Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024

Ναι, υπάρχουν όρια στο πόσο νερό πρέπει να καταναλώνεις

Καλό το νερό, αλλά πρόσεξε μην το παρακάνεις.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το νερό είναι αναγκαίο για τον οργανισμό σου. Όπως σε όλα όμως, πρέπει να το καταναλώνεις με μέτρο. Σίγουρα θα έχεις δει στα social media διάφορες influencers να δείχνουν τα τεράστια μπουκάλια νερού που καταναλώνουν καθημερινά. Σε όποιο βίντεο και να ανατρέξεις για θέματα διατροφής, θα ακούσεις τη φράση “πίνε πολύ νερό”.

Το σώμα σου χρειάζεται το νερό, αλλά όταν καταναλώνεις παραπάνω από όσο μπορεί να αποβάλει, φτάνεις στην υπερενυδάτωση. Εάν ξαφνικά ξεκινήσεις να πίνεις τεράστιες ποσότητες νερού επειδή είδες κάποιον να το κάνει στο TikTok, σύντομα θε ξεκινήσεις να αισθάνεσαι τα συμπτώματα της υπερενυδάτωσης. Σύμφωνα με τους ειδικούς ξεκινάνε αρκετά ήπια, ανάλογα και με το βαθμό της υπερκατανάλωσης νερού.

Διάβασε ακόμη – Βιταμίνη D: Γιατί την χρειάζεσαι;

Τα συμπτώματα πιθανόν να είναι ο πονοκέφαλος ή η ναυτία, ενώ όσο σοβαρεύει η κατάσταση, μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στη ψυχική σου κατάσταση. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις η υπερκατανάλωση νερού μπορεί να προκαλέσει σπασμούς, μυϊκές κράμπες ή λιποθυμία, όπως αναφέρουν οι ειδικοί.

Πιθανόν να αναρωτιέσαι πόσο νερό πρέπει να πίνεις τελικά. Θα ακούσεις διάφορους υπολογισμούς ανάλογα και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου. Σε γενικές γραμμές όμως, ένας υγιής ενήλικας πρέπει να πίνει κάτι λιγότερο από 3 λίτρα την ημέρα.

Κεντρική φωτογραφία: istock

Φωτογραφία: unsplash

Διάβασε ακόμη