Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024

5 tips για να κάνεις τον καφέ σου υγιεινό

Ακόμη ένας λόγος για να τον απολαμβάνεις χωρίς ενοχές.

Αν αγαπάς τον καφέ και πίνεις καθημερινά πάνω από ένα φλιτζάνι, πιθανότατα να έχεις ήδη μία μικρή ιεροτελεστία – από την παρασκευή μέχρι τον τρόπο που τον απολαμβάνεις. Τι θα έλεγες όμως αν μάθαινες πώς με μερικές μικρές αλλαγές και προσθήκες μπορείς να κάνεις τον καφέ σου απολύτως υγιεινό; 

Ο σκέτος είναι απολαυστικός

Ο πιο εύκολος τρόπος για να αφαιρέσεις κάθε περιττή θερμίδα από τον καφέ σου είναι να τον ζητάς σκέτο. Μετά από μερικά φλιτζάνια black coffee – χωρίς γάλα ή ζάχαρη –  θα αρχίσεις να αγαπάς τον σκέτο καφέ και να τον απολαμβάνεις. Αντί να κόψεις “μαχαίρι” τη ζάχαρη, μείωσε σταδιακά την ποσότητα και ακολούθησε την ίδια τακτική και στο γάλα – για παράδειγμα ένα cappuccino μπορεί να γίνει macchiato (δηλαδή με ελάχιστη ποσότητα γάλατος) πριν εξελιχθεί σε espresso.

Όσο για το είδος του καφέ που είναι καλύτερο να επιλέξεις; “Είμαι υπέρ ενός καλού εσπρέσο”, λέει η η Dr. Lisa Mosconi, Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Κλινικής για την Πρόληψη του Αλτσχάιμερ στο Weill Cornell και συγγραφέας του BRAIN FOOD: The Surprising Science of Eating for Cognitive Power. “Είναι από μόνος του ο πιο υγιεινός και ισχυρός τύπος καφέ που θα βρεις ποτέ – ειδικά αν είναι doppio”, συνεχίζει. “Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι ο doppio espresso [δηλ. διπλή δόση] περιέχει την υψηλότερη ποσότητα αντιοξειδωτικών (αντιγηραντικά, θρεπτικά συστατικά που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες) από οποιοδήποτε άλλο ρόφημα στον πλανήτη” καταλήγει.

Επίλεξε οργανική ποικιλία

Όπως συμβαίνει σχεδόν με όλα τα άλλα τρόφιμα, έτσι και η επιλογή κόκκων καφέ που δεν περιέχουν φυτοφάρμακα και συντηρητικά και καλλιεργούνται με ηθικούς πόρους και πρακτικές, μας δίνουν ένα καλύτερο καφέ καφέ.

Πρόσθεσε κανέλα

Τώρα που έχεις αφαιρέσει το αφρόγαλα και τη ζάχαρη, που δεν ήταν και τόσο χρήσιμα για την υγεία σου, μπορείς να προσθέσεις μερικά ωφέλιμα συστατικά όπως η κανέλα. “Η κανέλα έχει νευροπροστατευτική δράση και υποστηρίζει επίσης την καρδιαγγειακή υγεία”, εξηγεί η Dr. Mosconi. “Και ό,τι είναι καλό για την καρδιά είναι καλό και για τον εγκέφαλο”.

Επιστράτευσε το κακάο

Η Dr. Mosconi προτείνει επίσης την προσθήκη ακατέργαστου κακάο: “Το ακατέργαστο κακάο είναι πλούσιο σε θεοβρωμίνη, ένα διεγερτικό που είναι γνωστό ότι υποστηρίζει την κυτταρική γήρανση και προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από την προσβολή των ελεύθερων ριζών”.

Απόφυγε την αφυδάτωση

“Υπάρχουν αποδείξεις ότι η κατανάλωση δύο έως τριών φλιτζανιών καφέ την ημέρα (ή ενός έως δύο εσπρέσο) υποστηρίζει την υγεία του εγκεφάλου και έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο άνοιας καθώς μεγαλώνουμε. Αλλά δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η κατανάλωση περισσότερου καφέ θα βελτίωνε περαιτέρω τη γνωστική φυσική κατάσταση” εξηγεί η ειδικός “Αντίθετα, η υπερβολική κατανάλωση καφέ μπορεί να επηρεάσει την υγεία της καρδιάς και τον ύπνο και / ή να ενισχύσει την αφυδάτωση”, προειδοποιεί. Πιες ένα ποτήρι πριν και μετά τον καφέ σου για να αποφύγεις την αφυδάτωση.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη