Σάββατο, 28 Μαΐου, 2022

How to: Χριστουγεννιάτικα γλυκά με λιγότερες θερμίδες

Η ζαχαροπλαστική την περίοδο των γιορτών έχει την τιμητική της. Τα χριστουγεννιάτικα γλυκά επιβάλλονται και όσο πιο ευφάνταστες είναι οι δημιουργίες τόσο περισσότερο κλέβουν την παράσταση στο γιορτινό τραπέζι. Εμείς βρήκαμε τον τρόπο και τα μυστικά για να φτιάξουμε τα αγαπημένα μας γλυκά αντικαθιστώντας κάποια υλικά με κάποια άλλα πιο υγιεινά όπως φρούτα, ακόμη και λαχανικά.

  1. Κρέμα Γάλακτος

Βασική η κρέμα γάλακτός σε συνταγές, μα όχι αναντικατάστατη. Αντί για κρέμα γάλακτος μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε γιαούρτι μαζί με γάλα. Αυτός ο συνδυασμός εμπλουτίζει τη γεύση των γλυκών και έχει τα ίδια αποτελέσματα με την κρέμα γάλακτος, χωρίς τα συντηρητικά και την πρόσθετη ζάχαρη. Επίσης, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε γάλα σόγιας μαζί με ελαιόλαδο ή ακόμη γάλα μαζί με λίγο αλεύρι.

  1. Αλεύρι

Το αλεύρι είναι το υλικό που δύσκολα θα το αντικαταστήσουμε, αφού αποτελεί βασικό στοιχείο σε κάθε συνταγή ζαχαροπλαστικής. Αντί για αλεύρι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πουρέ από φασόλια, είτε άσπρα είτε μαύρα. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται μπορεί να γίνει. Έτσι, θα αποφύγουμε τη γλουτένη και παράλληλα η πρωτεΐνη, που περιέχουν τα φασόλια, θα κάνει το γλυκό μας πιο χορταστικό. Όσον αφορά τη δοσολογία, ένα φλιτζάνι αλεύρι αντιστοιχεί σε ένα φλιτζάνι πουρέ φασολιών. Επίσης, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αμυγδαλόσκονη.

  1. Βούτυρο

Πρόκειται για ακόμη ένα υλικό που δύσκολα σκεφτόμαστε ότι μπορεί να αντικατασταθεί, αφού είναι από τα πιο βασικά. Δίνει συγκεκριμένη υφή και γεύση, όμως δεν είναι και το πιο υγιεινό συστατικό, λόγω των κορεσμένων λιπαρών. Στη θέση του βουτύρου, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αρκετά υλικά, όπως φιστικοβούτυρο, αβοκάντο, ελαιόλαδο, γιαούρτι, βούτυρο από ξηρούς καρπούς, ακόμη και πουρέ μπανάνας, πουρέ μήλου ή πουρέ κολοκύθας. Όμως, δεν ανταποκρίνονται τα πιο πάνω υλικά για αντικατάσταση σε όλες τις συνταγές και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις αναλογίες.

  1. Ζάχαρη

Όσο κι αν προσδίδει γεύση, όσο απαραίτητη κι αν είναι στην επιτυχία του γλυκού μας, είναι παράλληλα και η αιτία για πολλά προβλήματα υγείας. Μπορούμε να αντικαταστήσουμε τη ζάχαρη με φυσικά συστατικά, όπως φρουκτόζη, στέβια, σιρόπι σφενδάμου (maple syrup), μέλι, νέκταρ αγαύης και πολλά άλλα. Αν πάλι θέλουμε να έχουμε έστω και λίγη ζάχαρη στο γλυκό μας, τότε μπορούμε να μειώσουμε την ποσότητα που θα χρησιμοποιήσουμε αντικαθιστώντας ένα μέρος με σάλτσα μήλου, ακόμη και πουρέ γλυκοπατάτας. Επίσης, αν προσθέσουμε στη συνταγή μας σταφίδες, παστά ή φρέσκα φρούτα, τα οποία χρησιμοποιούνται πολύ στις χριστουγεννιάτικες συνταγές, θα μειωθεί η δοσολογία ζάχαρης, αφού τα υλικά μας έχουν τη δική τους φυσική γλυκάδα.

  1. Food Coloring

Οι διάφορες ουσίες, που χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική για να δώσουν χρώμα στα γλυκά, δεν είναι και οι πιο υγιεινές, αφού περιέχουν πολλά συντηρητικά. Μπορούμε, όμως, να δώσουμε χρώμα στα γλυκά μας, εύκολα, απλά και υγιεινά, δίνοντας παράλληλα μια επιπλέον πινελιά δημιουργικότητας. Για κόκκινο χρώμα δοκίμασε παντζάρια, τα οποία είναι κατάλληλα για red velvet cake, αφού σύμφωνα με την αρχική συνταγή αυτό το λαχανικό χρησιμοποιούσαν. Για πράσινο χρώμα δοκίμασε σπανάκι, τσάι μάτσα και μπιζέλια. Για μωβ/μπλε χρώμα βάλε μύρτιλα (blueberries) και για πορτοκαλί πουρέ γλυκοπατάτας, πουρέ καρότου, αλλά και πάπρικα.

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη