Δευτέρα, 8 Αυγούστου, 2022

Party time: Πώς θα αποφύγεις το hangover

Ένας οδηγός πρόληψης αλλά και αντιμετώπισης.

Κανένας δεν θέλει να πίνει υπερβολικά αλλά μερικές φορές, η γιορτινή διάθεση ξεχειλίζει. Από το office party μέχρι το πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν, ο παρακάτω οδηγός θα σε βοηθήσει να προλάβεις το hangover αλλά και να το αντιμετωπίσεις (όταν πια θα είναι αργά).

Διάβασε ακόμη – Hangover: Μπορεί να περάσει με καφέ;

Πώς να αποφύγεις το hangover

​Καλό είναι να γνωρίζεις εξαρχής ότι αν βγεις έξω και πιεις μερικά ποτά παραπάνω, θα πληρώσεις το τίμημα: το σώμα σου δεν έχει σχεδιαστεί για να δέχεται τοξικά πράγματα και να λειτουργεί υπέροχα την επόμενη μέρα. Πριν πας όμως στο χειρότερο σενάριο, ακολουθούν μερικές συμβουλές πρόληψης ή τουλάχιστον για να κάνεις την κατάσταση λίγο πιο αντιμετωπίσιμη.

Μην πιεις πολύ: Αντί να δώσεις στον εαυτό σου απεριόριστη πρόσβαση στο μπαρ, περιορίσου στο ένα ή δύο κοκτέιλ. Πίνε αργά και έχε ως κανόνα να μην καταναλώνεις ένα ποτό σε λιγότερο από μία ώρα, καθώς ο οργανισμός έχει τον χρόνο να μεταβολίζει το αλκοόλ. Επίσης, με το ένα ποτό δεν εννοούμε ένα Lond Island Tea, αλλά μία μπύρα, ένα ποτήρι κρασί ή ένα απλό, σκέτο ποτό.

Πίνε αρκετό νερό: Από τη στιγμή που το αλκοόλ αφυδατώνει τον οργανισμό σου, καλό είναι να πίνεις αρκετό νερό από την αρχή της βραδιάς και για κάθε ποτό να καταναλώνεις ένα ποτήρι νερό. Ένα εύκολο κόλπο είναι να αλλάζεις το ποτό με ένα ή ακόμα και δύο ποτήρια νερό πριν παραγγείλεις το επόμενο.

Μην πίνεις με άδειο στομάχι: Το φαγητό στο στομάχι σου βοηθά στην αραίωση της συγκέντρωσης αλκοόλ στην κοιλιά σου. Προτίμησε τους σύνθετους υδατάνθρακες.

Επίλεξε με προσοχή το ποτό σου: Απόφυγε όσο μπορείς τα ποτά σε υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης, καθώς αυξάνουν την πρόσληψη αλκοόλ στο αίμα. Προτίμησε τα ποτά με διάφανο χρώμα, και όχι τα σκούροχρωμα, όπως το bourbon ή το κόκκινο κρασί καθώς περιέχουν μία ουσία που συμβάλει στο hangover.

Ενυδατώσου: Ο λαιμός και το στόμα σου είναι ξηρό λόγω αφυδάτωσης, η οποία προκαλείται από τις διουρητικές ιδιότητες του οινοπνεύματος. Η αφυδάτωση επηρεάζει επίσης τους μύες, κάνοντας τους να αισθάνονται αδύναμοι. Πιες άφθονο νερό και αντικατέστησε τους χαμένους ηλεκτρολύτες με νερό καρύδας ή με κάποιο energy drink.

Ανακατεμένο στομάχι: Το υπερβολικό αλκοόλ ερεθίζει την επένδυση του στομάχου, προκαλώντας ναυτία, πεπτικά προβλήματα ή, σε πραγματικά κακές περιπτώσεις, εμετό. Προτίμησε να καταναλώσεις ήπια και εύκολα αφομοιώσιμα τρόφιμα, όπως μπανάνες, φρυγανιές ή ζωμό.

Κούραση: Επειδή το συκώτι δουλεύει προσπαθώντας να μεταβολίσει το αλκοόλ, ίσως να έχεις χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, κάτι που μπορεί να σου προκαλέσει κούραση και άσχημη διάθεση. Ενώ τα περισσότερα τρόφιμα μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο σώμα, σε μικρές μελέτες, η φρουκτόζη έχει αποδειχθεί ότι επιταχύνει την ικανότητα του οργανισμού να μεταβολίζει το αλκοόλ. Πιες ένα ποτήρι φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκαλιού την επόμενη μέρα.

Τι να φας όταν έχεις hangover

Αν η σοφή ρήση “όλα με μέτρο” δεν σε αγγίξει ιδιαίτερα, οι διατροφικές επιλογές της επόμενης μέρας μπορεί να σε σώσουν. Ακόμα κι ένα λιπαρό σάντουιτς είναι το μόνο που λαχταράς, φρόντισε να φας. Επίσης, μην αποφύγεις να πιεις ένα φλιτζάνι καφέ, καθώς μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα βοηθητικό.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη