Δευτέρα, 4 Μαρτίου, 2024

Ελαιόλαδο: 3 σημαντικά οφέλη αν το έχεις στη διατροφή σου

Δεν είναι τυχαία πρωταγωνιστής στη μεσογειακή διατροφή.

Της Ελένης Κόκκινου

Βασικός πυλώνας της μεσογειακής διατροφής, το ελαιόλαδο, βρίσκεται σχεδόν παντού στην ελληνική κουζίνα. Είναι ένα από τα πιο υγιεινά λίπη που μπορείς να καταναλώσεις και παρέχει στον οργανισμό σου πολλά απαραίτητα και θρεπτικά συστατικά.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι το ελαιόλαδο και ιδιαίτερα το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, είναι πολύ καλό για την υγεία. Μάθε κάποια από τα οφέλη του, που είναι βασισμένα σε έρευνες που έχουν γίνει.

#1 Είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά

Τα μονοακόρεστα λιπαρά αποτελούν το 73% της περιεκτικότητας του λαδιού και ονομάζονται “ελαϊκό οξύ”. Το ελαϊκό οξύ συνδέεται με τη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου, του διαβήτη, της παχυσαρκίας και της υπέρτασης, ενώ μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα και σε γονίδια που συνδέονται με τον καρκίνο.

Διάβασε ακόμη – 7 ιδέες για υγιεινά πρωινά με πρωτεΐνη για όταν προσπαθείς να χάσεις βάρος

#2 Περιέχει μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών

Το ελαιόλαδο είναι γεμάτο με ισχυρά αντιοξειδωτικά. Αυτά τα αντιοξειδωτικά είναι βιολογικά ενεργά και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων. Παράλληλα, καταπολεμούν τη φλεγμονή και προστατεύουν από την οξείδωση της χοληστερόλης στο αίμα – δύο οφέλη τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων.

#3 Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Οι χρόνιες φλεγμονές θεωρούνται ως ο κύριος παράγοντας πρόκλησης ασθενειών όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, το μεταβολικό σύνδρομο, ο διαβήτης τύπου ΙΙ, το Αλτσχάιμερ, η αρθρίτιδα, ακόμη και η παχυσαρκία. Ένα από τα κυριότερα οφέλη του ελαιόλαδου στην υγεία είναι ότι μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή. Κύριος λόγος που έχει αυτή την επίδραση, είναι τα αντιοξειδωτικά.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη