Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024

5+1 βήματα για να γίνεις πρωινός τύπος

Ναι, μπορείς να γίνεις πρωινός τύπος έστω κι αν ήσουν ορκισμένος βραδινός.

Μπορεί το πρωινό ξύπνημα να φαινόταν σε όλους δύσκολο τα χρόνια του σχολείο, αλλά μεγαλώνοντας οι περισσότεροι άνθρωποι εμπίμπτουν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τους πρωινούς και τους βραδινούς τύπους. Δεν είναι πάντα θέμα συνήθειας – μπορεί να ξυπνάς νωρίς για να πας στη δουλειά σου, αλλά οι ώρες που νιώθεις να αποδίδεις καλύτερα και έχεις περισσότερη όρεξη να κάνεις πράγματα να είναι βραδινές.

Και το αντίστροφο – πολλοί είναι εκείνοι που δηλώνουν ότι ακόμη κι αν δεν έχουν κάποια υποχρέωση, αγαπούν να ξυπνούν νωρίς και να ξεκινούν τη μέρα τους με κάποια ενεργητική δραστηριότητα. Αν ανήκεις στην πρώτη κατηγορία, αλλά για λόγους δουλειάς ή προγραμματισμού θέλεις να αλλάξεις τις συνήθειες του ύπνου σου, υπάρχουν 6 απλά tips που μπορείς να ακολουθήσεις.

Φάε νωρίτερα το βραδινό σου

Το να γίνεις πρωινός τύπος δεν σημαίνει απλώς να ρυθμίζεις το ξυπνητήρι σου δυο ώρες νωρίτερα- σημαίνει να προσαρμόσεις όλη σου τη μέρα ώστε να κάνεις τα πάντα νωρίτερα, ακόμα και το να χωνέψεις το φαγητό σου. Αν για παράδειγμα θέλεις να ξυπνήσεις στις 6 το πρωί, προσπάθησε να έχεις τελειώσει το βραδινό σου στις 8, ώστε να έχεις τουλάχιστον 2 ώρες χώνεψης πριν ξαπλώσεις.

Διάβασε ακόμη – Γιατί ζαλίζομαι όταν σηκώνομαι από την καρέκλα; Όσα πρέπει να γνωρίζεις

Αντικατέστησε τον καφέ σου με τσάι βοτάνων

Αν αργείς να “κλείσεις διακόπτες” όταν πας στο κρεβάτι νωρίς, δοκίμασε να πίνεις τον τελευταίο καφέ της ημέρας μέχρι τη μία το μεσημέρι. Το απόγευμα, δοκίμασε να πίνεις τσάι με βαλεριάνα – θα σε χαλαρώσει και θα σε προετοιμάσει για τον βραδινό σου ύπνο.

Κλείσε την τηλεόραση και τα social media

Η ιστορία είναι γνωστή: είσαι έτοιμη να ξαπλώσεις και αποφασίζεις να ρίξεις μια τελευταία ματιά στο facebook ή να χαζέψεις στην τηλεόραση για 5 λεπά. Τρεις ώρες αργότερα εύχεσαι να μην το είχες κάνει.

Παίξε κρυφτό με το ξυπνητήρι σου

Σκέψου εκείνα τα πρωινά που ξυπνάς και συνειδητοποιείς ότι έχεις ήδη πατήσει snooze τρεις φορές. Αυτό θα γίνει εξαιρετικά δύσκολο αν βάζεις το ξυπνητήρι σου κάπου μακριά – πάνω στη βιβλιοθήκη, μπροστά στη ντουλάπα, στην καρέκλα του γραφείου σου και αναγκάζεσαι να σηκωθείς για να το κλείσεις.

Δέξου μερικές νύχτες κακού ύπνου

Είναι αναπόφευκτο. Όταν αλλάζεις το πρόγραμμα του ύπνου σου, πρέπει να περιμένεις μερικές νύχτες κακού ύπνου και μερικά δύσκολα πρωινά. Μην το βάζεις κάτω- όταν αισθάνεσαι τόσο κουρασμένη σκέψου ότι το να ξαπλώσεις όσο νωρίτερα μπορείς είναι το καλύτερο που μπορείς (και θέλεις) να κάνεις.

Μείνε πιστή στο νέο πρόγραμμα

Όπως είναι φυσικό, την Παρασκευή θέλεις να βγεις, να γυρίσεις αργά και το Σάββατο να κοιμηθείς ως το μεσημέρι. Ωστόσο, έτσι συνεχίζεις να “μπερδεύεις” το βιολογικό σου ρολόι και το δυσκολεύεις να προσαρμοστεί στα ωράρια που θέλεις μέσα στην εβδομάδα. Γι’ αυτό, εφάρμοσε μια μέση λύση- πιες δυο ποτά και γύρισε σχετικά νωρίς στο σπίτι.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη