Σάββατο, 28 Μαΐου, 2022

Γκρανόλα: Μύθοι και πραγματικότητες;

H Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Στέλλα Πετρίδου μας εξηγεί τη διατροφική της αξία και τα οφέλη της.

Ο χειμώνας έρχεται και εκτός από την πανδημία του κορωνοϊού μαζί του έρχεται το κρυολόγημα, το συνάχι και οι διάφορες ιώσεις. Ειδικά, αν έχετε παιδιά σε σχολική ηλικία. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να εξοπλίσουμε τον οργανισμό μας με τα κατάλληλα εφόδια; Ένα από αυτά αποδεικνύεται πως είναι η βρόμη, με σημαντική ανοσοδιεγερτική δράση. Όπως και η πιο εμπλουτισμένη εκδοχή της, η γκρανόλα. Πόσο ευεργετική όμως είναι τελικά;

Τι είναι η γκρανόλα;

Η γκρανόλα είναι ένα ψημένο μείγμα βρόμης, ξηρών καρπών και κάποιου γλυκαντικού, όπως η ζάχαρη ή το μέλι. Ενδέχεται επίσης να περιέχει και άλλα δημητριακά, φουσκωμένο ρύζι, αποξηραμένα φρούτα, σπόρους, μπαχαρικά και βούτυρο καρπών (π.χ. φυστικοβούτυρο). Ωστόσο, κάποια πρόσθετα συστατικά, όπως η σοκολάτα, έλαια και σιρόπι, αυξάνουν σημαντικά το περιεχόμενό της σε σάκχαρα και λίπη.

Διατροφική αξία

Η γκρανόλα είναι πολύ πυκνή σε ενέργεια (σ.σ. θερμίδες) και πλούσια σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και μικροθρεπτικά συστατικά – όπως σίδηρος, μαγνήσιο, ψευδάργυρος, χαλκός, σελήνιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Ε.

Μια μερίδα 60 γρ γκρανόλα περιέχει:

  • Ενέργεια 270 kcal.
  • Λιπαρά 13,3 γρ.
  • Κορεσμένα λιπαρά 2,7 γρ.
  • Ζάχαρη 10,8 γρ.
  • Αλάτι <0,01 γρ.

Προφανώς όμως, η διατροφική της αξία εξαρτάται από το περιεχόμενο γλυκαντικό, το ποσοστό των αποξηραμένων φρούτων και των ξηρών καρπών, την προσθήκη (ή μη) προστιθέμενου λίπους στο μίγμα.

Οφέλη της γκρανόλας για την υγεία

Τα περισσότερα μείγματα γκρανόλα είναι πλούσια σε πρωτεΐνη (π.χ. από αμύγδαλα, φουντούκια, κάσιους, σπόρους κ.ά.), που συνεισφέρουν στον κορεσμό επηρεάζοντας. Αντίστοιχα, η βρόμη, οι σπόροι και οι ξηροί καρποί αυξάνουν την περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που καθυστερούν την κένωση του στομάχου και αυξάνουν το χρόνο πέψης, ώστε να μας “κρατήσουν γεμάτους” για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Διάβασε ολόκληρο το άρθρο στο www.ilovestyle.com

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη