Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022

5 tips για να αντιμετωπίσεις τη μοναξιά

Ο συμβουλευτικός ψυχολόγος, βιοσυντονιστής και ομιλητής έμπνευσης, Γιάννης Μιχαήλ, μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για να αντιμετωπίσουμε τη μοναξιά η οποία μπλοκάρει την συναισθηματική μας υγεία.

“Η μοναξιά και η αίσθηση ότι δεν σε θέλουν είναι η χειρότερη φτώχεια”, δήλωσε η Μητέρα Τερέζα. Ένας άνθρωπος μπορεί να αισθάνεται μόνος για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Για όποιο λόγο κι αν νιώθει μόνος, το σημαντικό είναι να το παραδεχτεί, και να εκφράσει χωρίς να το καταπιέζει.

“Η μοναξιά είναι μια χρόνια κατάσταση που εξαντλεί συναισθηματικά και ψυχολογικά το άτομο. Είναι ένα βαθύτερο πρόβλημα που προκαλείται από σκέψεις και αισθήματα ανεπάρκειας, ατέλειας και ντροπής. Επιπλέον, οι πάσχοντες συχνά νιώθουν ότι είναι ζοφερές οι προοπτικές να βρουν συντροφιά, να δημιουργήσουν κοινωνικούς δεσμούς και να αποκτήσουν υποστηρικτικές σχέσεις,” λέει ο νευρολόγος-ψυχίατρος Δρ Νίκος Ε. Δέγλερης, διδάσκων Ψυχοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο ParisV, στη Γαλλία.

Διάβασε ακόμη – “Ενεργειακά βαμπίρ”: Πώς να αντιμετωπίσεις του τοξικούς ανθρώπους

Το 2006, παραδείγματος χάριν, μελέτη σε 2.800 γυναίκες με καρκίνο του μαστού έδειξε πως όσες ζούσαν μόνες, δίχως φίλους ή οικογένεια, είχαν πενταπλάσιες πιθανότητες να πεθάνουν από τη νόσο τους.

Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι οι μοναχικοί άνθρωποι συχνά στρέφονται στην υπερφαγία, σε μια προσπάθεια να αισθανθούν καλύτερα. Επιπλέον, σπανίως γυμνάζονται συστηματικά και όλες αυτές οι συμπεριφορές προδιαθέτουν για την ανάπτυξη προβλημάτων υγεία.

Στην έρευνα αυτή, έδειξε ότι η συχνότητα της μοναξιάς κορυφώνεται σε τρία στάδια της ζωής: στην εφηβεία, στα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής και ύστερα στους ηλικιωμένους.

Ακολουθούν 5 βήματα για να την αντιμετωπίσεις:

1. Αναγνώρισε τις εσωτερικές φωνές που σε σαμποτάρουν. Ο τρόπος που σκέφτεται το άτομο για τον εαυτό του μπορεί ακούσια να το υπονομεύει. Καταγράψε αυτά τα λόγια στο ημερολόγιο σου. Ο γραπτός λόγος είναι απίστευτα θεραπευτικός.

2. Απόφυγε την κοινωνική απομόνωση. Η απομόνωση επιβεβαιώνει τους φόβους σας ότι δεν αξίζετε αγάπη και υποστήριξη. Μερικές φορές πρέπει να πιέζετε τον εαυτό σας για να κάνει αυτό που φοβάται.

3. Απομακρύνσου από τους ενεργειακούς βρικόλακες. Αν έχεις στη ζωή σου άτομα που συνηθίζουν να σε μειώνουν με τα σχόλια και/ή τη συμπεριφορά τους, πρέπει να τα παραμερίσεις για να αφήσεις χώρο για ανθρώπους που θα σε κάνουν να νιώθεις καλά με τον εαυτό σας. Συχνά, ανεχόμαστε τους ενεργειακούς βρικόλακες λόγω του φόβου της μοναξιάς.

4. Ήρθε η στιγμή να ρισκάρεις. Επίτρεψε στον εαυτό σου να είναι ευάλωτος, εξωτερικεύοντας τις εμπειρίες, τα συναισθήματα, τις αναμνήσεις, τα όνειρα, τις επιθυμίες σας κ.λπ. Με αυτόν τον τρόπο θα αρχίσεις να νιώθεις ότι οι άλλοι σε γνωρίζουν καλύτερα και σε καταλαβαίνουν.

5. Εθελοντισμός. Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως όταν προσφέρουμε στους άλλους βελτιώνεται η ψυχική υγεία μας, αφού χαιρόμαστε με τη χαρά τους και ταυτοχρόνως νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη