Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024

Νικόλας Χριστίδης: Ο personal trainer εξηγεί γιατί πρέπει να βάλεις τη διαλειμματική προπόνηση στη ζωή σου

Μάθε τι είναι και γιατί πρέπει να την προσθέσεις στις επιλογές σου.

Δεν έχεις χρόνο, αλλά αναζητάς το μέγιστο όφελος από κάποιο είδος προπόνησης;

Η διαλειμματική προπόνηση είναι αυτό που θα αλλάξει την καθημερινότητά σου. Μάθε τι είναι και γιατί πρέπει να την προσθέσεις στις επιλογές σου.

Τι είναι η διαλειμματική προπόνηση;

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρόγραμμα που είναι απόλυτα αποτελεσματικό, πρακτικό και εξαιρετικά αποδοτικό. Περιλαμβάνει γρήγορα διαστήματα εντατικής άσκησης, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται μικρά διαστήματα ανάπαυσης ή ελαφριάς δραστηριότητας. Οι περισσότερες προπονήσεις “HIIT” διαρκούν περίπου 30 λεπτά, ενώ άλλες μορφές, όπως η προπόνηση Tabata μπορεί να διαρκούν μέχρι 4 λεπτά και φυσικά η τελευταία να είναι επαναλαμβανόμενη.

Διάβασε ακόμη – Γιατί να χρησιμοποιήσουμε το TRX; 5 λόγοι από τον γυμναστή και personal trainer, Νικόλα Χριστίδη

Η διαλειμματική προπόνηση (interval training) είναι τάση, αρέσει πολύ και χαρίζει γρήγορα αποτελέσματα, χωρίς να χρειάζεται να σπαταλάμε άπειρες ώρες στο γυμναστήριο. Μπορείς ακόμα και να δουλέψεις στο σπίτι με τον μίνιμουμ εξοπλισμό. Αρκεί να έχεις ορισμένα βαράκια, ketllebell ή μία medicine ball. Εννοείται ότι είναι must τα λάστιχα γυμναστικής αλλά και ιμάντες TRX για όσους επιθυμούν να δουλέψουν σε πιο προχωρημένο επίπεδο.

H διαλειμματική προπόνηση μπορεί να είναι συνυφασμένη στο μυαλό των περισσοτέρων ως κάτι εντελώς αεροβικό, αλλά έχει μία ευρύτερη εκτελεστική έννοια. Μην ανησυχείς. Δεν πρόκειται να τρέχεις ατελείωτες βαρετές ώρες στον διάδρομο, να κάνεις jogging ή να ασχοληθείς με κάποιο ομαδικό πρόγραμμα σε φουλ ταχύτητα στο γυμναστήριο. Όποιος επιλέγει το “HIIT”, προσφέρει στον εαυτό του μία γκάμα εναλλακτικών τρόπων άθλησης και καύσης λίπους. Εφόσον το συνδυάσει και με τη λειτουργική προπόνηση (functional training), θα έχει πετύχει το απόλυτο.

Γιατί είναι τόσο σύντομο το “HIT”;

Αναμφίβολα μία τέτοια είδους προπόνηση, που είναι τόσο απαιτητική, σε βάζει στη διαδικασία να ασκηθείς όσο το δυνατό πιο έντονα, φτάνοντας το σώμα σου στο μέγιστο όριό του. Άλλωστε αυτή είναι η αιτία που αυτού του είδους η άσκηση είναι τόσο σύντομη χρονικά σε σύγκριση με τις πιο παραδοσιακές μεθόδους. Δεν γίνεται ή για την ακρίβεια δεν είναι σωστό, αποδοτικό, να προπονηθεί κάποιος σε αυτόν τον μέγιστο ρυθμό για μεγάλες χρονικές περιόδους. Όσο όμως εξουθενωτικό κι αν είναι, οι προσπάθειες αναμφίβολα θα ανταμειφθούν. Κι αυτό επειδή πρακτικά όσο πιο σκληρά ανέβεις στην προπόνηση, τόσο μεγαλύτερη προσπάθεια θα καταβάλει το σώμα σου.

Διάβασε ακόμη – Νικόλας Χριστίδης: Αυτές είναι οι καλύτερες ασκήσεις για να χάσεις εύκολα τα περιττά κιλά

Ένταση = Καύση Λίπους

Το μεγάλο μυστικό βρίσκεται στην ένταση. Κατά συνέπεια, να ξέρεις ότι θα πρέπει να κουραστείς. Για να καταστεί αποτελεσματική μια προπόνηση “ΗΙΙΤ”, θα πρέπει να αυξήσεις την ένταση της αεροβικής σου άσκησης, ώστε να φτάνεις στη μέγιστη απόδοσή σου σε κάθε σετ. Γι’ αυτό και τα σετ στη διαλειμματική προπόνηση είναι σύντομα –από 20 έως 90 δευτερόλεπτα. Οπότε, για όσο δουλεύεις ταυτόχρονα πολλές μυϊκές ομάδες και ανεβάζεις σημαντικά τον καρδιακό ρυθμό, το σώμα έχει αυτόματα την ανάγκη πρόσληψης υψηλότερης ποσότητας οξυγόνου, με το ευεργετικό – θεμιτό αποτέλεσμα της μεγαλύτερης καύσης θερμίδων.

Τι πρέπει να προσέξεις;

Όσο πολύ και να σου αρέσει. Όσο υπέροχη και να βρίσκεις τη διαλειμματική προπόνηση. Όσο και να σε εξιτάρουν τα θεαματικά αποτελέσματα, θα πρέπει πάντοτε να μην βγάζεις κάτι πολύ σημαντικό από το μυαλό σου. Εάν κουράζεις υπερβολικά τους μύες σου, δεν θα μπορείς να αποδώσεις στο μέγιστο των δυνατοτήτων σου σε κάθε άσκηση. Θα πρέπει να μην παρασυρθείς, ώστε να μην έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα. Οι περίοδοι ξεκούρασης χρειάζονται, είναι αναγκαίοι, ώστε να προετοιμαστεί το σώμα και να μπορέσει να αποδώσει πραγματικά στο μέγιστο στα διαστήματα υψηλής έντασης. Και αυτό είναι τόσο σημαντικό, όσο το να εκτελείς σωστά όλο το προπονητικό σου πρόγραμμα.

Ευχαριστίες στον Νικόλα Χριστίδη, personal trainer και γυμναστή, τηλ.: 99887003, Instagram: nchristides_personaltrainer, Facebook: Nicolas Christides-Personal Trainer/Fitness Instructor

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη