Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου, 2024

6 τροφές που καλό είναι να καταναλώνεις κάθε μέρα

Θρεπτικές τροφές που αξίζουν μια θέση στα καθημερινά σου γεύματα.

Της Ελένης Κόκκινου

Υπάρχουν κάποιες τροφές που μπορείς να καταναλώνεις κάθε μέρα και όχι μόνο μπορείς αλλά συστήνεται να το κάνεις. Είναι γεμάτες θρεπτικά συστατικά και δεν θα σου προκαλέσουν προβλήματα εάν τις βάλεις στο καθημερινό πρόγραμμα διατροφής σου. Η ενσωμάτωση τους στην καθημερινότητα σου θα φέρει πολλαπλά οφέλη στην υγεία σου, ιδιαίτερα αν φροντίσεις να το ακολουθήσεις για μεγάλο διάστημα.

#1 Αυγά

Είναι μια πολύ καλή πηγή χορτοφαγικής πρωτεΐνης που θα σε κρατήσει χορτάτη για ώρες. Ένα αυγό έχει περίπου 70 θερμίδες και 6 γραμμάρια πρωτεΐνης. Οι κρόκοι των αυγών περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη που είναι δύο αντιοξειδωτικά που βοηθούν την υγεία των ματιών.

#2 Καρύδια

Είναι πιο πλούσια σε ωμέγα-3 σε σχέση με τον σολομό, είναι γεμάτα με αντιφλεγμονώδεις πολυφαινόλες και περιέχει τη μισή ποσότητα πρωτεΐνης που έχει το κοτόπουλο. Οι άλλοι ξηροί καρποί αν και πλούσιοι σε θρεπτική αξία, δεν είναι τόσο πλούσιοι όσο τα καρύδια. Μια μερίδα με περίπου 7 καρύδια είναι ιδανική για σνακ ή και μετά τη γυμναστική.

Διάβασε ακόμη – Αυτές τις τροφές πρέπει να αποφύγεις αν αισθάνεσαι συνέχεια εξαντλημένη

#3 Μπρόκολο

Είναι από τα πιο θρεπτικά λαχανικά που μπορείς να φας. Περιέχει βιταμίνες Α, C και Κ και φυλλικό οξύ. Δρα σαν ασπίδα για τον οργανισμό σου αφού έχει αντικαρκινική δράση, έχει καρδιοπροστατευτική δράση, βοηθά να ελέγχονται καλύτερα τα επίπεδα του σακχάρου και πολλά άλλα.

#4 Ντομάτες

Οι κόκκινες τροφές είναι γεμάτες με λυκοπένιο το οποίο όταν καταναλώνεται αρκετά παρέχει προστασία έναντι του καρκίνου του πνεύμονα, του προστάτη, του δέρματος, της ουροδόχου κύστης και του στομάχου, ενώ παράλληλα μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

#5 Σπανάκι

Είναι πλούσια φυτική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών και φυλλικού οξέος που βοηθούν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και οστεοπόρωσης. Περιέχει επίσης λουτεΐνη που είναι σημαντική για την υγεία των ματιών.

#6 Βρώμη

Μια από τις τροφές που έχει πολλά να σου προσφέρει εάν την βάλεις στην καθημερινότητα σου. Είναι γεμάτη με διαλυτές ίνες που μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες που αποτελούνται κυρίως από άμυλο και μια καλή πηγή πρωτεΐνης. Περιέχει επίσης βιταμίνη Ε, μια ισχυρή αντιοξειδωτική βιταμίνη, η οποία συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση του λίπους από το σώμα.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη