Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022

Γιατί πρέπει να βάλεις στην καθημερινότητα σου τον power nap

Μια μικρή σιέστα στο μέσο της μέρας είναι το αντίδοτο στην κούραση που αισθάνεσαι.

Αφού περάσουν 6 με 8 ώρες από την ώρα που έχεις ξυπνήσεις ο βιορυθμός παρουσιάζει μια κάμψη. Αυτή λέει η επιστήμη της χρονοβιολογίας και τρόπος για να την χειριστείς είναι ένα μικρό διάλειμμα. Όχι οποιοδήποτε διάλειμμα αλλά ένας μικρός μεσημεριανός ύπνος ο οποίος σύμφωνα με τους επιστήμονες αποτελεί ένα αληθινό δώρο για την υγεία σου. Μετά από ένα power nap ο οργανισμός είναι πιο αποδοτικός και αποτελεσματικός.

Και επειδή το να είναι κανείς αποτελεσματικός είναι συν σε μια επιχείρηση μεγάλες εταιρείες, όπως η Nike και η Google, έφτιαξαν ειδικούς χώρους όπου οι εργαζόμενοι τους μπορούν να απολαύσουν έναν power nap.  Επιπλέον διάσημες σταρ, όπως η Emma Roberts και η Selena Gomez, για να τα βγάλουν πέρα με το βαρυφορτωμένο τους πρόγραμμα, δεν διστάζουν να κοιμούνται έστω και για λίγα λεπτά ανάμεσα στις πρόβες και στα γυρίσματα τους.

Ο φωτογραφικός φακός έχει συλλάβει τις Nina Dobrev και Claire Holt να κοιμούνται μαζί στο σετ του “Vampire Diaries” και την Ashley Benson αγκαλιά με το σκυλάκι της στα γυρίσματα του “Pretty Little Liars”. “Ο σύντομος ύπνος βελτιώνει τη γενική μας υγεία”, σημειώνει ο Daniel Pink.

Τα μυστικά του σωστού power nap

Αν έχεις δοκιμάσει να κοιμηθείς στο μεσημέρι και ξυπνάς με πονοκέφαλο ή είσαι κουρασμένη για την υπόλοιπη μέρα, αυτό σημαίνει ότι κοιμάσαι περισσότερο από όσο πρέπει. Για να ξυπνήσεις με φρέσκο μυαλό και καλή διάθεση, 10-20 λεπτά ύπνου αρκούν σύμφωνα με σχετικές μελέτες. Είναι στην ουσία το όριο ώστε να μη φτάσεις στο στάδιο της αδράνειας του ύπνου, από την οποία είναι δύσκολο να βγεις. Ο ύπνος που διαρκεί περισσότερο από μία ώρα χάνει κάθε ευεργετική επίδραση, καθώς σου προκαλεί μια αίσθηση αποχαύνωσης.

Ο Albert Einstein ανέβαζε τις εγκεφαλικές του στροφές του και τη δημιουργική του φαντασία με την τεχνική του micro-napping, δηλαδή, των πολλών ολιγόλεπτων ύπνων μέσα στην ημέρα. Για να σιγουρευτεί πως δεν θα περάσει στο δεύτερο στάδιο του ύπνου, κοιμόταν στην πολυθρόνα με ένα μολύβι ή ένα κουταλάκι του γλυκού στο χέρι. Όταν του έπεφτε στο πάτωμα, ξυπνούσε. Το ξύπνημα κατά το πρώτο στάδιο του ύπνου, όπως είχε παρατηρήσει πρώτος ο Αριστοτέλης, αξιοποιεί το τμήμα του εγκεφάλου όπου γεννιούνται οι πιο ζωηρές εικόνες και αισθήσεις.

 Διάσημοι power nappers!

  • Heidi Klum: Πολύ συχνά το μοντέλο συχνά ξεκουράζεται στην καρέκλα του κριτή του “America’s Got Talent”.
  • Sofia Vergara: Την εντόπισε ο φωτογραφικός φακός με  σκεπασμένο το πρόσωπο με ένα μαντίλι να κοιμάται στο λόμπι του Mandalay Bay Resort & Casino στο Λας Βέγκας.
  • Emmy Rossum: “Ο ύπνος είναι σημαντικός. Είμαι φανατική napper… Κυριολεκτικά παίρνω έναν υπνάκο ανάμεσα στις συνεντεύξεις”.
  • John & Jackie Kennedy: Ο Πρόεδρος έτρωγε μεσημεριανό στο κρεβάτι ώστε αμέσως μετά να κοιμάται λίγο, μια συνήθεια που είχε και η Jackie.
  • Margaret Thatcher: Η “Σιδηρά Κυρία” της πολιτικής κοιμόταν μόλις 4 ώρες το βράδυ, ξάπλωνε, όμως, πάντα 2.30-3.30 κάθε μεσημέρι.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη