Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, 2022

Creative mind: Γνώρισε τον μοναδικό κόσμο της Ευαγγελίνας Φύσα

Η γυναίκα της μόδας που μετρά αμέτρητες συνεργασίες με διεθνή περιοδικά και που βρίσκεται πίσω από τα brands Tallulah Rose και Bungálow 28, σε μία αποκλειστική συνέντευξη.

Της Νικόλ Ζένιου

Με αφορμή τη νέα Spring/ Summer 22 συλλογή του brand Tallulah Rose το οποίο έχει δημιουργήσει μαζί με τη μητέρα της, Μελίνα Φύσα, αλλά και το νέο της εγχείρημα, τη δημιουργία του Bungálow 28, ένα creative agency, συναντήσαμε την Ευαγγελίνα Φύσα για μία αποκλειστική συνέντευξη.

Παρακάτω, μας αποκαλύπτει όλα όσα θα θέλαμε να μάθουμε για την μοναδική της πορεία στον χώρο της μόδας, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία τόσο στην Κύπρο όσο και το εξωτερικό. Αυτό φυσικά οφείλεται στην αστείρευτη δημιουργικότητα της αλλά και στο γεγονός ότι γνωρίζει πώς να διεκδικεί τα όνειρα της.

Διάβασε ακόμη – “Matchpoint”: Η νέα ανοιξιάτικη συλλογή του brand Tallulah Rose μας ταξιδεύει στα Hamptons

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ: Το 2011 μετακόμισα στην Αγγλία για να σπουδάσω νομική. Παράλληλα, δημιούργησα το πρώτο μου blog, όπου κατάφερα στα 20 μου χρόνια (και αφού υποδύθηκα την μάνατζερ του εαυτού μου) να παρευρεθώ στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου για κριτική για συγκεκριμένους οίκους. Με στόχο να γίνω έγκριτη πένα στον χώρο αυτό και μετά από πολλά “όχι”, κέρδισα το ενδιαφέρον της Conde Nast.

Αφήνοντας πίσω, λοιπόν, τη νομική, ανοίγει μια νέα σελίδα στη ζωή μου, όπου έκανα μεταγραφή και πραγματοποίησα τις σπουδές μου στη δημοσιογραφία, με ειδίκευση στη μόδα, μουσική, op-ed και ερευνητική δημοσιογραφία καθώς και στη σημειολογία και διαφήμιση. Ταυτόχρονα ήμουν EditorinChief των Rust, Spoken και του δικού μου digital περιοδικού Purple Haze.  

Το 2015, με funding απο το Πανεπιστήμιό μου, δημιούργησα το πρώτο μου print περιοδικό, το Nevermind Los Angeles. Μια σύγχρονη ωδή στην underground καλιφορνέζικη κουλτούρα, με editorials και συνεντεύξεις με Lolipop Records (η δισκογραφική εταιρεία που συνεργάστηκε τοτε ο Hedi Slimane για τον οίκο Saint Laurent) αλλά και με τον γνωστό σκηνοθέτη Harmony Korine. Το περιοδικό ξεχώρισε σε διαγωνισμούς και προτάθηκε για το βραβείο Best Print Publication, κατοχυρώνοντας τον τίτλο A Provocative Movie On Paper. Ακολούθως έκανα την πρακτική μου στην Dazed Media, όπου δούλευα για τα περιοδικά Dazed and Confused, AnOther και AnOther Man.

Η ΜΟΔΑ: Σημαντικοί παράγοντες που έχουν φέρει τη μόδα στη ζωή μου είναι η μουσική και η φωτογραφία. Ερωτεύτηκα πρώτα τη rock ’n’ roll εικόνα και μετά τη μόδα. Μεγάλωσα θαυμάζοντας περσόνες όπως Marianne Faithfull, Jane Birkin, Joni Mitchell, The Velvet Underground and Nico, Edie Sedgwick, Iggy Pop, David Bowie, Kurt Cobain καθώς και καλλιτέχνες από την γαλλική μουσική σκηνή. 

Η φωτογραφία επίσης υπήρξε ανέκαθεν ο ακρογωνιαίος λίθος της οπτικής μου γλώσσας. Θαύμαζα από μικρή ηλικία τον Guy Bourdin. Συγκεκριμένα, το έργο του Bourdin στη Vogue και η αξεπέραστη έντυπη διαφήμιση του για τον οίκο Charles Jourdan στη δεκαετία του 70 αποτελούν κομμάτι της έμπνευσης μου. 

