Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022

10 φυσικοί τρόποι για να σε πάρει ο ύπνος

Τέλος στις “λευκές” νύχτες με απλά και αποτελεσματικά κόλπα.

Ξαπλώνεις και περιμένεις να αποκοιμηθείς, αλλά -αντίθετα από ό,τι συμβαίνει συνήθως- ο ύπνος δεν σε παίρνει. Τουλάχιστον, σκέψου ότι δεν είσαι μόνη. Την ίδια ώρα στριφογυρίζουν στα κρεβάτια τους εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, καθώς η αϋπνία αφορά σε κάποια φάση της ζωής του σχεδόν το μισό παγκόσμιο πληθυσμό. Αν θέλεις να καταφέρεις να κοιμηθείς για να είσαι την επόμενη μέρα ευδιάθετη, γερή και παραγωγική, δοκίμασε αυτούς τους φυσικούς τρόπους που θα σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις.

Βάλε χαλαρωτική μουσική

Θα έχεις παρατηρήσει ότι οι εκνευριστικοί ήχοι, όπως για παράδειγμα το ροχαλητό του συντρόφου σου ή τα φρένα ενός αυτοκινήτου στο δρόμο έξω από την κρεβατοκάμαρά σου μπορεί να καταστρέψουν τον ύπνο σου. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει με τους χαλαρωτικούς ήχους, όπως αυτούς μιας ήρεμης μελωδίας ή ακόμα και της φύσης (νερά που τρέχουν, κελαηδήματα πουλιών, θρόισμα φύλων κ.λπ.). Βάλε, λοιπόν, να παίζει κάτι που θα λειτουργήσει σαν ένα soundtrack ηρεμίας και χαλάρωσης για το μυαλό και το σώμα σου.

Σταμάτα να στριφογυρνάς

Μπορεί ο στόχος σου είναι ακριβώς ο αντίθετος, όμως εάν αξιοποιήσεις την αντίστροφη ψυχολογία είναι πιο πιθανό να τα καταφέρεις. Όσο πιέζεις τον εαυτό σου να αποκοιμηθεί, τόσο περισσότερο ενεργοποιείται ο εγκέφαλός σου. Δοκίμασε κάτι άλλο: ξάπλωσε στο κρεβάτι αλλά χωρίς να κλείσεις τα μάτια -αντίθετα, προσπάθησε να τα κρατάς ανοιχτά. Σύντομα θα τα αισθανθείς να βαραίνουν -σημάδι που το μυαλό σου έχει συνδέσει με την υπνηλία, οπότε και θα βάλει το σώμα σου σε sleeping mode.

Κάνε ένα ταξίδι με τη φαντασία σου

Ταξίδεψε νοερά σε ένα ευχάριστο μέρος -είτε πραγματικό είτε φανταστικό. Σκέψου τι θέλεις να κάνεις στη ζωή σου και οραματίσου τον εαυτό σου να το πραγματοποιεί. Έτσι θα χαλαρώσεις και θέλουμε να πιστεύουμε ότι σύντομα θα βλέπεις όνειρα.

Καθάρισε το δωμάτιό σου

Ίσως έχεις παρατηρήσεις ότι κοιμάσαι καλύτερα σε ένα τακτοποιημένο και καθαρό δωμάτιο. Διώξε από την κρεβατοκάμαρά σου οτιδήποτε προκαλεί “βαβούρα” και ό,τι εμποδίζει τη ροή του αέρα. Επίσης, άλλαξε σεντόνια. Η μυρωδιά των φρέσκων σεντονιών θα σε χαλαρώσει.

Ακολούθησε ένα σταθερό πρόγραμμα

Δεν υπάρχει “δε νύσταξα ακόμα”, εάν έχει έρθει η ώρα που συνήθως κοιμάσαι είναι σκόπιμο να πας στο κρεβάτι! Επίσης, φρόντισε να ξυπνάς κάθε πρωί την ίδια ώρα -είτε έχεις να κάνεις κάτι είτε όχι. Στόχος είναι να “ρυθμίσεις” το βιολογικό σου ρολόι ώστε να σε κάνει να αποκοιμιέσαι εύκολα κάθε βράδυ.

Σβήσε τα φώτα

Το σώμα σου βυθίζεται στον ύπνο καθώς στον εγκέφαλό σου εκκρίνεται μελατονίνη. Το φως, και ιδιαίτερα το μπλε φως που εκλύεται από τις οθόνες των ηλεκτρονικών ειδών (βλέπε smartphone και tablet) εμποδίζει την παραγωγή μελατονίνης.

Απόφυγε την καφεΐνη

Προσπάθησε να μην πιείς τίποτα που περιέχει καφεΐνη, όπως καφέ, μαύρο τσάι και αναψυκτικά τύπου κόλα, για τουλάχιστον έξι ώρες πριν πέσεις στο κρεβάτι. Καλό θα ήταν να αποφύγεις και το αλκοόλ, αλλά και το κάπνισμα.

Κάνε ένα ζεστό μπάνιο

Το ζεστό νερό θα βοηθήσει το σώμα σου να χαλαρώσει και να αποβάλει το στρες. Επιπλέον, θα ανεβάσει τη θερμοκρασία του κι έτσι, όταν θα πας για ύπνο σε ένα δροσερό δωμάτιο, θα καταφέρεις να αποκοιμηθείς πιο εύκολο!

Σήκω από το κρεβάτι

Εάν στριφογυρνάς ήδη δεκαπέντε λεπτά χωρίς κανένα αποτέλεσμα, μην το παλεύεις άλλο! Σήκω από το κρεβάτι και κάνε κάτι που θα απασχολήσει το μυαλό και τα χέρια σου (για παράδειγμα, λύσε ένα σταυρόλεξο ή ζωγράφισε κάτι). Μετά από δέκα λεπτά, δοκίμασε ξανά να κοιμηθείς.

Κάνε γυμναστική

Ακόμα και η μέτριας έντασης άσκηση βελτιώνει σημαντικά τις λειτουργίες του σώματος και σε προδιαθέτει για καλύτερο ύπνο. Όμως, μην γυμνάζεσαι αργά το απόγευμα ή το βράδυ γιατί οι αυξημένοι καρδιακοί παλμοί που προκαλεί η άσκηση μπορεί να σε δυσκολέψουν στον ύπνο.

Πηγή: Madame Figaro

Φωτογραφία: istock

Διάβασε ακόμη