παραπάνω από ένα από αυτά τα φαγητά ημερησίως. Προτίμησε να τα τρώς ανά δύο με τρεις ημέρες.

10. Απολαύστε ότι τρώς

Τελευταίο και καλύτερο, απολαύσε το φαγητό και φας όσο πιο αργά γίνεται γευόμενη την κάθε διαφορετική Χριστουγεννιάτικη συνταγή

Ευχαριστίες στην Αλεξία Ποταμίτου, Κλινική διαιτολόγο – Διατροφολόγο BS, MS (ΗΠΑ), τηλ.: 22454663. www.alexiapotamitou.com

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη