Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου, 2024

Ποιες τροφές χρειάζεσαι περισσότερο το καλοκαίρι

Για σωστή προστασία από τον ήλιο.

Ακόμα κι αν προφυλάσσεις το δέρμα σου από την ηλιακή ακτινοβολία, υπάρχουν πιθανότητες να σε επηρεάσει. Κάνε τη σωστή κίνηση και επίλεξε για την καθημερινή διατροφή σου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τις τροφές-ασπίδα για τον ήλιο που σε προστατεύουν εκ των έσω.

Τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι:

Λυκοπένιο: Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τον οργανισμό σου από τη βλαπτική επίδραση του ήλιου.

Σε ποιες τροφές περιέχεται: Η πιο πλούσια σε λυκοπένιο τροφή είναι η ντομάτα και μάλιστα περιέχει ακόμα μεγαλύτερη ποσότητα όταν είναι μαγειρεμένη. Φτιάξε μια σάλτσα με φρέσκια ντομάτα και 1-2 κ.σ. εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και συνόδεψε με αυτήν τα ζυμαρικά σου.

Βιταμίνη Ε: Είναι αυτή που κρατά το δέρμα ελαστικό και υγιές και προστατεύει από τη φωτογήρανση.

Σε ποιες τροφές περιέχεται: Το ελαιόλαδο είναι η καλύτερη πηγή βιταμίνης Ε. Φρόντισε να το προσθέτεις στα πιάτα σου κυρίως ωμό -αυτό είναι εύκολο για τις σαλάτες, όμως ακόμα και στα μαγειρεμένα φαγητά μπορείς να ρίχνεις το λάδι αφού σταματήσει ο βρασμός.

Βιταμίνη C: Εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού για την οποία είναι “διάσημη”, η βιταμίνη C είναι απαραίτητη και για το σχηματισμό κολλαγόνου στην επιδερμίδα!

Σε ποιες τροφές περιέχεται: Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά έχουν βιταμίνη C. Οι πιπεριές όμως είναι από τις πιο καλές πηγές της, γι’ αυτό κόβε πάντα στη σαλάτα σου μία πιπεριά.

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη: Αυτά τα δύο πολύτιμα αντιοξειδωτικά συστατικά προστατεύουν τα μάτια σου από την ηλιακή ακτινοβολία.

Σε ποιες τροφές περιέχονται: Θα τα βρεις στα λαχανικά με μεγάλα πράσινα φύλλα (σπανάκι, μαρούλι, kale) και στο αβγό.

Extra tip: Μην ξεχνάς τη σωστή ενυδάτωση.

Για να μπορεί το δέρμα να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την ηλιακή ακτινοβολία χρειάζεται να είναι ενυδατωμένο. Όμως, η υψηλή εξωτερική θερμοκρασία, η χρήση του κλιματιστικού και ο ιδρώτας κλέβουν νερό από τον οργανισμό σου. Αποκατάστησε την απώλεια πίνοντας τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα αλλά και τρώγοντας περισσότερα φρούτα εποχής και σαλάτες με φρέσκα λαχανικά.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφίες: istock

Διάβασε ακόμη