Άλλος σημαντικός λόγος ήταν ο Steve Jobs της μόδας (όπως τον αποκάλεσε το Harvard Review) Hedi Slimane. Ένας ντροπαλός επαναστάτης που έφερε τα πάνω κάτω, κατήργησε τα όρια, με αποτέλεσμα να φέρει δισεκατομμύρια στο ταμείο.  

TALLULAH ROSE: Το 2016, όταν γύρισα πίσω Κύπρο, η μητέρα μου αποφάσισε να πραγματοποιήσει το όνειρό της και μαζί λανσάραμε το brand Τallulah Rose. Με το όνομα αυτό, ο στόχος ήταν να δημιουργήσουμε ρούχα για μια νέα εκδοχή της “γυναίκας” ​​με απώτερο σκοπό, να την απελευθερωθούμε από τα στερεότυπα. Για αυτό και τα ρούχα μας είναι ευκολοφόρετα, προσιτά και απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και όλους τους σωματότυπους. You Are Tallulah Rose, μια φράση που γίνεται η ομπρέλα που μας ενώνει και γίνεται με την σειρά της έμπνευση για όλους μας.

ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ: Τα ρούχα είναι όλα χειροποίητα και κατασκευάζονται στην Ινδία από τεχνίτες που χρησιμοποιούν παραδοσιακές τεχνικές πολλών αιώνων. Απαλλαγμένα από χημικές ουσίες, με φυσικά χρώματα και βιολογικά υφάσματα υποστηρίζουμε την πράσινη επανάσταση. Δίνουμε ζωή σε υλικά που θα καταστρέφονταν, αυτή είναι και η λογική της βιωσιμότητας. Εφαρμόσαμε μια κυκλική οικονομία, όπου όλα μας τα προϊόντα μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να αποσυντεθούν πλήρως. Η μητέρα μου αναλαμβάνει πλήρης τον σχεδιασμό της κολεξιόν και εγώ την εξωτερική επικοινωνία, καθώς και τα operations της εταιρείας. 

ΣΥΛΛΟΓΗ “MATCHPOINT” SS22: Πάντα καταφεύγουμε στις λέξεις για να προσδιορίσουμε μια συλλογή. Στην περίπτωση της φετινής κολεξιόν, η σύνθεση του moodboard έγινε χρησιμοποιώντας μια σειρά από αναμνήσεις από Γαλλία που έχω από περίπου 6 ετών, συναισθήματα, περιγραφές ανθρώπων, με μια αυτοβιογραφική διάσταση, αλλά και με εικόνες και φωτογραφικές απεικονίσεις του Slim Aarons, της Πριγκίπισσας Diana και των εμβληματικών Hamptons. Matchpoint στη γλώσσα του τένις σημαίνει τον πόντο που κρίνει την έκβαση του παιχνιδιού. Κάποιες φορές στο τένις, η μπάλα χτυπάει στο δίχτυ και μπορεί να περάσει ή να πέσει πίσω. Με λίγη τύχη περνάει και κερδίζεις. 

Η τύχη, λοιπόν, έπαιξε μεγάλο ρόλο. Η εταιρία μας έκλεισε 5 χρόνια πέρυσι γι’ αυτό και η διαφορετική προσέγγιση. Σηματοδοτεί ένα ξεκίνημα προς νέους δρόμους, εξού και η συνέργεια με μια καινούργια πλατφόρμα στην Αμερική με Board of Directors την Chanel, Stella McCartney, Walmart, Vogue US, AI–Gent και BCG. 

Bungálow 28: Τον Νοέμβριο του 2021, δημιούργησα το Bungálow 28, ένα agency με στόχο να παρέχει συγκεκριμένες υπηρεσίες στο χώρο της μόδας και όχι μόνο. Μετά από σχεδόν 5 μήνες λειτουργίας η εταιρεία μου κατατάσσεται σε 3 βασικούς πυλώνες: 

Bungalow Digital and Technologies, που αναλαμβάνει το σχεδιασμό και κατασκευή ιστοσελίδων, καθώς και το technical performance (μετατροπή και βελτιστοποίηση).
Bungalow Factory, που αναλαμβάνει την εικόνα μιας εταιρείας (branding, design, editorial and campaign–crafting, photography and videography).
Bungalow Media: Με τίτλο Νο28, είναι το digital περιοδικο του agency με κύρια θέματα, τα ντεφιλέ, fashion technology and innovation, sustainability και retail. 

