Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2024

Παγωτό: Πόσες φορές μπορείς να το καταναλώσεις μέσα στην εβδομάδα;

Πώς να το εντάξεις στο πρόγραμμά σου με υγιεινό τρόπο.

Το καλοκαίρι, ένας από τους διατροφικούς “εχθρούς” μας είναι αδιαμφησβήτητα το παγωτό. Είναι μία απόλαυση που λατρεύουμε, ιδιαίτερα όταν η θερμοκρασία είναι αρκετά υψηλή.

Διάβασε ακόμη – Η συνταγή της διατροφολόγου για σπιτικό και υγιεινό παγωτό μπανάνας

Τι περιέχει ένα παγωτό;

Τελικά, τρώγοντας ένα παγωτό φορτώνουμε τον οργανισμό μας με θερμίδες χωρίς να παίρνουμε κανένα θρεπτικό συστατικό; Σίγουρα όχι. Το παγωτό μπορεί να είναι ένα θρεπτικό γλύκισμα, αν κάνεις τη σωστή επιλογή και και διατηρείς το μέτρο.

Το παγωτό έχει:

Υψηλή ποσότητα ασβεστίου – 1 φλιτζάνι παγωτό – 150-180mg ασβεστίου.

Μικρές ποσότητες πρωτεϊνών, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνες D, B12, A.

Αγχολυτική δράση, αφού βελτιώνει τη διάθεση και τονώνει τον οργανισμό.

Ωστόσο μην ξεχνάς ότι το λίπος του παγωτού είναι κορεσμένο, το οποίο αυξάνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και, επομένως, αυξάνει τις πιθανότητες για δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στα αγγεία.

Πόσες θερμίδες έχει ένα παγωτό;

1 μπάλα παγωτό βανίλια 116 θερμ.

1 μπάλα παγωτό σοκολάτα 125 θερμ.

Πύραυλος – 250θερμ/100γρ.

1 γρανίτα – 90 θερμ/100γρ.

Παχαίνουν τα παγωτά 0%;

Εξαρτάται από το είδος και την ποσότητα που καταναλώνουμε. Ένα παγωτό 0%  έχει από 70-190 θερμίδες. Βέβαια, θα πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά τις ετικέτες των συστατικών ώστε να γνωρίζεις το ποσοστό λίπους και ζάχαρης που περιέχουν, γιατί δεν είναι όλα 0% και σε ζάχαρη και σε 0% σε λιπαρά.

Η επιλογή παγωτού χωρίς ζάχαρη: sugar free ή με stevia, είναι καλύτερες επιλογές για όσους ακολουθούν μία διατροφή χωρίς ζάχαρη.

Πώς να απολαύσεις τα παγωτά χωρίς να παχύνεις;

Μπορείς να επιλέξεις παγωτό 0% ή vegan.

Εάν διαλέξεις ένα κανονικό παγωτό, φρόντισε τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας να είναι χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες.

Μην τρως πάνω από 2 παγωτά την εβδομάδα.

Επομένως, στα πλαίσια μίας ισορροπημένης υγιεινής διατροφής, μπορείς να συμπεριλάβεις λιχουδιές, όπως το παγωτό, αρκεί να μην ξεπεράσεις το μέτρο.

Από την Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο (www.kokkalidiet.gr).

Πηγή: shape.gr

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη