Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου, 2024

Ελαιόλαδο: Πώς μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος

Το ελαιόλαδο είναι ένα superfood που βοηθάει στην καύση του λίπους και ως επακόλουθο στην απώλεια βάρους.

Αναζητάς το superfood που θα σου προσφέρει ενέργεια, υγεία και θα σε βοηθήσει να χάσεις βάρος; Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο αποδεικνύεται και επιστημονικά πως είναι το πιο διαχρονικό, το πιο ισχυρό και το πιο ωφέλιμο για την υγεία μας από όλα τα superfood που έχουμε “ανακαλύψει” τα τελευταία χρόνια.

Περισσότερο ελαιόλαδο = λιγότερα κιλά;

“Ο συνδυασμός του ελαιόλαδου με τη μεσογειακή διατροφή μπορεί πράγματι να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος και το κυριότερο χωρίς να πεινάς αφού η κατανάλωση ελαιόλαδου συμβάλει στην αίσθηση κορεσμού. Για το πούμε πιο πρακτικά, 1-2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο στα γεύματά σου θα σε βοηθήσουν να χορτάσεις περισσότερο, ανεξάρτητα από το μέγεθος της μερίδας” επισημαίνει η Δέσποινα Μαρσέλου.

Διάβασε ακόμη – Πώς θα καταπολεμήσεις τη συναισθηματική υπερφαγία

Αν όμως φροντίσεις να καταναλώνεις (με μέτρο) ελαιόλαδο καθημερινά, θα χάσεις γρήγορα και πολλά κιλά;

“Σε σύγκριση με πρωτεϊνικές δίαιτες όπως η Dukan ή με ολιγοθερμικές δίαιτες στις οποίες χάνεις γρήγορα πολλά κιλά, κάνοντας τη δίαιτα του ελαιόλαδου δεν θα δεις το ίδιο αποτέλεσμα. Θα χάνεις βάρος πιο αργά και πιο σταθερά, αλλά η μεγάλη διαφορά είναι πως δεν θα ξαναπάρεις τα κιλά αυτά όταν σταματήσεις τη δίαιτα. Επιπλέον, μια διατροφή βασισμένη στις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου σου μαθαίνει καλές διατροφικές συνήθειες που μπορείς να διατηρήσεις στην καθημερινότητά σου ακόμη και όταν σταματήσεις τη δίαιτα” προσθέτει η κλινική διαιτολόγος. Η επιστημονική κοινότητα υποστηρίζει επίσης αυτή τη θέση. Πρόσφατη μετά-ανάλυση σε 53 διαφορετικές έρευνες έδειξε ότι η μεσογειακή διατροφή που βασίζεται στο ελαιόλαδο, τα φρούτα, τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς έδειξε μεγαλύτερα αποτελέσματα στην μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους (ακόμα και αν αυτή είναι μικρή) εν συγκρίσει με πρωτεϊνικές ή ολιγοθερμικές δίαιτες στις οποίες η επαναπρόσληψη κιλών ήταν δεδομένη μετά από μερικούς μήνες από τη διακοπή τους.

Τι σημαίνει δίαιτα με ελαιόλαδο

Το νέο μυστικό σου όπλο για να χάσεις κιλά χωρίς να στερήσεις από το οργανισμό σου βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά φαίνεται πως είναι το ελαιόλαδο και ο συνδυασμός του με τη μεσογειακή διατροφή. Προφανώς στη δίαιτα αυτή δεν θα τρως μόνο ελαιόλαδο ούτε θα το πίνεις με τις κούπες! Όπως έχουν εντοπίσει οι διαιτολόγοι, για να χάσεις κιλά με αυτή τη διατροφή θα πρέπει να καταναλώνεις 2-3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο τη μέρα, αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Για να δεις αποτέλεσμα θα πρέπει να συνδυάσεις το ελαιόλαδο με μια πιο υγιεινή εκδοχή της μεσογειακής διατροφής που θα είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως, σε ξηρούς καρπούς και άλλα “καλά” έλαια, μέτρια σε κατανάλωση γαλακτοκομικών και θα έχει λίγο κρέας (περίπου τρεις μερίδες λευκό κρέας ή ψάρι την εβδομάδα και κόκκινο κρέας μόνο μία ή δύο φορές το μήνα).

Αλήθεια ή μύθος; Το ελαιόλαδο “καίει” το λίπος

Μύθος. Το ελαιόλαδο δεν έχει κάποια χημική ιδιότητα που θα το κάνει να εξαφανίσει μαγικά τις θερμίδες από εκείνο το τιραμισού που έφαγες για επιδόρπιο. Η λήψη μιας κουταλιάς ελαιόλαδο πριν το φαγητό που προτείνουν κάποιες δίαιτες-αστραπή, δρα απλά ως καθαρτικό και σύμφωνα με το (λανθασμένο) σκεπτικό αυτών των διαιτών όταν η τροφή “κινηθεί” πιο γρήγορα στον πεπτικό σου σωλήνα, θα απορροφήσεις λιγότερες θερμίδα. Ωστόσο όλο αυτό το σκεπτικό είναι ένας μύθος και αν αποφασίσεις να αυξήσεις την κατανάλωση του ελαιολάδου για να χάσεις βάρος θα πρέπει να το κάνεις με το σωστό τρόπο, δηλαδή ως μέρος μιας ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφίες:istock

Διάβασε ακόμη