Όταν πήγα για πρώτη φορά στο Somerset House όπου διεξαγόταν τότε η Εβδομάδα Μόδας, όλοι οι γνωστοί Editors και δημοσιογράφοι ήταν μαυροφορεμένοι και σχεδόν απαρατήρητοι. Τότε η μόδα ήταν ένας “γυάλινος πύργος” χωρίς πληρωμένες εμφανίσεις και δανεισμένα ρούχα. Παρόλο που αναγνωρίζω λοιπόν, το νέο καθεστώς της εποχής και της κυριαρχίας των social media, υποστηρίζω τη μόδα ”παλιάς κοπής”, ανορθόδοξη, αυθεντική και ασυμβίβαστη, που πιστεύω δύσκολα θα αντικατασταθεί στην ευτελή εποχή της έλλειψης βαθιάς γνώσης και των influencers. 

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους της δημιουργίας του Bungálow 28. Ένας ψηφιακός χώρος που παρέχει λύσεις μέσω από ένα ετερόκλητο όραμα δημιουργικότητας, τεχνογνωσίας και αγάπης για αντικουλτούρα. Στόχος και όνειρο για το Bungálow 28 είναι να χτίσω πελατολόγιο σε διεθνές επίπεδο και να συνεργαστώ με μεγάλους οίκους μόδας.

FUTURE PERFECT: Ονειρεύομαι ένα μέλλον που θα ενσωματώνει τις δύο αγάπες µου, την τεχνολογία και τη μόδα. Δεν είναι η πρώτη φορά που ζούµε σε µια εποχή κινητικότητας, αλλά είναι η πρώτη που είναι τόσο έντονη. O γαλλικός όμιλος πολυτελών ειδών LVMH  σε συνεργασία με άλλες εταιρείες, έχουν δημιουργήσει το Aura Consortium, την πρώτη παγκόσμια τεχνολογία blockchain για να βοηθήσει τους καταναλωτές να ανιχνεύουν την προέλευση και την αυθεντικότητα των πολυτελών προϊόντων τους. Η λύση έχει στόχο να παρέχει στον πελάτη διαφάνεια και Ενιαία Πηγή Αλήθειας (SsoT), ώστε να μπορεί να είναι σίγουρος ότι ένα προϊόν είναι πράγματι γνήσιο. 

Αυτό είναι κάτι που με ενδιαφέρει πάρα πολύ. Τα brands δεν πουλάνε μόδα, πλέον, αλλά κουλτούρα, συνεπώς, όσο η τεχνολογία εξελίσσεται και εδραιώνεται ως μέρος της κουλτούρας, θα επηρεάζει τις μελλοντικές μου αποφάσεις και για τις δύο εταιρείες (Bungalow 28, Tallulah Rose). 

O κόσμος δεν σταματάει λεπτό να κινείται. Γενικότερα, δε θέλω να αναπαύομαι ούτε να χάνω την πίστη μου, την ίδια πίστη που είχα και όταν ξεκίνησα πριν 11 χρόνια. Κι αυτή είναι μια διαδικασία που δε σταματά ποτέ. Πάντα με χαρακτήριζαν η σταθερότητα και η αφοσίωση. Χωρίς δήθεν και αληθοφάνεια. Έτσι έμαθα κι έτσι είμαι. Γι’ αυτό πρέπει συχνά να αναιρώ τους κανόνες και να δημιουργώ ένα δικό μου κατεστημένο. Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να είναι ένας μοναχικός δρόμος, αλλά πλέον έχω μάθει να δίνω μάχες μόνη μου και να είμαι συνεπής στους στόχους μου. Τώρα, στην καθημερινότητά μου, εύχομαι να καταφέρω να μη χάσω τον ενθουσιασμό και την ελαφράδα. Πρώτα ζούμε και μετά γράφουμε. 

ΜΟΤΤΟ: “Οι αδαείς του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν µπορούν να διαβάσουν ή να γράψουν, αλλά εκείνοι που δεν µπορούν να µάθουν, να ξεµάθουν και να ξαναµάθουν”, Alvin Toffler.

Διάβασε ακόμη