Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου, 2023

5 σημάδια που φανερώνουν έλλειψη βιταμίνης D

Ποια συμπτώματα να προσέξεις, σύμφωνα με τους ειδικούς. 

Ενώ γνωρίζουμε ότι πρέπει να αυξήσουμε την πρόσληψη βιταμίνης D για καλή υγεία, στην πραγματικότητα, σύμφωνα με έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα πολύ σημαντικό ποσοστό, περίπου 1 στα 5 άτομα έχει χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D – ένας αριθμός που ενδέχεται να μεγαλώσει λόγω του ότι περάσαμε και έναν χρόνο κλεισμένοι στο σπίτι τη φετινή χρονιά, ως μέρος των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας. 

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της καλής υγείας και ευεξίας αλλά είναι επίσης είναι απαραίτητη για υγιές, λαμπερό δέρμα.

Η γιατρός Clare Morrison της MedExpress αποκαλύπτει τα 5 σημάδια του δέρματος που φανερώνουν πώς χρειάζεται να αυξήσεις την πρόσληψη της βιταμίνης D.

Διάβασε ακόμη – Πώς συνδέεται η βιταμίνη D με τον κορονοϊό

  1. 1. Θαμπή επιδερμίδα

Όπως όλα τα όργανα, έτσι και το δέρμα χρειάζεται ζωτικές βιταμίνες για να λειτουργήσει σωστά και η βιταμίνη D είναι μία από αυτές.  Συντίθεται κυρίως όταν η επιδερμίδα εκτίθεται στο ηλιακό φως, αλλά και μέσω της διατροφής ή των συμπληρώματων. Μια θαμπή επιδερμίδα μπορεί να είναι ένδειξη έλλειψης βιταμίνης D. Αν η επιδερμίδα σου έχει χάσει το φυσικό της χρώμα, το δέρμα σου να δεν είναι τόσο εύπλαστο όπως πριν, και έχεις εντοπίσει μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια, αυτό συμβαίνει επειδή το δέρμα χρειάζεται βιταμίνη D για να αναγεννηθούν σωστά τα κύτταρα και να παραμείνουν υγιή.

2. Δερματικά ξεσπάσματα

Η βιταμίνη D μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές στο δέρμα, πράγμα που σημαίνει ότι καταπολεμά δερματικές παθήσεις όπως η ακμή και η ροδόχρου ακμή.

3. Λεπτές γραμμές

Η βιταμίνη D δρα ως αντιοξειδωτικό, που σημαίνει ότι είναι σε θέση να βοηθήσει στην καταπολέμηση των λεπτών γραμμών και ρυτίδων. Αυτή η βιταμίνη βοηθά το σώμα να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες που πιστεύεται ότι προκαλούν γραμμές στο δέρμα μας και τη γενική επιδείνωση που έρχεται με την ηλικία. Η έλλειψη ζωτικών πηγών βιταμίνης D μπορεί να σημαίνει ότι οι ρυτίδες μας γίνονται πιο βαθιές και πιο ορατές, και μπορεί επίσης να σημαίνει ότι αναπτύσσουμε νέες ρυτίδες πολύ πιο γρήγορα.

4. Ξηροδερμία

Ένα ενδεικτικό σημάδι ανεπάρκειας βιταμίνης D είναι το ξηρό δέρμα στο πρόσωπο και η φαγούρα που το συνοδεύει –  το οποίο μπορεί να εμφανιστεί παντού ή σε περιοχές όπως τα μάγουλα, το πιγούνι και το μέτωπο. Σε ορισμένες σοβαρές περιπτώσεις, εκείνοι με ανεπαρκή επίπεδα βιταμίνης D μπορεί επίσης να αναπτύξουν έκζεμα – αυτό πιστεύεται ότι προκαλείται από δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

5. Έντονη εφίδρωση

Η ανεπάρκεια της βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει ιδρώτα στο δέρμα και θεωρείται ένα από τα πρώτα σημάδια του προβλήματος. Εάν ιδρώνεις σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του προσώπου, το οποίο μπορεί να προκαλέσει ξηρότητα και ερεθισμό στο δέρμα, καθώς και να αυξήσει τις πιθανότητες ξεσπάσματος – η αύξηση της βιταμίνης D θα μπορούσε να βοηθήσει.

Πώς μπορώ να αυξήσω την πρόσληψη βιταμίνης D;

Ο πιο γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσεις τα επίπεδα βιταμίνης D στο σώμα σου, είναι να λαμβάνεις καθημερινά ένα συμπληρώματα διατροφής. Μπορείς επίσης να δοκιμάσεις ένα έλαιο ορού βιταμίνης D για τοπική εφαρμογή, που θα ανακουφίσει από τυχόν δερματικά προβλήματα.

Φωτογραφίες: istock

Διάβασε ακόμη