Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου, 2021

10 τροφές που επιβραδύνουν τη γήρανση από τη διατροφολόγο

H κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος, Αλεξία Ποταμίτου, μιλά για τις τροφές που καταπολεμούν τη γήρανση και συμβάλλουν στην μείωση των ρυτίδων.

Oι ρυτίδες και η χαλάρωση του δέρματος πρωτοεμφανίζονται από την ηλικία των 30 ετών, όταν η παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης σταδιακά μειώνεται – γεγονός φυσιολογικό με το πέρασμα του χρόνου. Την όλη κατάσταση επιβαρύνει η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο, το κάπνισμα, η κακή διατροφή και άλλες συνήθειες του τρόπου ζωής.

Μια διατροφή που θα περιέχει επαρκείς ποσότητες αντιοξειδωτικών θρεπτικών συστατικών μπορεί να επιβραδύνει το ρυθμό της φυσιολογικής γήρανσης, ενώ παράλληλα εξουδετερώνει έως ένα βαθμό τις αρνητικές συνέπειες από τις κακές συνήθειες του τρόπου ζωής.

Διάβασε ακόμη – Διατροφική μαγιά: Η θρεπτική της αξία και πώς θα την εντάξεις στη διατροφή σου

Ποιες βιταμίνες ενισχύουν τις ίνες κολλαγόνου και ελαστίνης;

Oι βιταμίνες που ενισχύουν τις ίνες κολλαγόνου και ελαστίνης και χαρίζουν δύναμη και ελαστικότητα στο δέρμα είναι οι βιταμίνες Β1, Β2, Β12, Α και C καθώς και το φολικό (ή φυλλικό) οξύ.

Βιταμίνη Β1 (ή θειαμίνη)

Oι καλύτερες πηγές της είναι το σιτάρι, το κριθάρι, το φαγόπυρο, το κινόα, τα δημητριακά, οι πατάτες, τα μπιζέλια και τα εσπεριδοειδή.

Βιταμίνη Β2 (ή ριβοφλαβίνη)

Τα πράσινα λαχανικά είναι γενικά άριστες πηγές ριβοφλαβίνης, ενώ πολλά δημητριακά και ψωμιά είναι εμπλουτισμένα με αυτήν. Τα σπόρια είναι επίσης καλές πηγές ριβοφλαβίνης.

Βιταμίνη Β12 (ή κυανοκοβαλαμίνη)

Καλές πηγές της είναι τα αυγά, τα εμπλουτισμένα σιτηρά, η διατροφική μαγιά, το σησάμι, τα τσία και τα γαλακτοκομικά.

Φολικό (ή φυλλικό) οξύ

Καλές πηγές είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως,  τα λαχανάκια Βρυξελλών, οι βραστές πατάτες, το σπανάκι, τα φασόλια, οι φακές και τα ρεβίθια, τα αυγά, το αβοκάντο και τα φιστικιά.

Βιταμίνη Α

Καλές πηγές είναι τα καρότα, οι πιπεριές, το σπανάκι, το μάνγκο, το πεπόνι, η λαχανίδα, οι ντομάτες, τα αποξηραμένα βερίκοκα, και τα ξηρά λουβιά.

Βιταμίνη C

Την περιέχουν πάρα πολλά φρούτα και λαχανικά, αλλά καλύτερες πηγές της είναι τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, το γκρέιπ-φρουτ, οι ντομάτες, οι φράουλες, οι πιπεριές, το μπρόκολο και το σπανάκι.

Ποια τρόφιμα συμβάλλουν στην προστασία από ρυτίδες;

Σύμφωνα με τα έως τώρα ερευνητικά στοιχεία, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα και ροφήματα που συμβάλλουν στην προστασία από τις ρυτίδες.

Αυτά είναι:

Oι ελιές και το ελαιόλαδο

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι) με μειωμένη περιεκτικότητα σε λιπαρά

Τα αυγά

Oι ξηροί καρποί, σπόρια και τα όσπρια (φασόλια, λουβιά, ρεβίθια και φάκες)

Τα λαχανικά, ιδίως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το σπανάκι, η μελιτζάνα, τα σπαράγγια, το σέλινο, τα κρεμμύδια, το πράσο και το σκόρδο

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως

Τα φρούτα και τα παράγωγά τους (δαμάσκηνα, κεράσια, μήλα και μαρμελάδα)

Το πράσινα τσάγια

Το νερό

Το καλύτερο βέβαια είναι να εφοδιάζουμε το σώμα μας με τα θρεπτικά συστατικά που έχει καθημερινά ανάγκη, αποφεύγοντας έτσι τυχόν ελλείψεις, καθώς και να εμπλουτίζουμε τη διατροφή με τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες που θα δημιουργήσουν μια ασπίδα προστασίας για το δέρμα μας.

Διάβασε ακόμη