Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, 2022

12 συμβουλές πλούσιες σε “φωτεινές” ίνες

 “Μια ζωή ολικής αλέσεως, παρακαλώ!”.

Το περασμένο Σάββατο, φεύγοντας από το μάθημα στη Lidl Food Academy “Νόστιμες συνταγές, πλούσιες σε φυτικές ίνες”, μου κόλλησε η ακόλουθη ουρανοκατέβατη φράση στο μυαλό: “Μια ζωή ολικής αλέσεως, παρακαλώ!”.

Και οδηγώντας συνέχισα να τη σκέφτομαι προσπαθώντας να την ξεδιπλώσω. Γιατί μου ήρθε και τι σημαίνει; Είναι απλά εύηχη, ή θέλει να μου πει κάτι το υποσυνείδητό μου;
Αν έπρεπε να την θέσω με άλλες λέξεις πώς θα την θα έλεγα; Το σκέφτομαι για λίγο, κάνω διάφορες απόπειρες και στο τέλος καταλήγω στο ότι θα ήταν: Μα γιατί είναι τόσο δύσκολο να κάνουμε πιο υγιεινές επιλογές;

- Advertisement -

Και όταν λέω πιο υγιεινές, δεν αναφέρομαι μόνο στο φαγητό -παρόλο που η απόφαση να αρχίσει κανείς να κάνει καλύτερες διατροφικές επιλογές έχει θετική επίδραση τόσο στο σώμα όσο και στη διάθεση. Μια μπαλανσαρισμένη διατροφή είναι το πρώτο βήμα, για μια “ζωή ολικής αλέσεως”. Καθώς συνεχίζω να οδηγώ και να σκέφτομαι, αναλογίζομαι τη δική μου σχέση με τις καλές και τις κακές συνήθειες, και όσα έμαθα μεταξύ 20 και 40 για τις επιλογές. Έτσι, κάπου στα μισά του δρόμου προς το σπίτι, αποφασίζω ότι θα μοιραστώ μαζί σου τι έμαθα τα τελευταία 20 χρόνια. Κι επειδή ως άτομο τάσσομαι ενάντια στις αυτόκλητες συμβουλές, σε προτρέπω να κρατήσεις όσες σου κάνουν σήμερα, και ν’ αγνοήσεις παντελώς όσες νιώθεις ότι δεν σε αφορούν.

Διάβασε ακόμη – Πώς να ταξιδέψεις στην Ιρλανδία χωρίς κανένα κόστος

- Advertisement -


1) Επανάλαβε κάτι 66 φορές για να σου γίνει συνήθεια. Δεν το λέω εγώ, η επιστήμη το λέει. Αλλά όντος ότι έχω καταφέρει να υιοθετήσω ως συνήθεια, ήρθε μετά από επανάληψη, επανάληψη, επανάληψη. Δυστυχώς οι κακές συνήθεις μας κολλάνε εύκολα. Ή τις επαναλαμβάνουμε με ευχαρίστηση “παναρισμένη” στις ενοχές.

2) Μάθε να λες “όχι” πιο συχνά: o χρόνος σου είναι δικός σου και είναι πολύτιμος.

3) Να απολογείσαι με φειδώ και μόνο όταν κάτι μέσα σου, σου λέει ότι είναι ανάγκη.

4) Μην μοιράζεσαι τις προθέσεις σου για θετική αλλαγή με άλλους: εξαντλείς την προσπάθεια στα λόγια και επαναπαύεσαι ότι τα κατάφερες πριν καν αρχίσεις.

5) Ν’ αρχίζεις πάντα από εκεί που είσαι. Δηλαδή, δεν χρειάζεται να γίνει πρώτα κάτι για ν’ αρχίσει κάτι άλλο: κάτω η αναβλητικότητα! Ρίξε σήμερα τα προϊόντα Lidl ολικής αλέσεως στο καλάθι σου! Τι περιμένεις;

6) Βάζε στόχους μεθοδικούς, βήμα με βήμα και κάνε χώρο για μέρες ανάπαυλας, ανοησίας, κι ελευθερίας. Αν π.χ. αποφασίσεις να αρχίσεις τρέξιμο, θέσε από την αρχή τις μέρες και τις ώρες που θα τρέχεις. Μην το παρακάνεις και μην μεγαλώνεις καθημερινά τον στόχο γιατί γρήγορα θα εξαντληθείς, αυξάνοντας τις πιθανότητες να τα παρατήσεις.

7) Μετά την ανάπαυλα πίσω στο πρόγραμμα! Και μην επιβραβεύεις υπερβολικά τον εαυτό σου. Κι αν τύχει και το παρακάνεις; Αμέσως πίσω στο πρόγραμμα.

8) Βάλε περισσότερο νερό στη ζωή σου – και στο κρασί σου.

9) Δικαιούσαι να απομακρυνθείς από τοξικές προσωπικότητες χωρίς τύψεις ή εξηγήσεις.

10) Το λεγόμενο gut feeling δεν ψεύδεται ποτέ: να τ’ ακούς ακόμα κι αν σε δυσκολεύουν όσα σου λέει.

11) Μην κολλάς στο τέλειο. Δεν υπάρχει.

12) Μεγαλώνοντας ξεχνάμε πράγματα που μας ήταν έμφυτα ως παιδιά: κάνε όνειρα κάθε μέρα. Mικρά, μεγάλα, τεράστια.

Διάβασε ακόμη – 6 μικρά μυστικά για καθημερινούς σεφ

Έχεις κάτι πλούσιο σε “φωτεινές ίνες” να μοιραστείς μαζί μας; Πρόσθεσέ το στα σχόλια.
Και μην ξεχνάς να δηλώνεις συμμετοχή κάθε βδομάδα για τα δωρεάν σεμινάρια μαγειρικής της Lidl Food Academy, της βραβευμένης πρωτοβουλίας των Lidl Κύπρου, που τρέχει αποκλειστικά στη χώρα μας από το 2015. Επίσης, στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του Lidl Food Academy μπορείς να βρεις όλες τις συνταγές των σεμιναρίων ανά κατηγορία.

Κεντρική φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη